کد خبر: ۲۱۹۲۱۸
زمان انتشار: ۱۷:۴۹     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، دومین شماره نشریه "رمز عبور" که از اسفندماه سال 92 آغاز به فعالیت کرده، امروز منتشر شد.

در این نشریه که فعلا هر ماه منتشر می‎شود گزارش هایی با عناوین "داستان غم انگیز فرهنگ و دوی با مانع علی جنتی"، "وزارت اطلاعات موازی" و برخی پرونده های امنیتی نظیر "مروری بر مستندترین پرونده فساد در قراردادهای نفتی" به چشم می خورد.
 
دومین شماره این هفته نامه، همچنین گزارش ویژه ای از توان موشکی ایران در برابر تهدیدات نظامی خارجی دارد و کتاب ضمیمه آن هم روایت شهید لاجوردی از انفجار دفتر نخست وزیری است.
 
گفتگو با دکتر احمد چلداوی، رئیس پیشین دانشکده برق دانشگاه علم صنعت درباره تغییرات متعدد در مدیران دانشگاه‌ها و همچنین گفتگو با دکتر فواد ایزدی درباره چالش‌های توافق جامع هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 از دیگر مطالب این شماره رمز عبور است.
 
آثار و گفتاری از دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی، دکتر احمد چلداوی، حسین شیخ‌الاسلام، دکتر حسین راغفر، دکتر جمشید پژویان، دکتر حسین صمصامی و دکتر وحید یامین‌پور هم در این نشریه انتشار یافته است.
 
دکتر وحید یامین‌پور در سرمقاله این شماره رمز عبور نوشته است: «ایران برای رسیدن به «فردایی دیگر» لازم بود درک درستی از این سیاره رنج و کارگزارانش داشته باشد. زبان آوینی هم درک را منتقل می کند و هم جرأت گذر از آن را؛ آوینی امروز میان ما نیست؛ مختصات فرهنگی ما تغییر بسیاری داشته است. دوران شبه روشنفکران منقضی شده است .سال هاست که نه سخن جدید و نه بیان جدیدی از آنها نمی بینیم. گویا پاسخ های آوینی برای کل تاریخ روشنفکری سکولار درایران کافی است. تکنوکرات های امروز در دولتی که شبیه ترین دولت به دولت دهه هفتاد است نیز در همان عالم منقضی شده سیر می کنند. از این سو ولی زبان آوینی بسط و عمق یافته و این سرنوشت معرکه را طور دیگری رقم خواهد زد.»
 
گفتنی است این هفته نامه 96 صفحه ای به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی کاوه اشتهاردی و سردبیری حسن روزی طلب منتشر شده است.
 
مدیرمسئول رمز عبور همچنین این هفته نامه را تریبون جوانان انقلابی این کشور و فدائیان و سربازانی که در عرصه رسانه و مقابله با جنگ نرم، رویش های انقلاب اسلامی بشمار می‎روند معرفی کرده و با تاکید بر استقلال این نشریه از هرگونه وابستگی حزبی و جناحی، آورده است: نوشته های خود را نه فقط بر اساس اصول ژورنالیستی، بلکه بر مبنای صداقت، انصاف، منافع ملی و حتی وحدت و همبستگی ملی خواهیم سنجید. انقلاب اسلامی بزنگاه های مهمی داشته و در این سالها فراز و نشیب های بسیاری را شاهد بوده است. سختی ها، فشارها، انحرافات و فتنه هایی را پشت سرگذاشته که کالبدشکافی، تحلیل و پرداختن به آنها، حقایق و عبرت هایی را روشن می سازد که رمز عبور و چراغ راه آینده مان خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها