أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۸۰۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
آژاکس آمستردام هم جام حذفي هلند و هم اخلاق ورزشي را به خاطر رفتار نادرست هوادارانش از دست داد.
 
شب گذشته فينال اين پيکارها ميان تيم مطرح هلندي‌ها و گمنام‌هاي پ.ا.س سووله در ورزشگاه آمستردام انجام شد. در اين بازي رقيب کوچک، شگفتي‌ساز شد و توانست تيم قدرتمند و با سابقه سرزمين لاله‌ها را 5 بر يک شکست دهد و به اولين مقام قهرماني‌ در طول تاريخ 104 ساله‌اش برسد.

تيم شکست خورده در اين مصاف حتي اخلاق ورزشي را نيز از دست داد زيرا هوادارانش پيوسته در خلال بازي اشياي متفاوتي به زمين و سمت بازيکنان پرتاب کردند. به همين خاطر کار به جايي رسيد که در نهايت وسايل محترقه را به زمين پرتاب کردند تا جايي که نفس کشيدن براي بازيکنان و تماشاگراني که در ورزشگاه حضور داشتند، بسيار دشوار شد.

همين مساله باعث شد که داور کمي از قبل از اتمام ، آن را متوقف کند.

فدراسيون فوتبال هلند پس از اتمام اين مسابقه اعلام کرد به وضعيت هواداران آژاکس به سرعت رسيدگي خواهد کرد. رسانه‌ها احتمال دادند جريمه‌هاي سنگيني در انتظار تيم تحت امر فرانک دبوئر باشد.

ريکاردو فان ‌رين 3 براي آمستردام، توماس 8، 12، فرناندز 22، 34 و برام فان پولن 50 براي سووله گلزني کردند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها