يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۷۲۳۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
دادگاهی در آمریکا ساختمان 36 طبقه بنیاد ایرانی علوی در منطقه منهتن نیویورک را مصادره کرد.
به گزارش پایگاه 598، مهر به نقل از ای بی سی نیوز، دادگاهی در نیویورک غرامت شاکیانی را که از جمهوری اسلامی ایران شکایت کرده اند را با فروش ساختمان ایرانی متعلق به"بنیاد علوی" پرداخت خواهد کرد .

این ساختمن 36 طبقه در منطقه منهتن نیویویرک واقع است و متعلق به بنیاد علوی است، بنیادی که یک موسسه غیر انتفاعی فعال در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی و زبان فارسی است .

این حکم توسط دادگاه فدرال با 19 شاکی و خواهان صادر شده است.

در میان طلبکاران خانواده‌ها و قربانیان بمب گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال 1983 و بمب گذاری برج خوبر در عربستان سعودی دیده می شوند.

همچنین در سال 2009 دفتر دادستانی منهتن نیویورک با طرح یک دعوی علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که بنیاد علوی از سوی ایران ، هدایت و کنترل می شود . سال گذشته در دادگاه فدرال منهتن رای داده شد که مالکان این بنیاد به صورت عمدی و بر خلاف قوانین آمریکا،  دارایی های ایران را نگهداری و یا پنهان کرده اند و آسمانخراش باید به نفع دولت آمریکا ، توقیف شود .

شایان ذکر است  در جریان بمبگذاری سال 1983 در مقر تفنگداران آمریکایی در لبنان 241 نظامی آمریکایی و 58 نظامی فرانسوی کشته شدند که از آن زمان دولت آمریکا بدون ارئه مدرکی همواره جمهوری اسلامی ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه تروریستی کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها