کد خبر: ۲۱۷۵۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۳     ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
به‌ گزارش زاهدان پرس معاون والی نیمروز افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری افغانی آوا با بیان اینکه این بارش‌ها سبب شده که برخی از مشکلات مردم ولایت زابل ایران نیز از ناحیه کم‌بود آب، برطرف شود.  حاجی قاسم خدری، در ادامه اظهار داشت: دراثر بارندگی های اخیر،سیلاب‌های زیادی در ولسوالی‌های دلارام ولایت هلمند و چخانسور ولایت نیمروز سرازیر شده‌است. در اثر این بارندگی‌ها، بیش از ۲۰ قریه ولسوالی "چخانسور” ولایت نیمروز با تهدید سیلاب‌ها مواجه شده بود که خساراتی را برای مردم نیمروزو همچنان در ولایت هلمند در پی داشت.

معاون والی افزود که پس از سال‌ها خشکسالی در اثر بارش شدید باران دوباره رودخانه هیرمند مملو از آب شد و این سبب سرازیرشدن این آب به دریاچه هامون کشور ایران نیز شده‌است.

آقای خدری اضافه کرد: متاسفانه در برخی رسانه های خارجی خبری مبنی بر آمدن گروهی از شورای مردمی ولایت زابل برای حل‌کردن موضوع آب هیرمند به ولایت نیمروز نشر شده‌است که این خبر، کاملاً کذب و بی‌اساس است.

او تاکید کرد که به ارتباط موضوع مشکلات کم آبی، هیچ گروه و هیاتی به ولایت نیمروز نیامده‌است و فرد یا گروهی هم برای حل این مسئله دراین موضوع نفوذ نداشته است؛ بلکه سرازیرشدن آب رودخانه هیرمند به دریاچه هامون کاملا به طور طبیعی و به خاطر بارندگی های اخیر در ولایات هلمند و نیمروز بوده‌است.

معاون والی نیمروز گفت که این خبر نشرشده از سوی برخی رسانه‌های خارجی کاملا مضحک و خنده‌آور می‌باشد.

آقای خدری تصریح کرد: به دلیل نداشتن امکانات و تکمیل نشدن بندهای کجکی و کمال خان، آب‌های اضافی و خروشان به طور طبیعی به بیرون از ولایات و حتی به خارج از کشور سرازیر می‌شوند.

این در حالی که مولوی عبدالحمید در یکی از خطبه های نماز جمعه مسجد مکی زاهدان در ۲۲ فروردین به صورت تلویحی مدعی شده بود که آب جاری شده در قسمت ایرانی هیرمند به خاطر رایزنی های جریان های مردمی(؟!) با افغانها بوده است که البته این خبر توسط نماینده شهر زاهدان در مجلس شورای اسلامی به طور رسمی رد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
۱
۱
یکی نیست جلوی این کفتار رو بگیره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها