کد خبر: ۲۱۷۱۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۱۳     ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه در حالی که مذاکرات مستقیم روسیه و اوکراین در جریان است، گفت اگر این مذاکرات پیشرفت نکند، اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال می‌کند.
خبرگزاری فرانسه نوشت: «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه بار دیگر روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات چهارجانبه تهدید کرد.

اولین دور از مذاکرات چهارجانبه با حضور وزیران خارجه آمریکا، روسیه، اوکراین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر ژنو سوئیس آغاز شد. این اولین بار بعد از روی کار آمدن دولت موقت در کی‌یف است که مقامات روس و اوکراینی مستقیما دیدار می‌کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز هرچند دولت موقت اوکراین را «نامشروع» و برآمده از کودتا خواند، اما گفت مسکو حاضر است با هرکسی مذاکره کند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که طرفین بتوانند در این مذاکرات به تفاهم دست پیدا کنند.

مناطق شرقی اوکراین از دو ماه قبل و پس از آنکه شبه‌جزیره «کریمه» که اکثریتی روس‌تبار دارد، طی یک همه پرسی از اوکراین جدا و به فدراسیون روسیه ملحق شد، ناآرام شده است. ساکنان دیگر شهرهای مناطق شرقی از جمله «دونتسک»، «خارکوف» و «لوهانسک» در دو هفته اخیر شاهد بیشترین ناآرامی‌ها بوده و طرفداران روسیه توانسته‌اند چندین ساختمان دولتی و نظامی را به تصرف خود درآوردند.

دولت اوکراین مدتی است نیروهای خود را برای سرکوب اعتراضات به این مناطق اعزام کرده است. امروز در جریان درگیری‌ها در شرق اوکراین، سه نفر از استقلال‌طلبان کشته شدند. پوتین حمله ارتش اوکراین به مناطق شرقی را "جنایت‌بار" خوانده و گفته است امیدوار است روسیه مجبور به استفاده از قوای نظامی در این مناطق نشود. بپوتین این را هم گفته که روسیه هرآنچه در توان داشته باشد، برای حمایت از روس‌تبارها، انجام می‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها