أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۷۲۲۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد قسط های چهارم و پنجم پول نفت ایران به مبلغ مجموع یک میلیارد دلار از سوی ژاپن پرداخت شده و بانک مرکزی ایران این مبلغ را دریافت کرده است.
به گزارش پایگاه 598، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: دو منبع مطلع گفتند، در مقابل اقدامات تهران برای حل اختلافات خود با غرب بر سر برنامه هسته ای اش، ژاپن دو قسط دیگر از پول نفت خریداری شده از ایران را بر اساس توافق ژنو به این کشور پرداخت کرد.
یک منبع آگاه گفت، بانک مرکزی ایران این پرداخت ها را از دولت ژاپن دریافت کرده است. منبع دوم نیز تایید کرد که ژاپن این نقل و انتقال را انجام داده است.
رقم این دو قسط پرداختی مجموعا یک میلیارد دلار بوده است. بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای انجام این نقل و انتقالات از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، یکی از قسط ها ۵۵۰ میلیون دلار به تاریخ ۱۰ آوریل و مابقی به تاریخ ۱۵ آوریل بوده است.
وزارت دارایی ژاپن و بانک مرکزی این کشور از اظهارنظر در خصوص این پرداخت ها خودداری کرده اند.
پرداخت قسط های چهارم و پنجم، بدین معناست که ایران تا کنون مبلغ ۲.۵۵ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده خود را دریافت کرده که همه این اقساط به جز یکی از آنها توسط ژاپن پرداخت شده است. یک قسط هم توسط کره جنوبی پرداخت شده است.
بر اساس توافق ۲۴ نوامبر بین ایران و ۶ قدرت جهانی، تهران در صورت عمل به تعهدات خود، در قالب ۸ قسط، مبلغ ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده خود را تا ماه جولای دریافت خواهد کرد.
یک مقام ارشد دولت ایران روز سه شنبه گفته بود، تهران انتظار دارد قسط پنجم دارایی های مسدود شده اش را این هفته دریافت کند. این اظهارات نشان می دهد که ایران به تعهدات خود در قالب توافق ژنو عمل کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها