يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۷۲۰۲
زمان انتشار: ۲۰:۱۶     ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
آیت الله جوادی آملی در توصیه‌ای به جامعه پزشکی گفت: پزشک باید به کار خود عشق داشته باشد و نباید مشکلات و بیماری‌ها و رنج بیماران برایشان عادی شود،چون این امر باعث قصاوت قلب می‌شود که به هیچ وجه پسندیده نیست.
دانش جعفری مشاور عالی وزیر بهداشت در سفر به استان قم در با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار کرد. در این دیدار آیت الله جوادی آملی ضمن تشکر از تلاش‌های دولت تدبیر و امید بیان داشت: منشاء بسیاری از مشکلات موجود در کشور عمل نکردن واقعی به فرهنگ است.

وی در ادامه تاکید کرد: فرهنگ حرف اول، وسط و آخر را در تمام مشکلات موجود در جامعه می‌زند که اگر به این مسئله توجه کافی شود می‌توان بسیاری از مشکلات را حل شده دانست.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ صحیح مصرف مواد غذایی اظهار داشت: اگر در مصرف مواد غذایی به فرهنگ و روش صحیح روی بیاوریم جامعه‌ای سالم و پر انرژی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از بیماری‌ها به سبب پرخوری و بد خوری است که این امر سهمی بسزایی از بیماری‌های گوارشی در افراد را شامل می شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه سخنان خود مردم را توصیه به دولت یاری کرد و بیان داشت: دولت یاری، نوعی خودیاری است.

وی در پایان سخنان خود در توصیه‌ای به جامعه پزشکی اظهار کرد: پزشک باید به کار خود عشق و علاقه فراوان داشته باشد و نباید مشکلات و بیماری‌ها و یا خدای ناکرده رنج بیماران برایشان عادی شود چون این امر باعث قصاوت قلب می‌شود که به هیچ وجه پسندیده نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها