يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۶۹۵۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
نشست کارشناسی ایران و ۱+۵ برای ادامه بحث‌ها درباره عناصر گام نهایی برنامه اقدام مشترک ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در نیویورک برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، چهارمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ برای رسیدن به توافق جامع از ۲۳ اردیبهشت در مقر سازمان ملل در وین برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام مقامات ایران و ۱+۵ از دور بعدی، مذاکرات هسته‌ای وارد مرحله تدوین و نگارش متن توافق نهایی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مساله هسته‌ای ایران و از سویی لغو تمامی تحریم‌های یک‌جانبه و چند‌جانبه هسته‌ای علیه ایران می‌شود.

هم‌چنین نکته قابل توجه در دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ این است که هیات‌ها بدون ضرب‌الاجل زمانی و بدون این‌که زمانی برای پایان چهارمین دور مذاکرات از قبل تعیین شده باشد به وین می‌آیند.

به گزارش ایسنا، یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی که نخواست نامی از وی برده شود در پایان مذاکرات وین ۳ در جمع خبرنگاران اعلام کرد که از ۲۳ اردیبهشت (۱۳ می) به وین می‌آیند و تا دو هفته زمان برای مذاکرات آزاد خواهند گذاشت.

بر اساس اعلام محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از مذاکرات وین ۳ قرار است درباره برخی موضوعات و مسایل در چارچوب گام نهایی که هنوز رایزنی‌ها درباره آنها در مرحله قبل از آغاز نگارش متن توافق باقی‌مانده است هیات‌های کارشناسی دو طرف در نیویورک با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

ظریف گفته بود که با توجه به برگزاری سومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در ان پی تی ۲۰۱۵ در نیویورک، نشست کارشناسی ایران و ۱+۵ نیز در حاشیه برگزاری این کمیته برگزار می‌شود.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی وزارت خارجه ریاست هیات کارشناسی ایران را برعهده دارد. بعیدی‌نژاد هم‌چنین ریاست هیات ایرانی شرکت‌کننده در کمیته مقدماتی بازنگری در ان پی تی ۲۰۱۵ را در نیویورک بر عهده دارد.

کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در ان پی تی ۲۰۱۵ از ۸ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

خبرنگار ایسنا اطلاع یافت که نشست کارشناسی ایران و ۱+۵ به احتمال قوی در هفته دوم برگزاری کمیته (۱۵ تا ۱۹) اردیبهشت برگزار می‌شود و این مذاکرات سه روزه خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها