کد خبر: ۲۱۶۸۹۱
زمان انتشار: ۲۱:۱۱     ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
مبارزه برای استقلال اسکاتلند با مشخص شدن نتایج نظرسنجی مبنی بر افزایش حامیان جدایی از انگلیس، شدت گرفته است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نتایج جدید نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی تی.ان.اس صورت گرفت، حامیان جدایی اسکاتلند از انگلیس با یک درصد افزایش از 28 درصد به 29 درصد رسیدند.

این در حالی است که 41 درصد از پاسخ‌دهندگان نیز اعلام کردند که پاسخ آن‌ها "خیر" خواهد بود، اما 30 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنان تصمیم نهایی خود را نگرفته‌اند.

مدیر موسسه تی.ان.اس اعلام کرد که این نظرسنجی که بین 988 تن صورت گرفت، نشان‌دهنده نزدیک شدن فاصله حامیان و مخالفان استقلال اسکاتلند بود زیرا فاصله آن‌ها در ماه سپتامبر 19 درصد و اکنون 12 درصد است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تعداد کسانی که قصد دارند در همه‌پرسی 18 سپتامبر شرکت کنند، افزایش یافته و به 74 درصد رسیده است.

حدود چهار میلیون تن از جمعیت 3 / 5 میلیونی اسکاتلند واجد شرایط رای دادن در این همه‌پرسی هستند. حزب ملی اسکاتلند اعلام کرده است که استقلال از انگلیس و پایان دادن به وابستگی 307 ساله به لندن باعث خواهد شد که اسکاتلند بتواد در تصمیم‌گیری‌هایش مستقل شود. این در حالی است که احزاب اصلی انگلیس با استقلال اسکاتلند مخالف هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها