امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۱۷۴۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
وزارت آموزش روسیه با ارائه یک قانون جدید ضد تروریستی، نظارت دائمی بر اینترنت مدارس و دانشگاه‌ها را خواستار شده است. منتقدان هدف از این لایحه را سرکوب مخالفان کرملین خوانده‌اند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس متن لایحه‌ای که توسط وزارت آموزش روسیه منتشر شد، مسئولان مدارس و دانشگاه‌ها باید سایت‌های شخصی دانش‌آموزان و پرسنل این مراکز را تحلیل کرده و فعالیت‌های کسانی را که به نقض قوانین روسیه تمایل دارند، گزارش دهند.

این لایحه همچنین نظارت دائم بر اینترنت به منظور جمع‌آوری اطلاعات از فعالیت‌های تروریستی را نیز جزو وظایف مسئولان مراکز آموزشی می‌داند.

براساس این لایحه هرگونه اطلاعات در خصوص رفتار غیرمعمول دانش آموزان یا دانشجویان باید به سرویس امنیتی روسیه اطلاع داده شود.

گزارش‌ها در خصوص ارائه چنین لایحه‌ای خشم برخی از معلم‌ها را در پی داشته است.

"آندری دیمدوف"، رئیس اتحادیه معلم‌ها در این خصوص گفت: این اقدام باعث می‌شود که دانشجوها و معلمانی که منتقد دولت فعلی هستند، تحت نظارت قرار بگیرند.

وزارت آموزش روسیه در واکنش به این انتقادها اعلام کرد که این لایحه در مراحل اولیه قرار داشته و هنوز نهایی نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها