امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۱۷۴۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
رهبر القاعده در بحبوحه اختلافات شدید با یکی از سازمان‌های شبه نظامی مخالف نشات گرفته از جنگ داخلی سوریه، در مصاحبه‌ای جدید خواستار اتحاد و وحدت شد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مصاحبه که سرویس نظارتی "SITE" تاریخ آن را میان فوریه و آوریل سال جاری میلادی تعیین کرده، پس از آن منتشر شد که گروه شبه نظامی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به (داعش) القاعده را به "انحراف از مسیر صحیح" متهم کرد.

ابو محمد العدنانی، سخنگوی گروه شبه نظامی "داعش" در بیانیه‌ای منتشر شده در نشست‌های جهادی گفت: القاعده از صفوف مجاهدین در هر مکانی جدا شده است.

ایمن الظواهری، رهبر القاعده ضمن رد این اتهامات اعلام کرد، حکومت بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه احتمالا به منظور فتنه انگیزی در گروه‌های شبه نظامی رخنه کرده است.

وی افزود: اگر من به شما دستور دهم تا با برادران مجاهد خود مبارزه کنید، از من اطاعت نکنید. اگر به شما دستور دادم تا خود را در میان برادران مجاهد خود منفجر کنید، از من اطاعت نکنید.

این نفاق به سال گذشته میلادی مربوط می‌شود یعنی زمانی که الظواهری به گروه داعش دستور داد تا فعالیت‌های خود را تنها به کشور عراق محدود کنند چرا که آن‌ها به حملات گسترده علیه غیرنظامیان و مخالفان سوریه متهم شده‌اند.

الظواهری که از سال 2011 میلادی جانشین اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده شده است، جبهه النصره را به عنوان شاخه رسمی القاعده در سوریه معرفی کرد.

الظواهری در این مصاحبه گفت: برادران ما باید تمرکز خود را بر بت پرستان، آمریکا، متحدان صلیبی‌اش، صهیونیست‌ها و خائنان معطوف کنند و جامعه مسلمانان را برای مبارزه علیه آن‌ها تحریک کرده و دست از درگیری‌های حاشیه‌ای بردارند.

وی افزود: روش ما حفظ جان و اجتناب از عملیاتی است که به طور بالقوه باعث ریختن خون دیگران در مراکز خرید، مناطق مسکونی و گروه‌های شبه نظامی می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها