يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۸۸۴۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
دیگه چه خبر روزنامه ایران
یک سایت خبری نتایج نظرسنجی خود درباره چگونگی مواجهه با متقاضیان دریافت یارانه را منتشر کرده است.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر امروز پنج‌شنبه خود نوشت:

ساخت فیلم علیه روحانی و ظریف

خبر اول این که شنیده‌ها حاکی است مخالفان دولت در حال ساخت فیلمی علیه حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان هستند. به گزارش آریا این فیلم به صورت محرمانه تهیه شده و بخش‌هایی از آن نیز برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی آماده شده است. بنا بر این گزارش در فیلم «من روحانی هستم» تصاویری که بصورت پنهانی از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان فیلمبرداری شده وجود دارد.

بازداشت فرزند کاندیدای ریاست جمهوری

شنیدیم که فرزند یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری چند دوره اخیر، ساعاتی بازداشت شد. درباره علت بازداشت او شایعات متعددی مطرح است. پایگاه خبری «امید» اتهام وی را متوجه ارتباطش با رضا ضراب عنوان کرده است.

جنجال بر سر بوسه سفیر عربستان بر پیشانی هاشمی

خبر دیگر این که دیدار و روبوسی سفیر جدید عربستان در ایران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واکنش گسترده برخی کشورهای عربی از جمله قطر را به دنبال داشته است. قطری‌ها در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از سیاست‌های عربستان از این‌که ریاض سفیر خود در دوحه را فراخوانده اما سفیرش در تهران این گونه رفتار کرده ابراز ناخرسندی کرده‌اند.

آخرین اقدام‌ها در پرونده مه آفرید خسروی

با خبر شدیم که وکیل‌مدافع مه آفرید امیرخسروی آخرین اقدام‌های صورت گرفته درباره اجرای حکم رد مال پرونده فساد بانکی را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، غلامعلی ریاحی اظهار داشت: براساس حکم دادگاه انقلاب تهران، مه‌آفرید امیرخسروی به عنوان شخص حقیقی محکوم شده تاطلب‌ 5 بانک را بپردازد. این بانک‌ها و بدهی‌های مه آفرید به آن‌ها عبارتند از بانک ملی به مبلغ 1050 میلیارد تومان، بانک پارسیان به مبلغ 100 میلیارد تومان، بانک سپه به مبلغ 63 میلیارد تومان و بانک رفاه کارگران به مبلغ 38 میلیارد تومان؛ البته بانک سامان هم جزو بانک‌های تنزیل‌کننده اعتبارات بود ولی به اجرای احکام اعلام کرده است مطالباتش را با طرح دعوی علیه بانک صادرات وصول می‌کند. به گفته ریاحی، بانک ملی بابت بدهکاری 7 شرکت علاوه بر اصل و سود و وجه التزام جریمه، تأخیر در پرداخت وام را نیز مطالبه می‌کند، در حالی که این تأخیر به دلیل بازداشت مه‌آفرید بوده و او امکان پرداخت آن را نداشته است. گفتنی است مه‌آفرید امیرخسروی جمعاً به پرداخت 2855 میلیارد تومان محکوم شده است که از این رقم 903 میلیارد تومان تسویه شده است. در مورد باقیمانده نیز دادگاه حکم کرده که مطابق نظر هیأت کارشناسی به نسبت‌طلب‌ بانک‌ها از محل دارایی‌های شخصی مه‌آفرید پرداخت شود.

استقرار نمایندگان سازمان بازرسی در لیگ برتر

خبر رسیده که نمایندگان سازمان بازرسی برای زیر نظر گرفتن قراردادهای بازیکنان فوتبال در لیگ برتر مستقر شده‌اند. «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور به خبرنگار حوزه قضایی ایران گفت که این سازمان در صورت تخلف، بلافاصله ورود و با متخلفان برخورد خواهد کرد. گفتنی است اخیراً وزیر ورزش نیز با جدیت وارد بحث بررسی این نوع قراردادهای میلیاردی شده که با تقدیر بیش از 100 تن از ورزشکاران نیز روبه‌رو شد.

پیشنهاد به دولت درباره ثروتمندان متقاضی یارانه

یک خبر دیگر این که سایت خبری «عصر ایران» در یک نظر سنجی از کاربران خود پرسیده «به نظر شما  دولت درباره پرداخت  یارانه به ثبت نام‌کنندگان چه رویکردی داشته باشد؟» از میان 19 هزار نظر ثبت شده، 42 درصد کاربران این سایت تقاضا کرده‌اند دولت اطلاعات وارد شده را راستی آزمایی و پر درآمدها را حذف کند. 28 درصد نیز خواسته‌اند 10 میلیون ثروتمند شناسایی شده، از فهرست یارانه بگیران خط بخورند.23 درصد نیز پیشنهاد کرده‌اند همه ثبت نام‌کنندگان یارانه بگیرند.4 درصد نیز درخواست کرده‌اند کسانی که اعلام کرده‌اند درآمدشان بالاست حذف شوند.

آزادی یک شهروند کره جنوبی در ایران

مطلع شدیم که یک شهروند کره جنوبی که به اتهام جاسوسی در ایران به 7 سال حبس محکوم شده بود،آزاد شد.خبرگزاری‌های داخلی به نقل از «یونهاپ» گزارش داده‌اند این مرد 43 ساله به خاطر عکسبرداری از تأسیسات هسته‌ای ایران در سال 2012 بازداشت شده بود. بنابراین گزارش وی اوایل هفته گذشته به سفارت کره جنوبی در تهران تحویل داده شده و بزودی به کشورش بازخواهد گشت.به گزارش «یونهاپ» آزادی وی در پی درخواست کره جنوبی از کشورمان و به دلایل «انسانی» صورت گرفته است.

شکست تحریم نفتی ایران از نگاه فارین پالیسی

خبردار شدیم که نشریه امریکایی « فارین پالیسی» در گزارشی خبر داد ایران امروز بیشتر از هر زمان دیگری نفت صادر می‌کند. به گزارش ایرنا، فارین پالیسی می‌افزاید: «ارقام جدید آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که چین و هند همچنان خریداران بزرگ نفتی ایران هستند و این امر با وجود تلاش‌های امریکا برای وا داشتن این دو کشور به کاهش میزان مصرف صورت می‌گیرد.»

صدور وثیقه برای نورانی نژاد

دست آخر این که برای «حسین نورانی‌نژاد» وثیقه 300 میلیون تومانی صادر شد. به گزارش ایران، این عضو سابق جبهه مشارکت اوایل هفته جاری بازداشت شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها