يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۷۹۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
با پایان گرفتن ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه‌ها،‌ آمارها و تحلیل‌های مختلفی در این باره منتشر شده است.
به گزارش پايگاه 598 ، هر چند مقامات رسمی دولت هنوز آمار روشنی منتشر نکرده‌اند اما خبرگزاری مهر اعلام کرد حدود 70 میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌ و حدود 7 میلیون نفر انصراف داده‌اند.وبسایت خبر نیز که به دولت نزدیک است و دو تن از گردانندگان آن معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات دفتر رئيس‌جمهور هستند، اعلام کرد حدود 90 درصد مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف نداده‌اند. خبر آنلاین می‌نویسد: در حالی که تلاش‌های دولت و رسانه‌ها برای کمتر شدن افراد ثبت‌نام کننده دریافت یارانه نقدی همچنان ادامه دارد، خبرهای رسمی نشان می‌دهد بیش از 70 میلیون نفر برای دریافت یارانه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

خبر آنلاین همچنین از مخاطبان خود علت عدم انصراف 90 درصدی مردم را جویا شده که در پاسخ به نکاتی نظیر عدم برنامه‌ریزی مدون، عدم اطمینان، عدم کنترل تورم و... اشاره کرده‌اند.روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئيس جمهور اعلام کرده بود منتظر نیستیم تا 30 الی 40 درصد مردم انصراف دهند. بلکه به هر میزان که باشد فرصتی برای دولت فراهم می‌شود تا بتواند در درمان و سلامت کشور از آن استفاده کند.وی همچنین اشاره کرده: راه انصراف را در خصوص دریافت یارانه نقدی تا پایان سال 93 باز خواهیم گذاشت.تابناک در این باره نوشت: این سخنان جهانگیری بیانگر یک امر واضح است، و آن اینکه رقم انصراف‌دهندگان از یارانه نقدی چندان بزرگ نیست و شاید در حد همان ده درصدی است که در اخبار غیررسمی به آن اشاره شده است. بیان صریح جهانگیری در این باره که امکان انصراف از یارانه تا پایان سال 93 ادامه دارد نشانی از آن است که دولت هنوز هم امیدوار به انصراف متقاضیان از دریافت یارانه نقدی است. گویا ارقام انصرافی‌ها کمتر از میزان پیش‌بینی دولت بوده است.

در این میان روزنامه دولتی ایران نوشت: باید پذیرفت که نحوه اطلاع‌رسانی درخصوص مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با دو ضعف عمده روبه‌رو بوده است. نخستین ضعف اطلاع‌رسانی در این بخش، گسترده و جامع نبودن آن است. ضرورت دارد برای اجرای این قانون مهم و تاثیرگذار در زندگی تک‌تک ایرانی‌ها، ضمن اطلاع‌رسانی از نحوه ثبت‌نام متقاضیان به تمام سؤال‌ها و ابهام‌های بی‌شمار مردم پاسخ داده شود. در این میان دولت و وزارتخانه‌های مسئول تلاش کردند تا با صدور اطلاعیه‌ها و بسته‌های خبررسانی این کار را انجام دهند ولی تا حدودی خلأ موجود در این بخش قابل لمس بود.

روزنامه دولت، دومین نقطه ضعف استراتژي اطلاع‌رسانی دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را «به هنگام نبودن اطلاعاتی» دانست که در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. با وجودی که میزان انصراف از دریافت یارانه نقدی در این مرحله از هدفمندی یارانه‌ها نقش مهمی دارد ولی اعلام برنامه‌های جبرانی دیر هنگام صورت گرفت.روزنامه ایران همچنین از عدم اعلام میزان افزایش قیمت‌ها نیز انتقاد کرده و نوشته است: «از سوی دیگر تعیین اعلام قیمت بنزین وگازوئیل مورد دیگری بود که مردم انتظار داشتند آن را زودتر و پیش از آغاز ثبت‌نام بشنوند که با وجود شایعات گسترده مخالفان دولت همچنان در ابهام باقی مانده است.»

در همین حال عبدالله ناصری مدیر عامل اسبق ایران در مصاحبه با تدبیر گفت: انصراف یا عدم انصراف از دریافت یارانه مبنای محبوبیت یا رفراندوم برای دولت نیست و پرونده رفراندوم 24 خرداد بسته شده است.او ضمن انتقاد از دولت ادامه می‌دهد: دولت باید در آینده در زمینه یارانه‌ها افکارسازی عمومی داشته باشد که به نظر می‌رسد متاسفانه دولت در این زمینه و در حوزه رسانه‌ای منفعل هستند. ما شاهد بودیم که در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هیچ حرکت سازنده منسجم و قابل دفاعی در حوزه رسانه‌ای از سوی دولت صورت نگرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها