يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۷۸۲۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
درحالیکه میلیون‌ها نفر از جوانان کشورمان به سمت استعمال قلیان با تنباکوهای میوه‌ای گرایش پیدا کرده‌اند، سند به دست آمده توسط خبرنگار «انتخاب» نشان می‌دهد که برخی از تنباکوهای مورد استفاده به شدت آلوده و خطرناک هستند.
براساس این سند، بخش زیادی از توتون‌هایی که اخیرا به کشور وارد شده، آلوده به سوسک خطرناک لازیردرما است.

در این سند اشاره شده که این توتون‌های آلوده می‌تواند روی دیگر توتون‌های وارداتی نیز اثر بگذارد و حتی ضدعفونی کردن آن نیز افاقه نمی‌کند.

این آلودگی، می‌تواند باعث بروز بیماری‌های جدی مثل آسم در میان مصرف‌کنندگان این توتون‌ها شود.

سوسک توتون یا لازیردرما همه‌چیزخوار است و بالغ بر 40 نوع مواد غذایی، منابع گیاهی و حیوانی و حتی الیاف پارچه، کاغذ، کتاب، کارتن، قالی و سایر وسایل منزل را مورد حمله قرار می‌دهد ولی عمده خسارت آن به انواع توتون سیگارت و تنباکو است و از این‌رو به سوسک توتون شهرت دارد.

بیشترین خساراتی که توسط لازیردرماها به توتون وارد می‌شود به وسیله لارو این آفت صورت می‌گیرد. لارو این حشره از قسمت‌های مختلف برگ و دمار توتون و تنباکو تغذیه کرده و سوراخ‌هایی ایجاد می‌کند که علاوه بر خسارت به توتون و تنباکو با باقی گذاشتن فضولات خود در آنها موجب ایجاد بوی بد و طعم نامطبوع در کالای تولیدی از آنها می‌شود.

خبر بد برای قلیانی‌ها+سند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
۰
۰
آقای نجفی بودن که میگفتن قلیان مشکلی نداره!
الآن کجان؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها