کد خبر: ۲۱۸۷۷۷
زمان انتشار: ۲۱:۱۶     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اگر به کشورش حمله‌ای شود، یقینا به این حمله پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه راشاتودی تاکید کرد: اگر روسیه مورد حمله قرار گیرد و یا منافع مردم روسیه تهدید شود تلافی خواهیم کرد.

وی افزود: کسانی که انتخابات بدون اصلاحات قانون‌ اساسی در سوریه را به رسمیت‌ نمی‌شناسند، از انتخابات در اوکراین استقبال می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: در صورتی که مورد حمله قرار بگیریم، حتما پاسخ خواهیم داد، اگر مساله اوکراین هم مطرح نبود،‌ مساله دیگری همچون ایران وجود داشت.

این مقام روسی خاطرنشان کرد: درصورتی که منافع روسیه در اوکراین در معرض خطر قرار بگیرد، مسکو همانگونه که به گرجستان پاسخ داد، در شرایط کنونی نیز واکنش نشان خواهد داد.

لاوروف عنوان داشت که مسکو درخصوص دست داشتن شرکت امنیتی "گریستون" آمریکا در رخدادهای اخیر اوکراین تحقیقات لازم را به عمل می‌آورد.

وی با بیان اینکه مسوولان در کی‌یف به هیچ یک از توافق‌های خود در ژنو عمل نکردند، در ادامه گفت: پیش‌نویس قانون عفوی که کی‌یف تدوین کرده است، مربوط به زندانیان سیاسی نیست.

لاوروف گفت: در جریان سفر جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا به اوکراین، کی‌یف اعلام کرد که عملیات مبارزه با تروریسم را از سرگرفته است.

وی با بیان اینکه اتخاذ این تصمیم در جریان سفر بایدن خود دلالت مهمی دارد، یادآور شد که کی‌یف پس از سفر جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تصمیم گرفت تا عملیات مبارزه با تروریسم را آغاز کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: به همین دلیل هیچ شکی وجود ندارد که آمریکا این اقدامات را رهبری می‌کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: بهتر بود که آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین به جای این که به واتیکان سفر کند، به جنوب اوکراین می‌رفت. به جای سفرهای خارجی، بهتر است که یاتسنیوک به جنوب اوکراین برود. ظرف هفته گذشته وی تنها با افرادی دیدار کرد که وی را برای تصدی این پست تعیین کرده‌ بودند، اما وی با تظاهرکنندگان دیداری نداشت.

در همین راستا، لاوروف این مساله را تکذیب کرد که مسکو ابزاری برای تحت تاثیر قرار دادن رخدادها در جنوب اوکراین داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها