أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۱۸۷۷۹
زمان انتشار: ۲۱:۱۷     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

آمریکا قصد دارد 600 سرباز برای تمرینات پیاده نظام به لهستان و کشورهای حوزه بالتیک بفرستد. طبق اعلام پنتاگون این اقدام آمریکا یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های آن برای تضمین امنیت متحدان واشنگتن در ناتو است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سربازها در گروه‌های 150 نفره به لهستان، استونی، لیتوانی و لتونی و در چارچوب تمرینات یک ماهه ارسال خواهند شد. پنتاگون این اقدام را "حضور گردشی دائم" آمریکا در این ناحیه می‌داند.

جان کربی، سخنگوی ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که استقرار نیروها پیامی محکم به متحدان آمریکا در ناتو داد که واشنگتن به دنبال حوادث اخیر اوکراین به تعهدات خود در قبال آن‌ها پایبند است.

وی همچنین اظهار داشت: این اقدام همچنین به مسکو است تا نشان دهد که ما تعهداتمان را در اروپا بسیار جدی تلقی می‌کنیم.

آمریکا و ناتو با وجود الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و ناآرامی‌های شرق اوکراین و همچنین حضور نیروهای روسیه در مرز با اوکراین به روشنی اعلام کردند در اوکراین دخالت نظامی نمی‌کنند. در همین راستا دولت لتونی از این خبر استقبال کرده و این اقدام را واکنشی سریع و عملی خواند.

وزیر دفاع استونی نیز عنوان کرد که این اقدام امنیت کشورش را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. اما لهستان که خود توانست در سال 1989 از زیر سایه شوروی سابق خارج شود، خواستار حضور بیشتر نیروهای ناتو در شرق اروپا است.

رئیس‌جمهوری لیتوانی نیز گفت که استقرار این نیروها آمادگی آن‌ها را برای دفاع بالا برده و ایمنی مردم این کشورها را تضمین می‌کند. این در حالی است که روسیه استقرار نیروهای ناتو در کشورهای اروپای شرقی و نزدیکی مرز با روسیه را ناقض قرارداد همکاری بین موسکو و متحدانش که در سال 1997 منعقد شد، می‌داند.

به گفته کربی اولین گروه از این سربازها امروز (چهارشنبه) از ایتالیا عازم لهستان خواهند شد، اما پنتاگون علاوه بر استقرار نیرو اعلام کرد که ناو یواس‌اس تیلور تیور به دریای سیاه خواهد رفت.

در همین حال، رئیس‌جمهوری موقت اوکراین به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تا عملیات‌هایشان را در شرق این کشور از سر بگیرند.

این دستور اولکساندر تورچینف، رئیس‌جمهوری موقت اوکراین پس از آن اعلام شد که اجساد دو تن از کسانی که گفته می‌شود توسط شبه‌نظامیان حامی روسیه ربوده شده بودند، کشف شد و یک هواپیمای نظامی نیز هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه راشا تودی خاطرنشان کرد: کسانی که انتخابات بدون اصلاحات قانون‌ اساسی در سوریه را به رسمیت‌ نمی‌شناسند، از انتخابات در اوکراین استقبال می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: در صورتی که مورد حمله قرار بگیریم، حتما پاسخ خواهیم داد. مسکو در خصوص دست داشتن شرکت امنیتی "گریستون" آمریکا در رخدادهای اخیر اوکراین تحقیقات لازم را به عمل می‌آورد.

وی با بیان اینکه مسوولان در کی‌یف به هیچ یک از توافق‌های خود در ژنو عمل نکردند، در ادامه گفت: پیش‌نویس قانون عفوی که کی‌یف تدوین کرده است، مربوط به زندانیان سیاسی نیست.

لاوروف گفت: در جریان سفر جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا به اوکراین، کی‌یف اعلام کرد که عملیات مبارزه با تروریسم را از سرگرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها