أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۶۸۸۱
زمان انتشار: ۲۰:۵۹     ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که شب گذشته یک مامور امنیتی، پس از مشاجره لفظی با مریم کوفی، نماینده مردم تخار در مجلس نمایندگان این کشور، به او شلیک کرده است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وزارت داخله افغانستان وضعیت جسمی خانم کوفی را رضایت بخش خوانده و گفته است که او اکنون در بیمارستان بستری است.

در خبرنامه این وزارتخانه که امروز (چهارشنبه) در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، آمده که این حادثه حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته به وقت محلی در شهرک آریا در شرق پایتخت رخ داده است.

این شهرک در نزدیکی فرودگاه کابل قرار دارد.

در خبرنامه وزارت داخله افغانستان گفته شده که نیروهای پلیس، عامل این تیراندازی را بازداشت کرده‌اند اما تاکنون مشخص نیست که دلیل او برای اقدام به تیراندازی به این نماینده مجلس چه بوده است.

به گزارش بی.بی.سی،‌ مریم کوفی، خواهر فوزیه کوفی نماینده مردم ولایت بدخشان در مجلس نمایندگان افغانستان است و در ولسوالی کوفاب ولایت بدخشان در شمال شرق این کشور به دنیا آمده است.

او در انتخابات گذشته مجلس نمایندگان افغانستان، خود را از ولایت تخار در همسایگی بدخشان نامزد کرد و به این مجلس راه یافت.

مریم کوفی پیش از این ۱۳ سال در نهادهای غیردولتی کار کرده و در حال حاضر ساکن کابل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها