يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۶۹۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
‌رئیس جمهور ‌به مذاکر‌ات ایران با گروه 1+5 اشاره کرد‌ و گفت: کار بسیار بزرگ و امید‌بخشی تا امروز انجام گرفته ولی هنوز راه طولانی در پیش داریم و در آینده جزئیات بیشتری از این مذاکر‌ات را برای مردم خواهم گفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از چابهار، حسن روحانی ‌رئیس جمهور امشب در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان در کنارک که با تعدادی از وزرا و مسئولان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، ‌بر رفع مشکلات با وحدت و همدلی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر دولت با مشکلات زیادی مواجه بوده و‌ من به عنو‌ان خادم ‌مردم تمام تلاشم را برای رفع مشکلات به کار خواهم بست.‌‌

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل کم‌آبی در ‌سراسر ایران اسلامی اظهار داشت: ‌جز یکی و دو استان که شرایط اقلیمی متفاوت دارند‌ مابقی استان‌ها مشکل آب دارند.

روحانی از بیکاری به عنوان یک ‌مسئله عام نام برد و خاطرنشان کرد: مشکلات هست و باید با وحدت و همدلی برای رفع آن همه مردم و مسئولان تلاش کنند.

‌وی به معضل ‌محیط زیست در ایران اشاره کرد و خواستار اهتمام همه مسئولان برای خروج کشور از این مشکل شد.

روحانی از نمایندگان مجلس خواست ‌دولت را در برطرف کردن مشکلات یاری رساند و گفت: ‌مردم هم باید به صحنه بیایند و با قدرت‌ دولت را در خدمت‌رسانی یاری کنند.‌

وی با اشاره به اینکه ‌‌دنیای امروز دنیای رقابت است بنابراین نباید ‌خیلی خوش‌بینانه برخورد کنیم، تصریح کرد: در کنار رقابت، دنیای توطئه و تخاصم هم وجود دارد.‌

روحانی با بیان اینکه امروز حساسیت‌ها روی ایران زیاد است‌، گفت: ایران ‌یک کشور مستقل، انقلابی، قدرتمند، دینی و اسلامی در ‌منطقه ‌است بنابراین دشمنی علیه ایران زیاد است.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به معضلات و مشکلات به وجود آمده برای کشور طی سال های گذشته خاطرنشان کر‌د: معتقدم باید این مشکلات‌ ‌‌حل و فصل شوند و دولت تدبیر و امید پس از روی کار آمدن گام‌های بسیار مهمی را در این راستا برداشته ‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکر‌ات ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و با بیان اینکه هنوز مذاکرات ادامه دارد گفت: در آینده جزئیات بیشتری از این مذاکر‌ات را برای مردم خواهم گفت.

‌روحانی با بیان اینکه عده‌ای ‌در گوشه و کنار به خاطر مسایل سیاسی و حزبی حرف‌های ناروا می‌زنند و مذاکرات را زیر سئوال می‌برند، تاکید کرد: شما فکر می‌کنید مذاکره کردن با کشورهایی که امروز مدعی ‌قدرتمند بوده و خیلی از سازمان‌های بین‌المللی به حق یا به ناحق زیر سلطه آن‌هاست، کار آسانی است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان از دست ایران عصبانی شده اند، خاطر‌نشان‌ کرد: ‌دشمنان بزرگ ایران ‌با ملت ما ‌دلشان صاف نیست بنابراین دولت در مذاکرات کارهای بسیار بزگی انجام داده است.‌‌

وی با اذعان بر اینکه ‌کار دولت بی‌نقص و عیب نیست، ‌تاکید کرد: کار بسیار بزرگ و امید‌بخشی تا امروز انجام گرفته ولی راه طولانی هنوز در پیش داریم و امیدوارم بتوانیم در ‌‌6 ماه آینده ان‌‌شاالله ‌به نتایج‌ مطلوب ‌‌به نفع ملت ایران ‌و کل منطقه و جهان ‌برسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران هم از همان اول به دنبال مذاکره برد ـ برد بود، اظهار داشت: ‌در دنیای مذاکره ‌کسی نمی‌تواند ادعای برد داشته باشد و بگوید من همه چیز را گرفتم و هیچ چیز را ندادم، دنیای تعامل، دنیای مذاکره است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ‌سرمایه گذاران خارجی در حال ورود به ایران هستند، گفت: ‌کارآفرینان، سرمایه‌گذاران فراوانی از کشورهای مختلف در زاهدان آمده بودند و همه اظهار علاقه کردند که در ایران سرمایه‌گذار‌ی کنند.‌

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات صورت گرفته با ‌عمان،‌ پاکستان و ‌‌افغانستان اشاره کرد و گفت: ‌با افغانستان برای یک قرارداد جامع بلند مدت توافق کردیم،‌ با کشور عمان تقریبا روابط ما به سرعت رو به توسعه است و نخست وزیر پاکستان به زودی به تهران خواهد آمد‌.

رئیس جمهور با اشاره به مرزی بودن ‌سیستان و بلوچستان‌ تصریح کرد: مردم این استان ‌مرزدار و مرزبان ایران ‌هستند و ‌باید از روابط بسیار خوب با کشورهای همسایه ‌بهره‌برداری و استفاده کنند.

وی با برشمردن مزایای ‌ساحلی بودن سیستان و بلوچستان به طول ساحل 10 کیلومتر گفت: سیستان و بلوچستان تنها استانی است‌ که ‌کنار اقیانوس قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها