يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۸۸۹
زمان انتشار: ۱۷:۵۳     ۱۰ مهر ۱۳۹۰
مراسم آغاز سال تحصیلی 91-90 حوزه علمیه خراسان شمالی با حضور اساتید، طلاب و مسئولان آموزش مدارس علمیه این استان در بیرجند برگزار شد.
به گزارش598 به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی طی سخنانی در این مراسم ، طلبگی را نوکری امام زمان (عج) دانسته و گفت: یکی از ویژگی‌های بارز حوزهای علمیه و روحانیون، پویایی و حضور فعال و به موقع در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی جامعه می باشد.

وی افزود: طلاب و روحانیون باید با شناخت دقیق زمان و مکان و بهره مندی از آگاهی لازم در مواجهه با دشمنان اسلام و نظام مهارتهای لازم را کسب نمایند.

*همایش خانواده‌ آسمانی

همچنین بر پایه این گزارش، همایش «خانواده آسمانی» ویژه خانواده روحانیون استان خراسان شمالی در بیرجند برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش معنوی که با حضور بیش از 350 نفر همراه بود،  و تکریم خانواده محترم روحانیون و نیز هم اندیشی و همفکری مدیریت حوزه علمیه استان با روحانیون و صاحبان اندیشه و قلم عنوان شده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم به فرزندان ممتاز و برتر خانواده های روحانیون جوایز نفیسی از سوی مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی اهداء گردید.

*بانوان طلبه زمینه‌ساز ظهور باشند

بانوان طلبه باید بکوشند با ترویج ارزش های والای الهی و انسانی در جامعه و آشنا  نمودن بیش از پیش خانواده ها با معارف دینی، زمینه ساز ظهور منجی عدالت گستر جهان باشند.

خانم نیلچی زاده ، کارشناس مسایل بانوان طی سخنانی در همایش «برمدار فرزانگی» در جمع بانوان طلبه استان خراسان شمالی با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت:  بانوان طلبه از وجود حضرت زهرای مرضیه (س) و زینب کبری (س) الگوگیری کرده و به ایفای رسالت خطیر خود در جامعه اسلامی می پردازند.

وی در ادامه ضمن بیان موانع و مشکلات طلاب در جامعه کنونی، به راه ورسم طلبگی و راهکارهای مواجهه صحیح با معضلات اشاره کرده و گفت: بانوان طلبه باید بکوشند با ترویج ارزش های والای الهی و انسانی در جامعه و آشنا  نمودن بیش از پیش خانواده ها با معارف دینی، زمینه ساز ظهور منجی عدالت گستر جهان باشند.

نیلچی زاده همچنین بیان داشت: تهذیب نفس، اخلاص درعمل و توکل بر خدای یکتا در انجام وظیفه و نیز موثر واقع شدن خدمات ، از جمله راز و رمزهای موفقیت در هدایت جامعه از سوی طلاب می باشد.

گفتنی است، در پایان این همایش، کارشناس مدعو به سئوالات و دغدغه های ذهنی طلاب خواهر پاسخ داد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها