أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۱۷۲۶۱
زمان انتشار: ۰۱:۱۰     ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"هایی برمی‌خورند که ميهمان‌‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، *شنیده ایم مقامات آمریکایی پیشنهاد "باز طراحی راکتور اراک" را به ایران ارائه کرده اند. روس ها و چینی ها نیز پیش از این طرح مشابهی ارائه کرده بودند. آمریکایی ها اعلام کرده اند حاضریم با اعطای کمک بلاعوض 60 میلیون دلاری اقدام به باز طراحی راکتوری شبیه اراک نماییم که برخوردار از آخرین تکنولوژی های مدرن روز است، در عین حال خروجی آن پلوتونیوم به مقدار ناچیز خواهد بود. آمریکایی ها در روزهای نخست مذاکره از تعطیلی تاسیسات اراک سخن می گفتند که با اعلام خط قرمز نظام، از تعلیق و سپس از تغییر کاربری و در نهایت کاهش آمادگی سخن گفتند اما با مخالفت مجدد تیم مذاکره کننده ایرانی، به مرحله ارائه پیشنهاد "باز طراحی" رسیده اند.

*آیت الله حائری شیرازی در نامه ای به دو تن از بازی خوردگان فتنه 88  نوشته است:" اجانب در صدد آنند که آن چه با صدام کردند با شما هم تکرار کنند.تا صدام سرکار بود همه آتش ها را با او افروختند و وقتی دستگیر شد محاکمه اش کردند و در نهایت حلق آویز شد و امروز نیز از مرگش کمتر از حیاتش بهره نمی برند.عراق روزمره قربانی می گیرد و عاملین، امامی جز صدام ندارند." آیت الله حائری در ادامه افزوده است:" اجانب اکنون به پس از مرگ شما می اندیشند که بیش از زمان حیاتتان از شما بهره ببرند. شما به چنین کاری راضی نشوید و بیش از این اسیر وسوسه های شیطان نشوید."

*شنیده ایم آقایان هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و محمد خاتمی درصدد راه اندازی جلسه ای چهار نفره با حسن روحانی بوده اند تا درباره انتخابات آینده مجلس و خبرگان رایزنی نمایند. گفته می شود روحانی این پیشنهاد را رد کرده و حاضر نشده چنین جلسه ای در دفتر رئیس جمهور تشکیل شود. یکی از دلایل مخالفت روحانی این بوده که تشکیل چنین جلساتی به معنای مهندسی انتخابات آینده توسط دولت است.علاوه بر آن که روحانی، جریان اعتدال را یک جریان قوی سیاسی دانسته که نیاز به ائتلاف نداشته و بقیه گروه ها باید از لیست اعتدال حمایت نمایند.

*در جلسات اخیر مجمع روحانیون، گزارشی از فعالیت های انجام شده پیرامون انتخابات مجلس خبرگان ارائه شده است. در رای گیری به عمل آمده مقرر شد آقای سید هادی خامنه ای مسوولیت اجرایی و موسوی بجنوردی وظیفه شناسایی و ارزیابی سطح سواد فقهی و حوزوی کاندیداهای خبرگان را عهده دار شود. 

*شنیده ایم در جلسه اخیر هیات دولت، رئیس جمهور نسبت به سفرعلی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی به اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول انتقاد کرده و گفته است:" از این اجلاس هایی که زیر نظر غرب و قدرت های جهانی برگزار می شود چیزی در نمی آید مگر آن ها به حرف های ما گوش می دهند. آقایان باید در همین کشور بمانند و کار اصلی شان را انجام دهند."

*اعضای حزب منحله مشارکت راه اندازی دفاتر خود در استان ها را در دستور کار قرار داده اند. در دستور العمل اجرایی مشارکتی ها به پادوهای حزبی شان بر سه نکته تاکید شده است:1- در فعالیت های سیاسی و اعلام مواضعی که دارید نباید متهم به ضدیت با نظام و براندازی شویم.2-باید به عنوان یک جریان مستقل شناخته شویم تا ناکارآمدی دولت روحانی به ما منتسب نشود.3-ما نباید پیشقراول انتقاد از دولت روحانی شویم. روحانی آخرین امید ما برای بازگشت به قدرت است.

*شنیده ایم ابراهیم یزدی رئيس گروهک غير قانوني نهضت آزادي که از مدت ها قبل جلسات سیاسی خود را متوقف کرده بود اخیرا جلسات خانگی و هفتگی این گروهک را شروع کرده است.

* برخی کارشناسان از تخلف قانونی رئیس جمهور و محمد باقر نوبخت در ادامه سرپرستی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سخن می گویند. این کارشناسان استدلال کرده اند که محمد باقر نوبخت در تاریخ 26 مرداد سال 92 به عنوان 1- معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی و 2- سرپرست معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهور منصوب شده ، این در حالی است که از پنج ماه قبل سرپرستی وی غیرقانونی و مصداق تخلف وی و مقام صادر کننده است چرا که ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری می گوید:" تصدی بیش از یک پست سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع می باشد. در موارد ضروری با تشخیص مقام مسوول مافوق تصدی موقت پست سازمانی مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز می باشد.عدم رعایت مفاد فوق الذکر توسط هر یک از کارمندان دولت اعم از قبول کننده پست دوم یا مقام صادر کننده حکم تخلف محسوب و در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد شد."

*شنیده ایم دور جدید عزل و نصب ها در دانشگاه های کشور از تابستان امسال کلید خواهد خورد. یکی از علل آن پایان مسوولیت 40 درصد از روسای دانشگاه های کشور است.

*حامیان احمدی نژاد از نشاط زایدالوصف وی در آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر می دهند. گفته می شود وی شاهد مباحث و اختلافات جدی میان هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی در این جلسه بوده است.

*برخی کارشناسان سیاسی معتقدند عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی ممکن است ناشی از یک کار هماهنگ شده میان برخی لابی های داخلی با برخی مقامات آمریکایی باشد. به اعتقاد این کارشناسان، باندی در داخل کشور وجود دارد که می خواهد با کنار زدن ابوطالبی، گزینه خود را به نیویورک اعزام نماید. برخی از این لابی به عنوان باند نیویورکی ها نام می برند که یکی از دلایل مخالفت خود با اعزام ابوطالبی را عدم تسلط وی بر زبان انگلیسی عنوان کرده اند.

*گفته می شود علیرغم اینکه محمد شریعتمداری مسوول سفرهای استانی دولت یازدهم است اما در سفر به سیستان و بلوچستان علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي، مدیریت سفر و برنامه ها را برعهده داشته است.

*شنیده ایم به دلیل حساسیت های مراجع و نقدهای جدی کارشناسی بر لایحه حقوق شهروندی، این لایحه فعلا از دستور کار دولت خارج شده است.

*کمیته ای متشکل از حزب منحله مشارکت و بنیاد باران اقدام به تهیه گزارشی برای محمد خاتمی درباره بازتاب ها و دستاوردهای حضور خاتمی در مراسم تشییع، تدفین و ختم حجت الاسلام صادقی پدر همسر وی نموده اند. در این گزارش آمده است اگر چه در مراسم تشییع و تدفین جمعیت قابل توجهی را شاهد نبودیم اما حضور قابل قبول طیف های مختلف در مراسم ختم مرحوم صادقی نشان داد که باید برنامه جدیدی را برای بازگشت شما به عرصه سیاسی کشور تدارک دید که بهانه آن می تواند اعیاد دینی و مناسبت های فرهنگی باشد.خاتمی هم در واکش به این پیشنهاد گفته:" ما ترس بیهوده داریم. باید با مناسبت های فرهنگی و مذهبی شروع کنیم. اعیاد ماه رجب و شعبان را در پیش داریم.نباید درابتدای کار به فعالیت های ما برچسب سیاسی بخورد."

*میزان سفرهای خارجی در نوروز امسال 35 درصد افزایش داشته است. از تعداد 670 هزار سفر انجام شده، 100 هزار آن به عربستان برای انجام عمره ، 180 هزار به عراق برای زیارت عتبات و بقیه برای سیاحت به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی بوده است.

*شنیده ایم که در جلسه رسانه ای حامیان اصلاحات، عملکرد صدا و سیما درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. اکثر حاضران در جلسه معتقد بودند عملکرد صدا و سیما در اجرای فاز دوم هدفمندی و به ویژه در تشویق به انصراف مردم از دریافت یارانه فراتر از حد انتظار بوده است. یکی از حاضران جلسه با ناراحتی و عصبانیت گفته ما هر چه سعی در ایجاد تقابل میان دولت و صدا و سیما داشتیم نقش بر آب شد.

* شنیده ایم برخی افراد حامی روحانی در حال فشار آوردن روی حمید ابوطالبی هستند تا وی انصراف خود را از نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کند. این افراد معتقدند در صورت انصراف حمید ابوطالبی، هزینه سیاسی کمتری بر دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور تحمیل می شود.

*پلیس ترکمنستان از اسفند سال گذشته، ایرانیان مسافر را در مرز باجگیران و سرخس مورد تفتیش کامل بدنی و بدون لباس قرار می دهد.این هتک حرمت که هنوز ادامه دارد تنها با اعتراض کتبی سرکنسول ایران در مرو به وزارت خارجه ترکمنستان همراه بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها