أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۸۱۶۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۳     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
عضو حزب منحله مشارکت در همایش مدیران مسئول عضو کمیته نظارت بر نشریات دانشجویی کشور در دانشگاه فردوسی مشهد سخنرانی خواهد کرد.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» کسب اطلاع کرد؛ از هادی خانیکی از عناصر فعال در فتنه سال 88و از نظریه پردازان جریان اصلاحات، دعوت به عمل آمده تا در جلسه ای دانشجویی که قرار است در دانشگاه فردوسی برگزار شود، سخنرانی کند و خبرها حکایت از قطعی شدن این برنامه دارد. وی از جمله افرادی است که برای سخنرانی درهمایش مدیران مسئول عضو کمیته نظارت بر نشریات دانشجویی کشور دعوت شده است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از خانیکی برای حضور در این جلسه دعوت کرده است.

آنچه این دعوت را قابل تامل می سازد، نگاهی به سابقه فعالیت های سیاسی هادی خانیکی است و حالا با دعوت وی این سوال به ذهن متبادر می شود که آیا قرار است جریان برانداز و نزدیک به فتنه، تدارک جدیدی برای ایجاد فضای ملتهب و آشوب گری در دانشگاه ها -البته با خط دهی به نشریات دانشجویی- ببیند؟!

خانیکی کیست؟

هادی خانیکی عضو حزب منحله مشارکت که سوابق مشخصی در سالهای اصلاحات و فتنه سال 88 دارد، از جمله افرادی است که در بیانیه ای موهن به همراه جمعی از کارگزاران، سیستم انتخابات کشور را مورد هجمه و آن را شعبده بازی خوانده بود.

در بیانیه ای که از سوی برخی از اعضای احزاب کارگزاران، مشارکت و ... در مرداد 88 منتشر شد، نام خانیکی نیز در میان امضا کنندگان بود. در این بیانیه تصریح شده بود:" در جريان انتخابات و نيز پس از آن متاسفانه شرايطي پيش آمد که از هر نظر با اين زمينه و باور متفاوت بود و مردم با نتيجه يي رو به رو شدند که در باور آنها نشست و وجدان عمومي نتوانست نسبت به آنچه اعلام شد، قانع شود."

در ادامه این بیانیه البته نظام به برخورد بی سابقه همراه با ضرب و جرح آشوبگران خیابانی متهم شده بود. چنان که آمده است:" "راهپيمايي مسالمت آميز ميليوني و سکوت اعتراض آميز مدني به مهندسي (مديريت) انتخابات متاسفانه با پاسخ ضرب و جرح و حبس بي سابقه يي مواجه شد"

در سالهای سازندگی ذیل نظر موسوی خوئینی‏ها در مرکز مطالعات ریاست جمهوری، تعدادی از چهره‏های چپ گرد هم آمدند. همین جریان بعدها در حلقه کیان نیز شکل گرفت. در آن دوران چهره‏هایی چون سعید حجاریان، عباس عبدی، محسن کدیور، محسن امین‏زاده، هادی‏خانیکی، مصطفی تاج‏زاده و محمد رضا خاتمی بر گرد خاتمی حلقه می‏زدند

«حلقه کیان» از خرداد ماه 70 با محوریت موسوی خوئینی‌ها به سردبیری عباس عبدی و همکاری مصطفی تاج‌زاده، علیرضا علوی‌تبار، هادی خانیکی، اکبر اعلمی، جعفر گلابی، مهرنوش جعفری، احمد بورقانی، رجبعلی مزروعی و... شروع به کار کرد. در این حلقه مهمترین موضوعی که طرح می‌شد موضوع زمینی کردن حکومت و نیز قطع ارتباط آن با شریعت بود.

خانیکی در سالهای اصلاحات با حضور در حلقه "آیین" و "سلام" که نقش فعالی در قانون مطبوعات، قتل های زنجیره ی، حوادث کوی دانشگاه سال 78 و حضور در کنفرانس برلین و... داشتند، به عنصری فعال در حوزه نظریه پرازی برای جریان اصلاحات تبدیل شد.

خانیکی حتی پس از انحراف طیف علامه دفتر تحکیم وحدت که افرادی نظیر علی افشاری از آنها به آمریکامتواری شدند دست از حمایت این گروه برنداشت.

خانیکی همچنین از حمایت کنندگان تاثیر گذار تحصن نمایندگان در مجلس ششم بود. وی با حضور در جمع نمایندگان متحصن سلامت انتخابات مجلس هفتم را زیر سوال برده بود.

حالا باید صبر کرد و دید آیا هادی خانیکی به دعوت معاونت فرهنگی وزارت علوم به همایش نشریات دانشجویی می رود؟!

گفتنی است نشست سراسری نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور سوم تا پنجم اردیبهشت‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.

در این نشست نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور نمایندگان خود در شورای مرکزی ناظر برنشریات دانشجویی را انتخاب می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها