أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۷۱۶۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در مناطق مختلف شهر حمص موجب شده تا کارشناسان پیش بینی کنند، شهر حمص تنها چند روز با آزادی فاصله دارد. از ملیحه و جوبر نیز گزارش شده که پیشروی ارتش سوریه در این 2 شهرک به آرامی ادامه دارد.
به گزارش 598، ارتش سوریه آخرین گام‌های خود در منطقه «القلمون» جهت پاکسازی کامل آن از گروه‌های مسلح را بر می‌داشت که دیگر یگان‌های ارتش سوریه عملیات‌های نظامی خود برای پاکسازی و آزادسازی شهر «حمص» در مرکز سوریه را آغاز کردند و در اولین گام‌ها موفق شدند، روز گذشته کوی «جوره الشیاح» را به کنترل خود درآورند.

این موفقیت در کنار دیگر موفقیت‌ها و پیروزی‌های ارتش سوریه در این شهر موجب شد، تا کارشناسان امور نظامی و استراتژیک پیش بینی کنند، ارتش سوریه تنها چند روز با آزاد سازی شهر حمص فاصله دارد، در حالی‌که آشتی‌ ملی و مصالحه در کوی «الوعر» در غرب حمص آخرین مراحل خود را سپری می‌کند.

یک منبع میدانی آگاه در ارتش سوریه در این خصوص تاکید کرد که در کنار این موفقیت‌ها، نیروهای ارتش سوریه عملیات‌های خود در کوی‌های وادی السایح و باب هود و الحمیدیه را ادامه می‌دهند. در حالی‌که بستن تمام ورودی‌های بخش قدیمی شهر حمص موجب شده تا امکان فرار عناصر مسلح به ویژه از کوی «جب الجندلی» از بین برود و 105 فرد مسلح با بر زمین گذاشتن سلاح خود را تسلیم ارتش سوریه کنند که در میان آنها نظامیان فراری از ارتش سوریه نیز به چشم می‌خورند.

در ریف دمشق و به طور مشخص در منطقه القلمون، عناصر مسلح به سرعت در حال فرار به سمت الزبدانی در ریف شرقی دمشق هستند. این درحالی است که اهالی این شهر به شدت از ورود عناصر مسلح به مناطق خود مخالف و ناراضی و خواهان خروج از آن هستند.

در غوطه شرقی دمشق و به طور مشخص در شهرک‌های ملیحه و جوبر و اطراف دوما پیش روی ارتش سوریه به کندی صورت می‌گیرد که مهمترین دلیل آن بمبگذاری و مین‌گذاری این مناطق توسط گروه‌های تروریستی است.

از سوی دیگر، درگیری‌های جاری در مزارع تل کردی و عالیه در دوما منجر به کشته شدن شمار زیادی از عناصر مسلح شد که در میان آنها «مالک قشوع»، سرکرده گروه تروریستی «کتیبه أسود الله» مشاهده می‌شود.

از ملیحه نیز گزارش می‌شود که درگیری‌ها در این شهرک همچنان ادامه دارد و در جریان عملیات ارتش سوریه «ابو محمد الشامی»، معاون فرمانده گروه تروریستی «گردان بدر» وابسته به «جیش الإسلام» و سرکرده گروه تروریستی «شهدای دوما» به همراه 5 نفر از همراهانش به هلاکت رسیدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها