أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۱۸۱۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق در دیدار با مسئولان حزب کمونیست چین با بیان اینکه نظام فدرالی مشکلات عراق را حل نمی‌کند، خواهان حمایت دولت چین از تشکیل نظام کنفدرال میان عراق و منطقه کردستان این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، کمال کرکوکی، عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق در دیدار با جیانگ جیانهوا، معاون مدیر کل بخش غرب آسیا و شمال آفریقا در دفتر روابط کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، گفت: مردم کردستان در معرض ستم و کشتار دسته جمعی قرار گرفته‌اند و اگر وضع به همین صورت ادامه یابد، کشتار دیگری علیه ما رخ خواهد داد.

وی افزود: نظام فدرالی کنونی در عراق راه حل مناسبی نیست و مشکلات کشور را حل نخواهد کرد.

کرکوکی از "دوستان منطقه کردستان عراق" خواست تا از "حق مردم این منطقه در تعیین سرنوشت خود و داشتن کشوری مستقل" دفاع کنند.

وی با بیان اینکه منطقه کردستان همواره برای تحقق منافع و حقوق مردم خود تلاش می‌کند، گفت: درهای منطقه کردستان به روی سرمایه‌گذاری دیگر کشورها باز است.

از آنجا که تشکیل نظام کنفدرالی مستلزم استقلال کامل کشورهای عضو این نظام است، درخواست حزب دموکرات کردستان از چین در واقع درخواست کمک از پکن برای حمایت از استقلال منطقه کردستان عراق به عنوان یک کشور مستقل است.

در همین حال جیانهوا نیز از افتتاح کنسولگری چین در منطقه کردستان ظرف روزهای آتی خبر داد و بر تحکیم روابط میان حزب دموکرات این منطقه و حزب کمونیست چین تاکید کرد.

جیانهوا همچنین آمادگی کشورش را برای کمک به منطقه کردستان در عرصه آموزش نیروی انسانی در تمامی بخش‌ها و ترغیب شرکت‌های چینی برای مشارکت در بازسازی کردستان عراق اعلام کرد.

وی گفت: منطقه کردستان ظرف دوره کوتاهی توانسته در عرصه‌های امنیت و ثبات پیشرفت زیادی به دست آورد و برای همین شرکت‌های نفتی چین تمایل دارند تا به سرمایه‌گذاری در منطقه کردستان عراق بپردازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها