يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۸۱۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
جان اف تفت، سفیر سابق آمریکا در اوکراین، گرجستان و لیتوانی قرار است سفیر جدید واشنگتن در مسکو شود. وی پیشتر معاون سفیر آمریکا در مسکو در سال‌های 1990 میلادی بود.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، اگرچه این مساله رسما نهایی نشده اما کاخ سفید آماده است تا جان‌ اف تفت را به عنوان سفیر آتی آمریکا در روسیه اعلام کند.

تفت یکی از اعضای حرفه‌ای سرویس خارجی آمریکا با درجه مشاور وزیر است. وی در سال 1972 میلادی به سرویس خارجی آمریکا پیوست و در قدس، بوداپست، رم، مسکو، ویلنیوس و تفلیس خدمت کرده است.

30 سپتامبر سال 2009 میلادی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تفت را به عنوان سفیر آتی کشورش در اوکراین نامزد کرده و وی 20 نوامبر همان سال از سوی سنا تایید شد. تفت دوم دسامبر سال 2009 میلادی وارد اوکراین شد و ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری وقت کی‌یف هفتم دسامبر همان سال استوارنامه تفت در مورد سفیر فوق‌العاده و نماینده تام‌الاختیار آمریکا در اوکراین را پذیرفت. این سفیر در سخنرانی‌اش در اوکراین نسبت به همکاری موثر ابراز امیدواری کرده بود.

بوستون گلوب در مقاله‌ای نوشت، جان اف تفت، مخالف سوریه که به عنوان سفیر اوکراین، گرجستان و لیتوانی خدمت کرده و از حمله اوستیای جنوبی در گرجستان، بحران کنونی و احیای نیروهای فاشیست در اوکراین و روسیه‌هراسی مفرط در لیتوانی حمایت کرده، به عنوان سفیر آتی آمریکا در روسیه انتخاب شده است. تفت در رویدادهای ضد روسی فوق‌الذکر بسیار فعال و دخیل بوده است. از آنجایی که مک فال، سفیر کنونی آمریکا در روسیه در سازماندهی بی‌ثباتی و برکناری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ناکام بوده، باراک اوباما به دنبال فرد باتجربه‌تری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها