يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۲۰۰۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو، با اشاره به وجود 19 نهاد در کشور که ردیف بودجه برای کودکان دارند، تأکید کرد با حذف تدریجی تبلیغات کالاها در برنامه‌های کودک، بهتر است این نهادها برای تبلیغات با زیرساخت محتوایی و فرهنگی وارد عمل شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، علی زارعان مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو درباره حذف تبلیغات از برنامه‌های کودک و در پاسخ به اینکه آیا ممکن است تبلیغات فرهنگی جایگزین تبلیغ مواد مصرفی در این برنامه‌ها شود یا خیر؟ اظهار کرد: ما دو دسته تبلیغات در برنامه‌های کودک دنیا داریم؛ اولی مصرف محور و مربوط به محصولات متنوعی است که در جامعه پیرامون کودک وجود دارد. به نوعی بزرگترین بازار دنیا پس از نوشیدنی‌ها و مواد مصرفی، محصولات مربوط به کودکان است.
 
تبلیغات برنامه‌های کودک کم‌ و کمتر و حذف می‌شوند
 
وی افزود: طبق دستور ریاست سازمان صدا و سیما مبنی بر اجتناب از مصرف‌گرایی و تبلیغات مستقیم در برنامه‌های کودکان، این بخش از تبلیغات تدریجا کم و کمتر و در نهایت حذف خواهد شد.
 
مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو تأکید کرد: نوع دوم تبلیغات زیرساخت محتوایی دارد و مشارکت‌های محتوایی از نهادهای گوناگون را می‌طلبد؛ مثل سازمان تبلیغات اسلامی. مجموعا 19 نهاد علاوه بر دولت در ایران هستند که بودجه‌ای مختص به کودکان دارند و آنها موظف به فرهنگسازی و تکمیل رفتارهای فرهنگساز هستند.
 
19 نهاد ردیف بودجه برای کودکان دارند
 
زارعان تصریح کرد: سازمان صدا و سیما هم که موظف است در ارتقای فرهنگ عمومی تلاش کند با دوستان در این 19 نهاد هم‌سو است بنابراین با حذف کالا از تبلیغات کودک می‌توان امید داشت حضور بسیاری از مشارکت‌های محتوامحور افزایش پیدا کند. همانطور که خاطرمان هست درباره کنترل فلج اطفال یا تبلیغ استفاده از نمک ید دار، عروسک سنجد فعالیت کرد. اینها جزو وظایف وزارت بهداشت بود و صدا و سیما با شخصیت‌های محبوب خود درباره این مسائل همسو شد.
 
فعالیت شورای کتاب در سیما برای حمایت از ناشران
 
وی در پاسخ به اینکه آیا شاهد تبلیغ کتاب نیز در برنامه‌های کودک خواهیم بود یا خیر، توضیح داد: سازمان همواره درباره کتاب گرایش مثبتی داشته و در معاونت سیما نیز شورای کتاب وجود دارد که رفتار حمایتی از ناشران را هدفمند می‌کند. حتی در سیاست‌های کلان صدا و سیما ترویج کتاب و کتابخوانی امری مهم است.
 
مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو یادآور شد: در تلویزیون تبلیغ هر کتاب مفید به صورت رایگان انجام می‌گیرد و حتی مواردی پیش آمده که با شناسایی کتاب‌های خوب آنها را به تهیه‌کننده ارجاع داده و از آنها خواسته‌ایم آن اثر را تبلیغ کنند. مجموعا می‌توان گفت با دستور اخیر رییس سازمان صدا و سیما،‌ رویکرد فرهنگی در تلویزیون تقویت می‌شود.
 
تبلیغ کتاب و بردن نام ناشر در تلویزیون مجانی است
 
وی در پاسخ به اینکه آیا از سوی ناشران تقاضایی برای تبلیغ کتاب در برنامه‌های کودک بوده یا خیر، اظهار کرد: بعضا مذاکراتی در این‌باره با ناشران صورت گرفته و آنها خواسته‌اند محصولاتشان به صورت انحصاری در برنامه‌ای تبلیغ شود، البته هنوز این مذاکرات به نتیجه نرسیده است. به طور کلی روال تبلیغ کتاب در تلویزیون به صورت رایگان بوده و بردن نام ناشر روی آنتن منعی نداشته است.
 
زارعان در پایان گفت: جدیت معاونت سیما در عملی کردن روال فرهنگی برنامه‌های کودک، مسیر رو به رشدی برای این برنامه‌ها ترسیم خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها