يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۸۷۷۸
زمان انتشار: ۲۱:۱۷     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

نخست‌وزیر سابق اوکراین با رهبران جدایی‌طلب حامی روسیه در شرق اوکراین گفت‌وگو کرد تا بتواند بن‌بست به وجود آمده میان آن‌ها و دولت کی‌یف را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یولیا تیموشنکو که اکنون یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین است پس از تلاش برای رفع بن بست به وجود آمده بین دولت کی‌یف و جدایی طلبان شرق اوکراین با پرتاب تخم مرغ از سوی این جدایی طلبان نقاب‌دار مورد استقبال قرار گرفت.

جدایی طلبان حامی روسیه از هفت آوریل تاکنون تعدادی از ساختمان‌های دولتی را در شهر دونتسک به اشغال درآورده‌اند.

تیموشنکو در مصاحبه‌ای با صدای روسیه عنوان کرد که او در حال همکاری با دولت کی‌یف است تا طرفین را به گفت‌وگو ترغیب کند اما مذاکرات بیشتری در این راستا مورد نیاز است.

وی در عین حال اظهار کرد که دولت اوکراین باید از همه امکاناتی که در چارچوب قانون باشد برای پایان دادن به این بحران بهره گیرد.

وی در حالی که قصد داشت یک کنفرانس خبری در بیرون یکی از ساختمان‌های دولتی دونتسک برگزار کند به دلیل تجمع شبه نظامیان نقابدار و افراطیان حامی روسیه آن محل را ترک کرد.

هرچند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اشاره کرده است که از بین کاندیداهای ریاست جمهوری اوکراین بیشتر از همه به تیموشنکو اعتماد دارد اما پایگاه سیاسی تیموشنکو در شرق اوکراین همچنان ضعیف است.

این در حالی است که وی قصد دارد با به وجود آوردن این تفکر که او می‌تواند هم با روس‌ها و هم با اوکراینی‌ها در ارتباط باشد آمار رای‌های خود را در انتخابات پیش رو بالا ببرد.

اما از سوی دیگر برخی از فعالان حامی اوکراین از این اقدام تیموشنکو و گفت‌وگوی او با جدایی طلبان حامی روسیه خشمگین شده‌اند.

این در حالی است که پس از انتشار خبر کشته شدن یکی از اعضای حزب سرزمین پدری تیموشنکو دولت کی‌یف اعلام کرد که احتمالا شبه نظامیان حامی روسیه در این اقدام دست داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها