کد خبر: ۲۱۸۹۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

اجازه انتشار از هر دو سوی مناظره گرفته شده بودگروه فرهنگ و هنر، نشریۀ فرهنگی و علوم انسانی«روایت» با رویکرداصولگرایی که نخستین شمارۀ آن از ابتدای امسال به روی گیشه آمده، اقدام به برگزاری مناظره مهمی میان حسین کچویان و سیّد جواد طباطبایی به عنوان دو اندیشمند حوزۀ علوم اجتماعی کرد که در روزهای گذشته بازتاب وسیعی داشت. 

به گزارش بولتن نیوز، بازتاب گسترده ای که پس مصاحبه سیّدجواد طباطبایی با فرهنگ امروز و ذکر نکاتی در باب مناظرۀ صورت گرفته با حسین کچویان در نشریۀ «روایت» و ابراز این ادعا که «روایت» بدون اجازۀ او متن این منظاره را منتشر کرده، وجهی تازه یافت و بیش از پیش گسترش یافت.

اجازه انتشار از هر دو سوی مناظره گرفته شده بود

در همین راستا، روز گذشته مدیران و مسئولان نشریۀ «روایت» مبادرت به صدور جوابیه‌ای در این باب کرده‌اند و ضمن تاکید بر این که از هر دو سوی مناظره اجازه نامۀ کتبی دارند، برخی نکات را توضیح دادند که در ادامه تقدیم می گردد:

در جوابیۀ «روایت» خطاب به سیّدجواد طباطبایی آمده است:

آقای دکتر سيّدجواد طباطبايی در گفت​ وگو با سايت فرهنگ امروز از انتشار مناظره شان در نشريه «روايت» ابراز نارضايتی کرده‌اند. 

ماجرا از اين قرار است که ايشان در اسفند ماه سال گذشته، هنگامی که ما دست​درکار آماده سازی شمارۀ نخست بوديم، میهمان مجلۀ«روایت» بودند. در این جلسه ایشان پذیرفتند تا در مناظره‌ای که مجله درصدد برگزاری آن بود با موضوع ملیت و ناسیونالیسم ایرانی شرکت کنند. 

اجازه انتشار از هر دو سوی مناظره گرفته شده بودجناب آقای دکتر حسین کچوئیان نيز پذیرفتند طرف ديگر مناظره باشند و دکتر طباطبایی با روی باز در بحث شرکت کردند. پس از اتمام جلسه قرارشد هر کدام از دو استاد متن پیاده شده گفتگو را بخوانند و اگر  اصلاحاتی به نظرشان می‌رسد در متن انجام دهند. 

دکتر کچوییان در همان ظرف زمانی یک هفته‌ای که مورد درخواست نشریه بود این کار را انجام دادند، اما دکتر طباطبایی پس از این فرصت، اطلاع دادند که حداقل تا ده روز دیگر نمی‌توانند کاری انجام بدهند و درنهایت با اصرار مجله پذیرفتند که متن راساً توسط روایت تهیه و چاپ شود. 

به هرروی متن مناظره با کسب اجازه صریح ايشان در مجله «روایت» منتشر شد. لذا شاید عنوان کردن این که متن بدون اجازه ایشان یا بدون اصلاح و بازنویسی دقیق ایشان منتشر شده است، با آنچه در واقع رخ داده است همخوان نباشد. 

نشریه روایت ضمن تکذیب ادعاهای اخیر مبنی بر انتشار بی‌اطلاع یا بی اجازه مناظره، آماده انتشار هرگونه مطلب تکمیلی دکتر طباطبایی و نظرات همه اساتيد حوزۀ وسیع علوم انسانی است و برای ايشان و تمام آن بزرگواران احترام و اعتبار قائل است. 

سید مجید حسینی 

صاحب امتیاز و مدیرمسئول روایت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها