أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۷۲۲۴
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام آنکه نه دولت و نه مجلس هیچ قدمی برای جوانان برنمی دارند، گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس در بودجه ۹۳، اعتباری به مبلغ سه هزار میلیارد تومان را برای وام ازدواج جوانان تصویب کرد که در نهایت کمیسیون تلفیق با اختصاص این اعتبار موافقت نکرد.
به گزارش پایگاه 598، عبدالرضا عزیزی در گفتگو با مهر درباره برنامه های کمیسیون برای سال ۹۳ برای تسهیلات ازدواج جوانان گفت: یکی از مشکلات تهدید جمعیتی، کاهش آمار ازدواج است که تنها راه برای تشویق جوانان ارائه تسهیلات ویژه به آنها برای ازدواج است.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از جوانان نیازمند دریافت وام ازدواج هستند، اما متاسفانه این افراد در نوبت وام دهی حتی به مدت یک تا دو سال هستند که این خود منجر به بی انگیزه شدن جوانان می شود.

عزیزی با اشاره به ۳ میلیون تومان وام ازدواج که بانکها پرداخت می‌کنند افزود: ۳ میلیون تومان امسال با ۳ میلیون تومان سه سال گذشته تفاوت دارد و ارزش آن کمتر شده است، ۳ میلیون تومانی که امروز جوانان برای ازدواج می‌گیرند، می‌تواند بخشی از مشکل ازدواج آنها را حل کند، اما همین رقم نیز برای پرداخت با مشکلاتی مواجه است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در اسفند ۹۱ برای افزایش وام ازدواج ۵۰ امضا از نمایندگان جمع کردم و حتی تلاشهای بسیاری برای دفاع از این افزایش در کمیسیون برنامه و بودجه کردم، گفت: متاسفانه طرح افزایش وام ازدواج الان بایگانی شده است و هیچ کس به آن توجهی نمی کند.

وی ادامه داد: در بودجه ۹۳ نیز در کمیسیون اجتماعی مجلس اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی را برای وام ازدواج جوانان تصویب کردیم که باز هم این مصوبه در کمیسیون تلفیق رد شد و این اعتبار اختصاص داده نشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از مسئولان نسبت به بی توجهی به جوانان کشور گفت: نه دولت و نه مجلس برخلاف شعارهایی که می دهند، قدمی برای جوانان برنمی دارند و با اختصاص اعتبار برای وام ازدواج که ساده ترین خواسته برای تشکیل خانواده است موافقت نمی کنند.

به گفته وی، البته قرار شده که ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندی یارانه ها به بیمه بیکاری اختصاص داده شود که بخشی از آن می تواند سهم جوانان باشد. اگر طرح هدفمندی یارانه ها به درستی اجرا شود، شاهد تخصیص این میزان اعتبار در سال ۹۳ خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها