أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۸۰۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
مرتضي محصص مي گويد در فاصله‌ي کم مانده تا جام جهاني بايد آرامش رابه تيم ملي هديه دهيد نه اينکه به دنبال ايجاد مشکلات جديد باشيم

 

مرتضي محصص درباره‌ي لزوم اتحاد در جامعه‌ي فوتبال در فاصله‌ي کم باقي مانده تا جام جهاني 2014 اظهار کرد: ما در جام جهاني 2010 حضور نداشتيم و از سال 2006 تا به حال با شرايط ويژه‌ي جام جهاني روبرو نشده‌ايم. امسال تلاقي پايان ليگ برتر با ليگ قهرمانان آسيا و آغاز اردوي تيم ملي باعث شد شرايط خاصي براي فوتبالمان پيش بيايد.

به گزارش ايسنا، او ادامه داد: يادمان نرفته که تيم ملي با چه تلاش و زحمت فراواني توانست به جام جهاني برسد. البته اين صعود متعلق به يک گروه خاص نبود، بلکه با همراهي کل جامعه‌ي فوتبال ما ميسر شد. جام جهاني بزرگترين اتفاق ورزشي دنياست و نبايد فرصت حضوري مناسب در اين رقابت را به سادگي از دست بدهيم.

محصص درباره‌ي حاشيه‌هايي که پيرامون تشکيل اردوي تيم ملي در افريقاي جنوبي به وجود آمده، گفت: کي‌روش در اين سه سال با فوتبال ما آشنا شده و در انتخاب‌هاي خود هوشيارانه عمل مي‌کند. ما بايد بدانيم که در درجه اول يکي از چهار نماينده‌ي آسيا در جام جهاني هستيم و اعتبار ما در ميان است. ‌کي‌روش هم مثل من و همه‌ي فوتبال دوستان فلسفه‌ي خاصي از فوتبال دارد که بايد براي آن احترام قائل شويم. او 28 نفر را به تيم ملي دعوت کرد و براي آغاز اردو در آفريقاي جنوبي با مشکلاتي روبرو شد.

او ادامه داد: ليگ قهرمانان آسيا هنوز تمام نشده و بازيکنان ديگر هم خستگي ليگ در تنشان باقي مانده بود اما چاره‌ي ديگري هم وجود نداشت و کي‌روش تصميم گرفت که در دو اردو بازيکناني که احتمال مي‌رود در فهرست نهايي تيم ملي براي جام جهاني باشند را محک بزند. به نظر من آفريقاي جنوبي که محل اردوي فعلي تيم ملي است جاي بسيار مناسبي است که کي‌روش انتخاب کرده. اين انتخاب بدين خاطر بوده که اولين بازي ما در جام جهاني مقابل نيجريه است و در اين اردو مي‌توانيم با فضاي فوتبال آفريقا آشنا شويم.

محصص گفت: بازي اول ما با نيجريه حيثيتي است. ايران بعد از اين بازي يا روحيه مي‌گيرد يا به کلي روحيه‌اش را از دست مي‌دهد. حتي نتيجه‌ي مساوي هم ما را به دو بازي آينده اميدوار مي‌کند بنابراين بي‌دليل نبود که کي‌روش اين کشور را انتخاب کرد و زمان ديگري هم نداشتيم. آغاز اردوي تيم ملي با اعتراض دو باشگاه سپاهان و استقلال همراه شد و بحث‌هايي در اين ميان به وجود آمد که اگر بخواهيم به دنبال آسيب شناسي باشيم زمان را از دست داديم. اين اردو خوب شروع نشد و اميدواريم که حداقل خوب تمام شود. اي کاش مي‌شد با نفرات بيشتري به اين اردو رفت تا بازيکنان با جو فوتبال آفريقا آشنا شوند.

اين کارشناس فوتبال درباره‌ي شايعه‌هايي که براي سرمربي تيم ملي درست شده و برخي گفتند کي‌روش به خاطر حضور در کنار خانواده‌اش زودتر اردوي آفريقاي جنوبي را شروع کرد به ايسنا گفت: مي‌دانيم که کي‌روش قبلا سرمربي آفريقاي جنوبي بوده است و اردوي اين کشور را هم به خاطر نفوذ بالايش انتخاب کرده است. او خود اهل موزابيک است و بي‌انصافي است که اين مسائل را به او نسبت دهيم. نبايد فراموش کنيم که هر چه حاشيه‌هاي اين تيم بيشتر باشد به فوتبال کشورمان ضربه زديم.

محصص با بيان اين که بايد در فرصت باقي مانده تا جام جهاني وضعيت آرامي براي کادر فني و بازيکنان تيم ملي آماده کنيم گفت: شما رسانه‌ها نقش زيادي در پيشرفت فوتبال ما داريد. الان زمان نتيجه‌گيري براي فوتبال ماست. با اين فرصت زماني کم به جاي اين که دنبال ايجاد مشکل باشيم بايد شرايط را براي تيم ملي فراهم کنيم که کارش را در جام جهاني درست انجام دهد. من مطمئنم که فدراسيون فوتبال مي‌تواند آرامش را براي کي‌روش فراهم کند. فقط اميدوارم گفت و گوي بعدي من و شما درباره‌ي مسائل فني باشد. متاسفانه همه فوتبال ما شده مسائل حاشيه‌اي. من در روز پاياني ليگ برتر به همراه آقاي حاج رضايي به تلويزيون رفتيم و در حالي که مسائل فني را براي تحليل آماده کرده بودم مجبور شديم بيشتر درباره‌ي حاشيه‌هاي فوتبال و بحث قراردادها و .... صحبت کنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها