کد خبر: ۲۱۷۴۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
همزمان با تشدید تنش‌ها در خصوص مناقشات منطقه‌ای در جنوب شرق آسیا، ژاپن و آمریکا به طور مشترک از کشورهای جنوب شرق آسیا در تقویت ظرفیت‌های نظارت دریایی‌شان حمایت خواهند کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه «یومییوری شیمبون» نوشت، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفرش به توکیو در چند روز آتی درباره این مساله با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن صحبت خواهد کرد.

انتظار می‌رود که توافقی از سوی دو رهبر در بیانیه‌ای مشترک امضا شده و پس از دیدارشان منتشر شود. براساس این توافق برنامه‌ریزی شده، انتظار می‌رود آمریکا و ژاپن کشتی‌های گشت‌زنی را به اعضای مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) پیشنهاد کنند.

آن‌ها همچنین درباره آموزش گاردهای ساحلی آ.سه.آن و کمک به این کشورها در ایجاد یک سیستم اشتراک اطلاعات علیه دزدان دریایی و کشتی‌های مشکوک در این منطقه توافق خواهند کرد.

این ابتکار عمل ژاپن و آمریکا با هدف کمک به اعضای آ.سه.آن نه تنها در اقدامات موثر علیه دزدان دریایی و بلایای طبیعی بلکه برای تقویت ظرفیت بازدارندگی‌شان علیه ادعاهای قاطعانه چین در خصوص مناطق مورد مناقشه صورت می‌گیرد.

یکی از مقام‌های دولت ژاپن گفت: بهبود ظرفیت نظارتی آ.سه.آن به نفع ژاپن و آمریکا نیز خواهد بود.

چین و ژاپن در خصوص مالکیت جزایری در دریای چین شرقی با یکدیگر اختلاف دارند و این در حالی است که چین با چند کشور دیگر نیز در خصوص مناطقی در دریای چین شرقی اختلاف دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها