أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۶۸۴۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
پیکر مطهر شهید «مرتضی امینی» اعزامی از لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) که در عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین در خاک عراق کشف شده است، شناسایی شد.
بنابر اعلام روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر مطهر شهید «مرتضی امینی» اعزامی از لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) که در عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین در خاک عراق کشف شده است، شناسایی شد.

شهید «مرتضی امینی» در تاریخ 29 فروردین 1367 در منطقه «فاو» و طی عملیات تک دشمن به شهادت رسید. این شهید از استان مرکزی به جبهه اعزام شده بود و پس از 25 سال از طریق نامه‌ای که همراه خود داشت، شناسایی شد.

پیکر مطهر شهید مرتضی امینی فردا تشییع می‌شود
 
حجت‌الاسلام حسن هنرمند اظهار داشت: پیکر پاک و مطهر شهید مرتضی امینی از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی بعد از 26 سال شناسایی فردا در گلزار شهدای شهر اراک آرام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مراسم تشییع پیکر پاک این شهید فردا راس ساعت 10 صبح از میدان شهدا به سمت گلزار شهدا با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه شهید امینی در عملیات والفجر هشت شهد شیرین شهادت را چشید، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با خون شهدا آبیاری شده و اکنون به برکت این شجره طیبه، کشور توانسته به استقلال برسد و نقش مهمی در معادلات جهانی ایفا کند.

هنرمند به تبیین فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در طول 8 سال دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: شهدا، بهترین شاخص و راهنما برای رسیدن به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی هستند.

وی یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و امام راحل را گرامیداشت و گفت: از همه مردم عزیز استان درخواست دارم در مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام حضور یافته و بار دیگر با آرمان‌های بلند و مقدس شهدا تجدید عهد و پیمان کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی شهادت شهید مرتضی امینی را به خانواده این شهید تبریک و تسلیت گفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها