يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۸۰۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، هنر را ابزاری کارآمد برای اصلاح اقتصادی دانست و بر لزوم فعال‌تر شدن زنان در امور هنری و پرداخت بیشتر به مسایل زنان از طریق هنر تاکید کرد.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از مهر، سعید جلیلی شامگاه 31 فروردین‌ماه در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه پوسترهای نهضت مردمی پوستر انقلاب با نام «ایران جوان» درباره نامگذاری شعار امسال و رویکردی که مسوولان باید در این زمینه داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند به ما در زمینه‌های اقتصادی کمک قابل توجهی کند استفاده از ظرفیت‌های هنری است که باید به این پشتوانه نگاه فرصت‌محور داشت.

وی ادامه داد: البته در این راه فرهنگ به معنای عام نیز می‌تواند در رسیدن به موفقیت نقش موثری را ایفا کند. اگر ما بتوانیم از ظرفیت‌های فرهنگی به بهترین شکل استفاده کنیم به طور حتم بسیاری از مسائل اقتصادی را هم می‌توانیم از طریق فرهنگ و هنر حل کنیم، به عنوان مثال در حوزه مصرف انرژی گاهی گفته می شود باید سالی 5 هزار مگاوات به ظرفیت فعلی برق کشور افزوده شود در این بین یکی از راهکارها اضافه کردن نیروگاه‌های جدید است اما من معتقدم می توان با یک کار فرهنگی که همان اصلاح صحیح مصرف است جلوی این 5 هزار مگاوات مصرف را گرفت و از اسراف نیز جلوگیری کرد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر فرهنگ بتواند در کنار اقتصاد حرکت کند می‌تواند بسیاری از بسترها را برای رشد و پیشرفت در کشور فراهم کند به‌ویژه اینکه این فرهنگ از نوع فرهنگ متعالی، انقلابی و اسلامی باشد.

وی درباره موضوع افزایش جمعیت که محور اصلی برگزاری نمایشگاه پوسترهای «ایران جوان» بود، تاکید کرد: اصولا هنر به ویژه هنر گرافیک می تواند در جهت حل مشکلات و معضلات اجتماعی نقش اساسی ایفا کند. ما در اندیشه دینی و انقلابی به هنری نیازمندیم که بتواند تمام ظرفیت خود را به کار گیرد و مفاهیم خود را به مخاطب القا کند. من معتقدم این هنر می‌تواند موانعی را که در جهت تحقق اندیشه‌های دینی و انقلاب وجود دارد بشناسد و در جهت برداشتن آنها تلاش کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه حمایت‌های دولتی از هنر دینی و انقلابی گفت: مهم‌ترین بحث این جریان این است که هنر را یک فرصت بدانیم که می‌تواند به نظام، دولت و آرمان‌های ما کمک کند تا در جهت اهداف خود موفق‌تر عمل کند. با این نگاه این هنرمند نیست که باید به دنبال دستگاه‌ها برود بلکه این دستگاه‌های دولتی هستند که باید از ظرفیت هنرمندان استفاده کرده و از این عرصه در جهت حل مشکلات کشور و نشان‌دادن مسیر صحیح استفاده کنند.

جلیلی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهمی که همواره مدنظر است پیرامون این موضوع است که وقتی از هنر صحبت می‌کنیم منظورمان چیست. یکی از هنرهایی که به نظرم باید بیشتر از اینها به آن توجه کرد هنر انسان بودن است، هنر افرادی که زندگیشان هنر بود و ما این مساله را می توانیم در اولیا و انبیا و شهدای خود ببینیم که زندگی آنها سراسر هنر بود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود از توجه بیشتر به نقش بانوان در حوزه هنر سخن گفت و تصریح کرد: یکی از بحث‌های بسیار اساسی در نگاه به مقوله زن این است که زن در نگاه دینی و جامع اسلامی که اتفاقا انقلاب اسلامی نیز آن را دنبال می‌کند ایفاگر نقش بسیار مهمی است که باید بیشتر و بهتر این جریان مورد توجه قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها