کد خبر: ۲۱۷۸۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
در طرح هاي جامع، اين دومين اشتباه استراتژيك دولت است. اشتباه اول را نوع توزيع سبد كالا بود كه نه تنها در داخل با انتقادهاي تندي همراه بود بلكه دست آويزي براي رسانه ها و سياستمردان خارجي شد.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از جوان آنلاين: هنوز يكشنبه است و مهلت ثبت نام در مرحله دوم يارانه هاي نقدي هنوز به پايان نرسيده است. اما اخبار غير رسمي نشان از آن دارد كه بيش از 91 درصد مردم در دور دوم هدفمندي يارانه ها ثبت نام كرده اند. يعني به درخواست هاي پر و پيمان دولت «نه» گفتند.

نظرسنجي هاي «جوان آنلاين» نيز اين آمار را تاييد مي كند.

اين آمار باعث مي شود كه مقامات دولتي به راحتي نتوانند عددهاي ديگري را ارائه بدهند! اما سوال اين است كه چرا دولت گام در مسيري گذاشت كه ختم به اين مسئله شد. آيا شناخت دولتمردان از نيازمندي هاي جامعه نادرست بود يا اينكه دولت به دنبال آن بوده كه بعد از اينكه مردم انصراف ندادند بهانه لازم را براي «افزايش قيمت ها» داشته باشد؟!

در طرح هاي جامع، اين دومين اشتباه استراتژيك دولت است. اشتباه اول در نوع توزيع سبد كالا خود را نشان داد كه نه تنها در داخل با انتقادهاي تندي همراه بود بلكه دست آويزي براي رسانه ها و سياستمردان خارجي شد.

نوع ثبت نام يارانه هاي نقدي در دور دوم هدفمندي نيز با انتقادهايي همراه بوده و تصاويري كه از آن منتشر شده دست بر روي «عزت ايراني» گذاشته كه لنزهاي دوربين هاي خارجي هم در سطح وسيع از آن استقبال كرده اند.

در طول سال هاي گذشته كمتر دوره اي است كه دولت تنها در مدت كوتاه چندماهه دو خطاي استراتژيك داشته باشد. اين روند مي تواند در آينده مشكلات فراواني را براي دولت فراهم كند.

طي دو سه ماه اخير فعاليت هاي فضاي مجازي در چرخشي 180 درجه اي كاملا عليه سياست هاي دولت روحاني پيش مي رود و حتي در برخي موارد سرخوردگي هايي نيز ديده مي شد كه نشان مناسبي در قبال سرمايه اجتماعي ايجاد شده نيست. اميد است كه دولت با خطاهاي غيرقابل انتظار، تدبير را به محاق نبرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها