أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۰۲۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
بازتاب سخنان دیشب دکتر روحانی در رسانه های خارجی:
حجت الاسلام روحانی در سخنان دیشب خود با تقسیم نقدهایی که به سیاست های مختلف دولتش می شود بخشی از آنها را نقد صحیح و سازنده دانست و اعلام کرد که دولت پذیرای آنها خواهد بود اما بخش دیگری را تخریب و شایعه پراکنی خواند و مخصوصا راجع به مسئله هسته ای عنوان کرد: ” مردم خوشحالند که تحریم برداشته شود اما اقلیتی هم هستند که عصبانی اند چون این موضوع به آنها لطمه می زند...
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، دکتر حسن روحانی دیشب در یک مصاحبه زنده به تشریح فعالیت های ماه های گذشته دولت و بیان برنامه های آتی پرداخت. این سخنان که حاوی بخش های مهمی اعم از اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بود بازتاب های مختلفی در رسانه های مطرح جهان داشت که برخی از آنها بسیار قابل تامل هستند.

واشنگتن پست در تیتر مطلب خود در این خصوص با توجه به سخنان دکتر روحانی درباره منتقدین و مخالفین سیاست های خود نوشت: ”رئیس جمهور ایران تلاش می کند منتقدین خود را ساکت کند."



دکتر روحانی در سخنان دیشب خود با تقسیم نقدهایی که به سیاست های مختلف دولتش می شود بخشی از آنها را نقد صحیح و سازنده دانست و اعلام کرد که دولت پذیرای آنها خواهد بود اما بخش دیگری را تخریب و شایعه پراکنی خواند و مخصوصا راجع به مسئله هسته ای عنوان کرد: ” مردم خوشحالند که تحریم برداشته شود اما اقلیتی هم هستند که عصبانی اند چون این موضوع به آنها لطمه می زند... متاسفانه چون عده ای از اوضاع تحریم سوء استفاده کردند،‌ از برداشته شدن تحریم عصبانی اند و برخی تخریب های دولت نیز از همین موضوع نشات می گیرد."

واشنگتن پست در مطلب خود (نقل به مضمون) سخنان وی را تلاشی برای بازگرداندن دوباره ی حمایت های مردمی از مذاکرات هسته ای عنوان کرد و نوشت پس از حرف و حدیث های پیرامون سیاست خارجی، شکست های پیاپی در مسائل اقتصادی مانند عدم انصراف مردم از یارانه و همچنین نارضایتی ها درخصوص افزایش شدید قیمت سوخت به محبوبیت روحانی ضربه وارد کرده اند و وی در صحبت های خود تلاش کرد این حمایت ها را دوباره کسب کند.

الجزیره نیز نوشت: ”روحانی نپذیرفت که در مذاکرات هسته ای با قدرت های جهانی و همچنین امریکا، غرور و عزت ملی را فدا کرده است."

همچنین المانیتور در تحلیل خود، علت انتقاد روحانی از تخریب ها را مستندی دانست که اخیرا درباره ی او ساخته شده است. تایمز اسرائیل و سایت راو استوری از دیگر منابعی بودند که به بازتاب این سخنان پرداختند.

اما در حالیکه ایشان از کاهش تنش ها با برخی دولت های غربی سخن می گفتند در رسانه های غربی خبری مبنی بر افزایش تحریم ها از سوی ایالات متحده منتشر شد که اولویت آنها با تجار چینی بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها