يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۶۹۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
دبیرکل سازمان ملل چهارشنبه هشدار داد بیش از یک میلیون نفر از مردم سودان جنوبی با خطر قحطی مواجه اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزی خبر، «بان کی مون» در مراسم استقبال از « کریستالینا جورجیوا » ، کمیسر کمک رسانی اتحادیه اروپا گفت: «ظرف چند ماه آینده بدون آن که اقدام فوری صورت گیرد، تا سقف یک میلیون سودانی ممکن است با خطر قحطی مواجه شوند.» وی تأکید کرد: «امروز میلیون ها نفر دچار گرسنگی می شوند و ما شاهد نشانه هایی از سطوح بالای سوء تغذیه در میان صدها هزار تن از مردم سودان جنوبی به ویژه زنان و کودکانی هستیم که به علت درگیری ها آواره شده اند.»

دبیرکل سازمان ملل همچنین پایان درگیری ها و دستیابی به راه حل سیاسی این درگیری ها را خواستار شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در نیویورک، بان کی مون همچنین گفت ما برای ادامه کمک های نجات بخش و حمایت ها برای زنده ماندن مردم این کشور ، به منابع نیاز داریم.

درگیری های سودان جنوبی هزاران کشته برجا گذاشته و موجب شده است حدود یک میلیون نفر از زمان آغاز درگیری ها خانه های خود را رها کنند. این درگیری ها ۱۵ دسامبر سال گذشته در جوبا پایتخت این کشور آغاز شد و سپس به دیگر ایالت های این کشور کوچک نفتی گسترش یافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها