يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۷۸۶۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، تجمع اعتراض آمیز طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه استان تهران نسبت به وضعیت حجاب صبح امروز یک‌شنبه سی و یکم فروردین ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمینسید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حوزه علمیه مروی برگزار شد.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی در این اجتماع طی سخنانی مسأله وظیفه شناسی را مورد تأکید قرارداد و احترام به قانون را یکی از برکات آن دانست و گفت: سرمنشأ بسیاری از ناهنجاری‌ها عدم وظیفه شناسی است اما کسی که وظیفه شناس باشد، به قانون احترام گذاشته است.

وی وظیفه شناسی را یکی از زیبایی‌ها و درس‌های زندگی حضرت فاطمه(س) ارزیابی کرد و افزود: ایشان آنقدر در برابر خدا خود را مسؤول می‌داند و فانی در خدا و رضایت اوست که خشنودی‌اش، خشنودی خدا و خشمش، خشم خداوند است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور پیام امروز حجاب را برنده‌تر و کوبنده‌تر از پنجاه سال گذشته دانست و اظهار داشت: امروز یک روسری زن مسلمان در پاریس که مهد آزادی است، نظام قدرتمند فرانسه را می‌لرزاند که قانون منع حجاب را تصویب می‌کنند.

بنابر این گزارش طلاب و روحانیان حوزه علمیه استان تهران در این مراسم با صدور بیانیه‌ای، تأسیس دادسرا و شعبات ویژه جهت برخورد با بدحجابان و بی حجابان توسط دادستانی به‌عنوان مدعی العموم را از قوه قضاییه و اقدامات عملی و جدی از سوی دولت در زمینه بی حجابی را خواستار شدند ومطالبات خود در راستای اجرای هرچه بهتر قوانین در رفع معضل بدحجابی اعلام کردند.

طلاب و روحانیان حوزه علمیه استان تهران همچنین با گرامی‌داشت یاد نخستین شهید فرهنگی سال 1393 طلبه شهید ناهی از منکر، علی خلیلی، در بیانیه خود خواستار حمایت قضایی مناسب از آمران به معروف و ناهیان از منکر و نیز ضابطان قضایی(پلیس و بسیج) شدند.

شرکت کنندگان در این مراسم پس از قرائت قطع‌نامه با راهپیمایی در بازار مروی و سردادن شعارهای «چادر حجاب برتر است خشنودی پیغمبر است» «اشاعه فساد و بی‌حجابی سیاست کهنه آمریکایی» «فحشا و بی‌حجابی برچیده باید گردد چادر به قامت زن پوشیده باید گردد» «رواج عفت و حجاب وظیفه دولت است» «صدا و سیمای ما چقدر جسارت داره این همه بی‌حیایی والله خجالت داره» «یا فاطمه(س) شعار ماست حجاب افتخار ماست» «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» و «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از بد حجابی و بی‌حجابی اعلام و بر تلاش برای حل این معضل تأکید کردند.

امضاء طومار اعتراضی نسبت به وضعیت حجاب و مدیحه سرایی به مناسبت ولادت با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل، حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر برنامه‌های این تجمع بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها