أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۷۲۵۱
زمان انتشار: ۱۶:۵۸     ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
امام جمعه تکاب گفت: باید فرهنگسازی لازم برای انصراف اقشار مرفه از یارنه انجام شود و این مبحث با تهدید و دروغسنجی مردم توسط دولت حل خواهد نشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از تکاب، حجت‌الاسلام عبدالله محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت معاد اظهار داشت: از جمله ارکان دین و اصول اسلام، معاد و اعتقاد به عالم آخرت است و برهر مسلمانی واجب است که به آن معتقد باشد و آن را بپذیرد و هرکس آن را انکار نماید، خارج از اسلام است.

وی تاکید کرد: هیچ چیزی همانند مسئله معاد در قرآن مجید، در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار نگرفته است و در موارد زیادی که قرآن از ایمان به خدا سخن می‌گوید، ایمان به پروردگار را بدون ایمان به معاد کامل نمی‌داند.

خطیب نماز جمعه تکاب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مدیریت جهادی بدون مشارکت مردم پیش نخواهد رفت، تصریح کرد: مسئولان موظفند با توکل بر خداوند و تکیه بر مردم، با اراده و عزم راسخ وارد میدان عمل شوند.

وی در بخشی از سخنان خود به بررسی علل تزلزل نظام خانواده پرداخت و تصریح کرد: بنیان خانواده در دین و اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است، به گونه‌ای که روایات بسیاری در این زمینه از بزرگان بیان شده است.

محمدی ادامه داد: رشد و تامین انسان در صورتی متناسب و خوب خواهد بود که در یک خانواده خوب و به بیان دیگر در خانواده‌ای که از سلامت برخوردار باشد، اتفاق بیفتد.

امام جمعه تکاب اضافه کرد: این موضوع به تمام مردم برگردد، به این معنا که فرد فرد جامعه در زمینه خانواده‌ها و شکل‌گیری خانواده‌هایی با سلامت کامل روحی نقش‌آفرین خواهند بود.

وی با بیان این مطلب اذعان کرد: اگر به شکل صحیح به نظام خانواده پرداخته شود، قطعا جامعه به درستی هدایت خواهد شد.

محمدی با اشاره به مطالب موجود در دین اسلام تصریح کرد: دین مبین اسلام به محبت و صله رحم بسیار تأکید کرده است که با وجود این محبت، کانون گرم خانواده به محیطی مناسب و امن برای پیشرفت و تعالی روح و جسم افراد تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طلاق عاطفی جدیدترین شکل بروز اختلافات خانوادگی بین زوجین است که در دنیای کنونی ما رواج شدیدی پیدا کرده  و می‌توان از آن به عنوان زمینه مناسبی برای آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی یاد کرد.

محمدی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد ایران به سرعت روبه پیری می‌رود، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه  و روحانیون و همچنین مسئولان باید با توکل بر خداوند به بحث و اهمیت رشد انسان در جامعه اسلامی ایران توجه کنند.

وی با اشاره به گلایه دوباره مقام معظم رهبری از عملکرد مسئولین در حوزه جمعیت گفت: مجلس باید پس از این گلایه سریعاً عکس‌العمل نشان می‌داد و نباید بگذارد دوباره این گلایه مطرح شود.

محمدی همچنین به مسئله انصراف از یارانه‌ها پرداخت و تصریح کرد: باید فرهنگسازی لازم برای انصراف اقشار مرفه از یارنه انجام شود و این مبحث با تهدید و دروغ‌سنجی مردم توسط دولت حل خواهد نشد.

خطیب نماز جمعه تکاب افزایش رفاه اجتماعی و کمک به اقشار کم‌درآمد را از مهمترین اهداف اجرای هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها