أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۶۸۸۳
زمان انتشار: ۲۱:۰۱     ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
یک راست افراطی آمریکایی اخیرا یک پسر 14 ساله یهودی را به همراه پدربزرگش در مرکز یهودیان کانزاس و سپس یک یهودی دیگر را به ضرب گلوله کشت و پس از دستگیری توسط پلیس فریاد "هایل هیتلر" سر داد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، اگر فریزیرگلن کراس، راست‌گرای افراطی آمریکا که این اقدام را انجام داد به جای "هایل هیلتر" فریاد "الله اکبر" سر می‌داد، اکنون همه رسانه‌ها به بازتاب این حادثه اقدام می‌کردند. جالب اینجاست که تعداد قربانیان این اقدام کراس که موسس یک گروه افراطی نیز بوده است با حادثه بمب گذاری در بستون برابر بود (هر چند در آن انفجار تعدادی نیز زخمی شدند).

واقعیت این است که پس از حادثه 11 سپتامبر 2001 تاکنون افراطیون مرتبط با ایدئولوژی‌های راست افراطی همچون حامیان برتری سفید پوست‌ها، گروه‌های ضد سقط جنین و شبه نظامیان ضددولتی به نسبت کسانی که از ایدئولوژی القاعده الهام گرفته‌اند تعداد افراد بیشتری را در آمریکا کشته‌اند.

براساس آمار "بنیاد آمریکای جدید"، این افراطیون در 13 سال اخیر 34 تن را در آمریکا کشته‌اند.

این در حالی است که بسیاری از حملاتی که به دلایل سیاسی توسط افراطی‌های راست گرای آمریکایی صورت گرفته است به عنوان حملات خونبار شناخته نشده‌اند.

علاوه بر این پس از حادثه 11 سپتامبر 2001 تاکنون هیچ یک از جهادی‌ها از تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی یا سلاح‌های جدید استفاده نکرده‌اند در حالی که 16 مورد از استفاده از چنین سلاح‌هایی از افراطیون آمریکایی ثبت شده است.

این تندروها حملات تروریستی خونباری را نیز از خود به جا گذاشته‌اند. حمله به یک ساختمان‌ فدرال در سال 1995 که 168 کشته بر جای گذاشت.

با این حال همچنان اخبار خشونت افراطیون اسلام گرا و القاعده که پس از 2011 موفق به اجرای هیچ اقدام تروریستی در آمریکا نشده‌اند و رسانه‌ها فراگیر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها