يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۸۲۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
یادداشت محمد سرشار درباره جشن اشرافی همسر رئیس جمهور:
همسرم، به من خبر رسیده که همسر رییس جمهوری اسلامی ایران، تو را به سورى فرا خوانده و تو نیز بدانجا شتافته‌اى. سفره‏اى رنگین برایت افکنده، کاسه‌ها پیشت نهاده، سکه‌ها تقدیمت کرده، دخترکان را به دست‌افشانی در مقابلت واداشته، جامه‌هایی همسنگ درآمد یک سال یک خانواده پیش رویت به نمایش گذاشته و …. هرگز نمى‌‏پنداشتم که تو دعوت مردمى را اجابت کنى که بینوایان را از در مى‌‏رانند و توانگران را بر سفره مى‌‏نشانند.
پایگاه 598 - محمد سرشار/ خبر رسید که همسر حجت‌الاسلام روحانی، رییس جمهور، میزبان جشنی اشرافی بوده که در آن به چند صد مهمان، پنج سکه طلا بخشیده‌اند، مطربان نواخته و خوانده‌اند، دخترکان رقصیده‌اند، مانکنها به نمایش لباسهای چند میلیونی پرداخته‌اند و اینگونه ولادت بانوی دو عالم، فاطمه زهرا(س) را بزرگ داشته‌اند.

دوست داشتم دست‌کم یکی از روحانیانی که نشانه خداوند یا دلیل اسلام برای ما هستند یا مسؤولانی که ما بر دین آنها هستیم، پس از شنیدن خبر شرکت بانو در جشن اشرافی همسر رییس‌جمهور، چنین نامه‌ای به او می‌نوشت:

اما بعد. همسرم، به من خبر رسیده که همسر رییس جمهوری اسلامی ایران، تو را به سورى فرا خوانده و تو نیز بدانجا شتافته‌اى. سفره‏اى رنگین برایت افکنده، کاسه‌ها پیشت نهاده، سکه‌ها تقدیمت کرده، دخترکان را به دست‌افشانی در مقابلت واداشته، جامه‌هایی همسنگ درآمد یک سال یک خانواده پیش رویت به نمایش گذاشته و ….

هرگز نمى‌‏پنداشتم که تو دعوت مردمى را اجابت کنى که بینوایان را از در مى‌‏رانند و توانگران را بر سفره مى‌‏نشانند. آنان که دیگران را به صرفه‌جویی فرامی‌خوانند و خود در تجمل از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

بنگر که در خانه این کسان چه مى‌خورى، هر چه را در حلال بودن آن تردید دارى از دهان بیفکن و آنچه را ـ که یقین دارى که از راه حلال به دست آمده است ـ تناول نماى.

بدان که هر کس را امامى است که بدو اقتدا مى‌‏کند و از نور دانش او فروغ مى‌‏گیرد. امام ما، از همه دنیایش به پیرهنى و ازارى و از همه طعامهایش به دو قرص نان اکتفا کرده بود. البته ما را یاراى آن نیست که چنین کنیم ولى در درازای تاریخ، می‌توانیم او را به پارسایى و مجاهدت و پاکدامنى و درستى خویش یارى دهیم.

یادت هست سالها پیش با هم نامه‌اش به عثمان بن حنیف را می‌خواندیم که نوشته بود: «به خدا سوگند، از دنیاى شما پاره زرى نیندوخته‌‏ام و از همه غنایم آن مالى ذخیره نکرده‌‏ام. و به جاى این جامه ـ که اینک کهنه شده است ـ جامه ‏اى دیگر آماده نساخته‌ام. [...] اگر بخواهم به عسل مصفا و مغز گندم و جامه‌‏هاى ابریشمین، دست مى‌‏یابم ولى هیهات که هواى نفس بر من غلبه یابد و آزمندى من، مرا به گزینش طعامها بکشاند و حال آنکه در حجاز یا در یمامه بینوایى باشد که به یافتن قرص نانى امید ندارد و هرگز مزه سیرى را نچشیده باشد. یا شب با شکم انباشته از غذا سر بر بالین نهم و در اطراف من شکمهایى گرسنه و جگرهایى تشنه باشد.»

همسرم! بینوایان، ثروتمند گشته‌اند یا شکمهای گرسنه و جگرهای تشنه، سیر گردیده‌اند؟ آرمانهایمان اسیر دنیایمان شده یا گرد فراموشی بر دردمندی‌هایمان نشسته؟

همسرم! آن گاه که شنیدم به خرامیدن دخترانی نشسته‌ای که پرچمهای برافراشته تبرج در شهرمان هستند، خدا را شکر کردم که چشمهای کم‌سوی پیرزنانی که در جوانی، داغ‌دار نوجوانان شهیدشان شدند، نبودند تا ببینند چگونه از خون جوانان وطن، چمن های کاخ سعدآباد، بعد سالها، دوباره سبز شده.

همسرم! ممکن است کاخها همیشه باشند اما کاخ‌نشین‌ها همیشگی نیستند. این سنت خداوند است که روزگار را در میان مردمان، دست به دست کند.

خوشا به حال کسى که وظیفه خود را نسبت به پروردگارش گزارده باشد و در بلاى خویش صابر باشد و شب هنگام خواب را بر چشم خود حرام کند، یا چون خواب بر او غلبه کند، زمین را نهالى و دستهاى خود را بالش سازد. در میان مردمى که از وحشت قیامت شب را زنده داشته‏‌اند و از جامه خواب دورى گزیده‏اند و لبهایشان به ذکر پروردگارشان مى‌‏جنبد و گناهانشان در اثر آمرزش خواستن فراوانشان ناچیز گشته است. «اینان «حزب‌الله»‌ند و حزب خداوند رستگارند.»

پس اى همسرم! از خدا بترس. به همان چند قرص نان اکتفا کن تا از آتش رهایى یابى.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۸
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۲
ای بابا مگه اینان منش امام علی دارند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۱
اقای مسئول دولتی اسم شما چیست وانکه ایا همسر شما وقتی نامه شما را خواند شما را از خانه بیرون ننداخت یا به خانه مادرش نرفت یا نگفت همینی که هست یا ما هم باید وضع مالیمان خوب شودیامن که حضرت فاطمه نیستم که به قرص نانی قناعت کنم
پاسخ
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۰
۰
عالی بود...
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۱۰
الهی، کسی ندونه فکر میکنه کی نامه زده، جناب سرشار سبک مراسمات شما را هم دیده ایم، زیاد فشار به قلمتان نیاورید، شاید روزی کمی کمتر مجبور به پاسخ گویی شوید. راستی دست فشانی در مقابل زنان عیب است یا به سبک دولت عدالت پردازتان، رقص سفیدجامگان دوشیزه در برابر چشمان از حدقه در آمده تان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۱
احسنت
پاسخ
مجید
-
۲۲:۱۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۰
خوبه یا علی.
پاسخ
راضیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۰
خیلی با حال بووووود
پاسخ
دلسوز
-
۰۸:۵۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۵
آقای سرشار شما از اول انقلاب و دولتهای سلف کجا بودید؟ یاددتان نرود ریخت و پاش ها داخلی و بذل و بخششهای خارجی از مال این مردم نگون بخت ( که می دانم این طور است چون شما و امثال شما عاملین انها بودید) این یکی هم مثل شما . و فردا گروه شما بر سر این سفره می نشیند این قدر ناله نکنید . وای به حال ما مردم بدبخت . (( 598 من هم محخاطب شما هستم کامنت من توهین امیز نیست یک کمی مردانگی کن و کامنت مرا به گوش این اق برسون.))
پاسخ
حجت
-
۱۰:۵۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۱
احسنت ای کاش به جز رهبری که مظهر ساده زیستی است و انگشت شمار از مسئولین گوش شنوائی برای این حرفها بود
اگر مردم به جمهوری اسلامی رای دادند به این اسلام رای دادند نه اسلام معویه ای و کاخ نشینی وای به حال مسلمانی ما!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۶
راست میگی یادش بخیر وقتی احمدی نژاد مراسمی باهزینه ی 80میلیاردی برگزار کرد فکر مذلت های امرزو نمیکرد راست میگی به راستی کاخ نشینان همراه عقبه های خوارج صفتشان رفتنی اند
پاسخ
mahdi
-
۱۱:۳۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۰
بسیار نکته به جا و قابل تاملی ذکر کردید که نه تنها آنها بلکه همه باید به آن توجه کنیم که در کجای این بحث قرار داریم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۱
احمد نژاددرکدوم مراسم 80میلیاردهزینه کرد روکه نیست سنگ پای قزوینه هرکجا کم میارین پای این بنده خدا احمدی نژادرابه وسط میکشید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها