يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۸۸۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
ژنرال آماده تحولي بزرگ در استقلال شده است و تیمش را برای فصل بعد خانه تکانی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه نود، سالي که امير قلعه نویی براي اولين بار سرمربي استقلال شد، مربي جوان و بي‌تجربه‌اي بود. اما در اين شرايط هم برنامه‌اي سه ساله تنظيم کرد و در اختيار مسئولان باشگاه گذاشت و قول داد که در پايان اين برنامه استقلال را قهرمان مي‌کند که البته به وعده خود نيز عمل کرد.

 

نکته ويژه‌اي که از آن سال در ذهن هواداران مانده تحولي است که قلعه نویی در استقلال ايجاد کرد. او نزديک به 11 بازيکن اسم و رسم‌دار را از تيم کنار گذاشت و به جاي آنها بازيکنان جواني را به خدمت گرفت.

 

سرمربي آبي‌پوشان از اين تحول پشيمان نشد و بازيکنان خوبي نظير صادقي، قرباني، طالب‌لو و جباري را به فوتبال ايران معرفي کرد.

 

اما حالا به نظر مي‌رسد بايد منتظر تحولي ديگر از سوي قلعه نویی در استقلال بود. اين مربي که استقلال اين فصل را پر سن و سال بست تا بتواند از تجربيات آنها در طول فصل استفاده کند حال پشيمان شده و آنقدر بابت بازيکنان سن و سال‌دار انتقاد شنيده که بدون شک فصل بعد در صورت ماندن در جمع آبي‌پوشان باز هم تمايلي به کار کردن با اين نفرات نخواهد داشت و از همين حالا بايد منتظر خروجي‌هاي زياد از استقلال بود.

 

اين در حالي است که گفته مي شود هيات مديره نيز مي‌خواهد براي فصل بعد طرحي را تصويب کند که تيم جوان شود و اجازه جذب بازيکنان پر سن و سال را ندهد. خود قلعه نویی هم شب گذشته در نشست خبری پس از بازی با الریان روی این نکته تاکید کرد.

 

***

اين روزها حرف و حديث‌ زيادي در مورد ماندن يا نماندن قلعه نویی در استقلال به گوش مي‌رسد. از يک طرف گفته مي‌شود که سرمربي کنوني آبي‌پوشان از يک تيم متمول ليگ برتري پيشنهاد نجومي دريافت کرده که به راحتي نمي‌شود از آن گذشت و از طرف ديگر برخي‌ها نيز معتقدند قلعه نویی استقلال را با نتايج ضعيف رها نمي‌کند و هميشه مانده تا بتواند با خاطره‌اي خوب از جمع استقلالي‌ها جدا شود و به همين دليل قرارداد خود را تمديد خواهد کرد.

 

اما در اين ميان ديروز با خبر شديم که سرمربي استقلال از همين حالا فهرست ده نفره‌اي از بازيکنان جوان ليگ آماده کرده و مي‌خواهد در صورت ماندن در استقلال آنها را جانشين بازيکنان مسن کند.

 

پيگيري‌هاي ما از باشگاه استقلال به اين نتيجه رسيد که بازيکناني نظير کریم انصاري‌فرد، علي کريمي (هافبک سپاهان)،‌ مهدي شريفي، مهرداد بايرامي، ايوب والي و سجاد شهباززاده در اين فهرست قرار دارند و قلعه نویی مي‌خواهد بلافاصله پس از اينکه ماندنش در استقلال قطعي شد نسبت به جذب بازيکنان جوان اقدام کند.

 

با اين شرايط بايد گفت که بازيکناني نظير نوري، نيکبخت، اولادي، جمشيديان و ... بايد براي فصل بعد با استقلال خداحافظي کنند.

 

البته در اين ميان قلعه نویی در راه اين تحول تيم خود را کاملا جوان نمي‌کند و مي‌خواهد در کنار نيروي جواني از تجربه برخي بازيکنان نظير رحمتي، حيدري، صادقي و عمران‌زاده هم استفاده کند تا براي فصل بعد جواني و تجربه را يکجا در اختيار داشته باشد.

 

با اين شرايط به نظر مي‌رسد بايد جدايي قلعه نویی در پايان فصل از استقلال را منتفي شده دانست زيرا او بي‌جهت به سراغ تهيه فهرستي از بازيکنان جوان نمي‌رود و قطعا مي‌خواهد به هواداران ثابت کند که هنوز هم مي‌تواند با استقلال موفقيت‌هاي زيادي را کسب کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها