يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۷۱۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
در نامه جمعی از فعالان رسانه و هنر استان خوزستان به وزیر ارشاد:
رایزنی ها برای انتصاب مدیر کل ارشاد استان خوزستان در دولت یازدهم هنوز در حالی ادامه دارد که علی رغم معرفی برخی از چهره های فرهنگی و هنری سرشناس توسط اهالی هنر و فرهنگ خوزستان زمزمه هایی مبنی بر انتخاب یکی از مهره های جریان اصلاحات و نمایندگان متحصن مجلس ششم و از حامیان جشنواره مستهجن ایران زمین در دولت محمد خاتمی به گوش می رسد.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، رایزنی ها برای انتصاب مدیر کل ارشاد استان خوزستان در دولت یازدهم هنوز در حالی ادامه دارد که علی رغم معرفی برخی از چهره های فرهنگی و هنری سرشناس توسط اهالی هنر و فرهنگ خوزستان زمزمه هایی مبنی بر انتخاب یکی از مهره های جریان اصلاحات و نمایندگان متحصن مجلس ششم و از حامیان جشنواره مستهجن ایران زمین در دولت محمد خاتمی به گوش می رسد.

در همین خصوص جمعی از فعالان رسانه و هنر استان خوزستان در نامه ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار مد نظر قرار گرفتن دغدغه های رهبر انقلاب و بزرگان نظام نسبت به انتصاب مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان شدند که متن این نامه در ادامه می آید:

با عنایت به حساسیت انتصاب مدیران کل ارشاد اسلامی در استانها ، تا بحال این مهم در استان خوزستان محقق نگردیده است. هرچند تا بحال گزینه های متعدد، مطرح و معرفی شده اند، اما شرایط این روند باعث شده تا بر سر گزینه ای خاص توافق کلی صورت نگرفته وموضوع اطاله یابد. آقای سلیمانی خواه هم که گزینه معرفی شده از سوی استانداری خوزستان بودند بنا به دلائلی از جمله بازنشسته بودن منتفی گردید.

سپس نمایندگان خوزستانی در خانه ملت، برای بهره مندی از شرایط وظرفیت همه گزینه های موجود ،  در روندی امیدوارانه یک لیست مشترک متشکل از چند گزینه را به وزارت محترم ارشاد معرفی کردند تا از بین آنها یک نفر انتخاب شود. اما ناگهان خبری در فضای رسانه ای استان، حاکی از  معرفی گزینه ای جدید(خارج لیست مذکور) منتشر شد  که مورد حمایت برخی از اصلاح طلبان افراطی خوزستان و تنی چند از نمایندگان مجلس ششم و همچنین عوامل برگزار کننده جشنواره ایران زمین و ... است. بر اساس قرائن و شنیده ها، عنقریب حکم مدیر کلی ارشاد استان خوزستان به نام آقای «ق»  زده خواهد شد ،

جناب وزیر،

آگاه باشید که بسیاری از فعالان فرهنگی و رسانه ای استان محروم و مظلوم خوزستان ودلسوزان فرهنگی این خطه و نیز روحانیت متعهد منطقه، نسبت به این انتصاب که در مرحله نهایی است ، دغدغه های فراوان دارند چه اینکه این انتصاب می تواند منجر به یک  انتصاب چالشی در سطح استان شود.

هم اکنون نیز با توجه به انتشار این خبر، افق واکنشهای شدیدی علیه گزینه موردنظر در رسانه ها مشاهده می شود. لذا ما جمعی از فعالان و اصحاب رسانه و هنر استان خوزستان از محضر جنابعالی که دغدغه های فرهنگی دارید و الحمدلله سابقه مدیریت کلان در این استان را نیز داشته و حساسیت ها و تنوع فرهنگی این بخش از ایران عزیز را به خوبی می شناسید درخواست داریم تا در سالی که بنام " اقتصاد و فرهنگ ، عزم ملی ومدیریت جهادی " نامگذاری شده، به عنوان شخصیتی که  سکاندار فرهنگ و هنر ایران اسلامی  هستید ( که پس از بیانات مقام معظم رهبری در نشست فرهنگی که در خصوص وضعیت فرهنگی کشور فرمایشاتی را بیان داشتند وحضرتعالی  بلافاصله با صدور بیانیه ای  منویات ایشان را بعنوان راهکار هایی برای کاهش  دغدغه های فرهنگی معظم له  اعلام داشتید) انتظار داریم با یک مدیریت جهادی از  بکارگیری افراد معلوم الحالی که می توانند چالش هایی را برای این حوزه فرهنگی خوزستان عزیز به وجود آورند جلوگیری نموده تا گامی عملی در راستای بیانیه ای باشد که جنابعالی به محضر مقام معظم رهبری  اعلام نمودید.

امید است در دولت تدبیر و امید برای احترام به رأی همه مردم متدین و ایثار گر هشت سال دفاع مقدس و نیز نمایندگان مردم شریف استان خوزستان در خانه ملت، به خواسته  آنان که گزینه هایی  برای تصدی اداره کل ارشاد خوزستان معرفی نموده اند را مبنای این انتصاب قرار داده و خیرالموجودین را که حائز معیار های والای  دانش ، تجربه ، تخصص ، درایت و دارای ارتباطات و تعاملات فرهنگی استانی وملی در این حوزه باشد در کنار خوشنامی و تعامل و اهلیت با موضوع فرهنگ، هنر و رسانه را برای این استان را به لطف خدا و قلم تدبیرتان امیدوارانه رقم بزند.

بدون شک پاسخ جنابعالی به خواسته ما فعالان حوزه فرهنگ ورسانه استان خوزستان مبنای یک تعامل فرهنگی ارزشمند خواهد شد تا ما سربازان فرهنگی در این عرصه خطیر ضمن تکریم وحمایت از دستاوردهای معتدل حضرتعالی در حوزه فرهنگ و هنر بتوانیم رسالت فرهنگی ، هنری و رسانه ای خود را در فضایی سالم و دوستانه دنبال کنیم و این در گرو تصمیم با تدبیر حضرتعالی برای انتصاب یک مدیر فرهنگی  برتر برای استان خوزستان است. انشاء ا... .

با احترام : جمعی از فعالان رسانه و هنر استان خوزستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
ROMANIA
۱۶:۲۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
۰
۰
وا مصیبتا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها