يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۷۵۲۹
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو در سال 93 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از ایسنا، در این جلسه محمدرضا نعمت‌زاده از خودروسازان خواست برنامه پنج ساله خود در زمینه‌ افزایش تولید، تولید خودروهای جدید، توسعه بازار، رشد بهره‌وری، بهبود ساختار هزینه‌ای، گسترش واحد‌های تحقیق و توسعه، تولید موتورهای کم‌مصرف و … را ارائه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تولید موتورهای کم‌مصرف و بازنشسته کردن موتورهای قدیمی برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودروها تاکید کرد.

وی از خودروسازان خواست به جلب اعتماد مصرف‌کنندگان پرداخته و به تعهدات خود در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خودروها به موقع و به خوبی عمل کنند.

در این جلسه خودروسازان از کمبود سرمایه در گردش و فعال‌ نبودن شرکت‌های لیزینگ به عنوان مشکلات اصلی این صنعت نام برده و اظهار کردند: علی‌رغم لغو رسمی تحریم صنعت خودرو به دلیل موضوعاتی چون نقل و انتقال بانکی مشکلاتی در ارتباط خارجی این شرکت‌ها وجود دارد.

خودروسازان اعلام کردند که مدت زمان و کارمزد گشایش اعتبار اسنادی حتی برای کشور چین افزایش یافته و موجب رشد هزینه‌های تولید در کشور شده است.

در این جلسه مقرر شد شرکت‌های خودروساز با فروش برخی از شرکت‌های تابعه و اموال مازاد از جمله سهام در اختیار خود بخشی از نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز را تامین کرده و از هزینه‌های مالی خود بکاهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها