امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۱۸۸۴۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۶     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
معاون وزارت اطلاعات غنا گفت که آنچه با عنوان هدایت یک هیات دولتی به رهبری ابراهیم مهاما مدیرعامل کمپانی «ای پی» و برادر رئیس جمهور غنا به ایران اعلام شده، حقیقت ندارد.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه جام جم در ستون نبض سیاست امروز پنج‌شنبه خود نوشت:

خبری تازه درباره هواپیمای آمریکایی

پس از آن‌که روزنامه نیویورک‌تایمز از فرود یک هواپیمای متعلق به بانکی آمریکایی در تهران خبرداد، مقامات رسمی، این هواپیما را در اجاره مقامات غنا عنوان کردند. با این حال دیروز «فلیکس کواکیه افوسو» معاون وزارت اطلاعات غنا گفت که آنچه با عنوان هدایت یک هیات دولتی به رهبری ابراهیم مهاما مدیرعامل کمپانی «ای پی» و برادر رئیس جمهور غنا به ایران اعلام شده، حقیقت ندارد.

به گزارش سایت انتخاب، به نقل از سایت غناوب، وی افزود: دولت غنا هیچ هیاتی به ایران با هواپیمای مورد اشاره اعزام نکرده و شخص رئیس‌جمهور نیز با آن هواپیما به لندن یا داوس سفر نکرده است.

کاهش حمایت اصلاح‌طلبان از دولت به روایت تاجیک

محمدرضا تاجیک، استاد دانشگاه و ازجمله چهره‌های اصلاح‌طلب، در گفت‌وگویی با روزنامه شرق از کاهش حمایت اصلاحات از دولت خبرداده و درباره راهبرد حمایت اصلاح‌طلبان از دولت اعتدال بیان کرده است: اگرچه معتقدم از شدت و گستره این حمایت کاسته شده، اما جریان اصلاحات با نگرشی‌ عقلایی و با تحلیلی ناظر به شرایط حال و آینده کشور و نیز با حفظ فاصله انتقادی خود، کماکان از دولت حمایت می‌کند. اما مطمئنم این «حمایت» امری زمان‌پرورده و شرایط‌‌‌پرورده است و چنانچه دولت تدبیر و امید نتواند برای چالش‌های پیش‌روی جامعه تدبیری درخور و بهنگام بیندیشد، کلیدش بسیاری از درها را به روی خودش خواهد بست و حامیانش را پشت درهای بسته رها خواهد کرد. او همچنین با اشاره به حضور جریانات مختلف در دولت تدبیر و امید، گفته است: اعتدال در حال تبدیل شدن به اختلاط است.

اختلاف مه‌آفرید و بانک ملی بر سر معوقات

غلامعلی ریاحی وکیل‌مدافع مه آفرید امیرخسروی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درباره اجرای حکم رد مال پرونده فساد بزرگ به ایسنا گفت: بانک ملی تمایل داشت تمام مطالباتش یکجا تهاتر و تسویه شود و ما هم اعلام آمادگی کردیم، اما متاسفانه یک مساله هنوز حل و فصل نشده است؛ یعنی بانک ملی بابت بدهکاری هفت شرکت علاوه بر اصل و سود و وجه التزام جریمه تاخیر مطالبه می‌کند، در حالی که شرکت‌های زیرمجموعه آریا قبل از بازداشت مه‌آفرید اقساط بدهی را پرداخت کرده‌اند، ولی از نیمه دوم سال 90 که مه‌آفرید بازداشت شد و اداره شرکت‌ها و حساب‌های بانکی در اختیار دادستانی تهران قرار گرفت، پرداخت اقساط این بدهی‌ها که ارتباطی به پرونده فساد بانکی ندارد به تعویق افتاد. مه‌آفرید اعلام کرده که «بازداشت بودن» نباید جریمه‌ای برای این محاسبه شود.

سناتور فرانسوی در دام منافقین

فلیپ مارینی، رئیس هیات پارلمانی اعزامی فرانسه به ایران با تاکید براین‌که هیچ دیدار خارج از برنامه‌ای در تهران نداریم، درخصوص حضور «فلیپ دالیه»، سناتور فرانسوی و از اعضای این گروه در جمع حامیان منافقین گفته است که وی در دام این گروهک تروریستی افتاده بود. دالیه نیز در گفت‌وگویی با تسنیم درباره شائبه حمایتش از منافقین، گفت: من سناتور شهر سن‌سن‌دنی هستم، که شهری نزدیک پاریس هست. ماجرا از این قرار است که من ‌همراه منتخبان دیگر مردم به تظاهراتی که در آن شهر برگزار شد، دعوت شدم. یک جلسه عمومی در آنجا برقرار بود. من یکدفعه در آنجا دیدم که کنار نمایندگانی از کشورهای دیگر هستم. من آن روز بدون هیچ برنامه خاصی آنجا رفته بودم که در اصل یک جلسه عمومی بود. همراه من نمایندگان دیگری هم بودند. بعد از پایان جلسه هم رفتم و دیگر هیچ ارتباطی با این گروه نداشتم.

سیف‌اللهی جایگزین ابوطالبی شود

سردار باقرزاده، رئیس کمیته مفقودین نیروی‌های مسلح در واکنش به برخی انتقادات درخصوص اظهارات اخیرش درباره اعزام نماینده ایران به سازمان ملل، یادداشتی در خبرگزاری «نسیم» منتشر کرد و طی آن توضیح داد: من در آن مطلب نکته‌ای گفتم که دو بعد عاطفی و حقیقی را در خود جای داده‌بود، یک بعد آن مربوط به شرایط جسمی و روحی مادر شهیدان ابوطالبی بوده که به علت سکته مغزی مادر و شرایط جسمی ایشان احساس کردم رفتن ابوطالبی به سازمان ملل به مصلحت نیست زیرا چند روز قبل بنده در دیداری که با این مادر شهید داشته‌ام این مادر این تقاضا را داشت که شرایطی فراهم شود تا آقای حمید ابوطالبی به آمریکا نرود. اما از سوی دیگر مسئولان وزارت خارجه باید با جدیت پیگیر این مساله باشند و درباره احتمال جایگزینی ابوطالبی بنده این‌گونه پیشنهاد می‌دهم از میان افراد حاضر در تسخیر لانه جاسوسی یکی را انتخاب کنند چه بسا به نظر بنده رضا سیف‌اللهی، لیدر اصلی تسخیرکنندگان لانه جاسوسی بهترین گزینه برای جانشینی احتمالی ابوطالبی خواهد بود.

ایران، جاسوس کره‌ جنوبی را آزاد کرد

رسانه‌های کره جنوبی از آزادی یک تبعه این کشور خبر دادند که سال گذشته به جرم جاسوسی در ایران بازداشت و زندانی شده بود. به گزارش تسنیم، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در خبری به نقل از یک مقام دولتی اعلام کرد یک شهروند این کشور که سال گذشته در ایران به اتهام جاسوسی بازداشت و زندانی شده بود، آزاد شده و بزودی به این کشور بازخواهد گشت. این کره‌ای با نام خانوادگی «کیم» که 43 سال دارد، سپتامبر گذشته از سوی یک دادگاه در ایران به جاسوسی محکوم شد. وی در جریان سفر خود به ایران از تاسیسات دولتی ایران عکسبرداری می‌کرد.

توصیه‌های شورای آتلانتیک درباره «روزهای بعد از توافق»

پایگاه اینترنتی شورای آتلانتیک در مقاله‌ای به قلم جو سرینسیونی توافق موقت هسته‌ای بین ایران و 1+5 را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و نوشت: این اجماع نظر بین کارشناسان در حال شکل‌گیری است که سیاستمداران آمریکایی باید خود را برای روزهای بعد از توافق آماده کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس تحلیل ارائه شده، تحلیلگران در یک نشست مؤسسه رَند از بحث‌های خود نتیجه‌گیری کردند: در حالی که توافق نهایی هسته‌ای با ایران ممکن است مورد استقبال شرکای کلیدی آمریکا یعنی اسرائیل و عربستان قرار نگیرد، تحلیل‌های ما حاکی از آن است که هر دو احتمالا واقعیت جدید توافق را به جای تلاش برای ممانعت از آن می‌پذیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها