أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۱۸۷۸۳
زمان انتشار: ۲۱:۱۹     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

نخست‌وزیر اسپانیا در جریان نشستی با حزب راست میانه کاتالونیا، همه‌پرسی استقلال این منطقه را نامشروع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا گفت: نه دادگاه قانون اساسی و نه سایر دادگاه‌ها از همه‌پرسی استقلال کاتالونیا به دلیل اینکه نامشروع است، حمایت نکردند.

راخوی مساله همه‌پرسی را با نمایندگان ائتلاف "اتحادیه" و "همگرایی" به شور گذاشت. بنا به گفته ائتلاف راست میانه، بیش از 80 درصد کاتالونیا تمایل دارند تا در این همه‌پرسی شرکت کنند. این حزب به راخوی تاکید کرد تا خواسته این افراد را مدنظر قرار دهد.

نخست‌وزیر اسپانیا مکررا مخالفت خود را با ایده برگزاری همه‌پرسی مطرح کرده و می‌گوید: این رفراندوم خلاف قانون اساسی اسپانیاست.

اوایل ماه جاری میلادی، پارلمان اسپانیا مناظره‌ای هفت ساعته با هدف رد درخواست همه‌پرسی در کاتالونیا با رای مخالف 299 قانونگذار در مقابل 47 رای موافق و یک رای ممتنع برگزار کرد.

کاتالونیا بار یک پنجم اقتصاد اسپانیا را به دوش می‌کشد و بسیاری از حامیان این همه‌پرسی می‌گویند جدایی از اسپانیا باعث بروز اولویت‌های ویژه اقتصادی برای تمام مردم منطقه خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها