أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۰۶۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
به دنبال توهین اخیر رسانه های حامی دولت به طلاب انقلابی:
انتشار یادداشت توهین آمیز یکی از اصلاح طلبان افراطی استان قم علیه طلاب و فضلای حوزه علمیه که با استقبال ضد انقلاب همراه بود موجب ناراحتی و آزردگی خاطر حوزه های علمیه قم البته نه به علت بیان این سخنان از سوی چهره معلوم الحال رسانه ای، بلکه به خاطر نزدیکی این جریان به دولت محترم یازدهم شد. بارنشر این یادداشت توهین آمیز که در آن طلاب و فضلای انقلابی حوزه را متهم به دروغ گویی، تنش آفرینی و ... نموده است در خبرگزاری دولتی ایرنا موجی از اعتراضات را به همراه داشت.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، انتشار یادداشت توهین آمیز یکی از اصلاح طلبان افراطی استان قم علیه طلاب و فضلای حوزه علمیه که با استقبال ضد انقلاب همراه بود موجب ناراحتی و آزردگی طلاب و فضلای انقلابی حوزه های علمیه قم البته نه به علت بیان این سخنان از سوی چهره معلوم الحال رسانه ای، بلکه به خاطر نزدیکی این جریان به دولت محترم یازدهم شد.

بارنشر این یادداشت توهین آمیز که در آن طلاب و فضلای انقلابی حوزه علمیه قم را متهم به دروغ گویی، تنش آفرینی، خرابکاری و ... نموده است در خبرگزاری دولتی ایرنا (اینجا بخوانید) موجی از اعتراض طلاب و فضلای انقلابی قم را به همراه داشت.

در همین خصوص حجت الاسلام و المسلمین محمد استوار میمندی از اساتید فقه و اصول حوزه در علمیه قم جوابیه ای را نسبت به یادداشت توهین آمیز روزنامه 19 دی نگاشته است که متن این جوابیه در ادامه می آید:

حوزه های علمیه شیعه از دیرباز کانون علم و دانش و مرکز ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و خاستگاه معنویت و دفاع از مبانی دینی و فرهنگ ناب اسلامی بوده است، در طول دوران  طولانی غیبت کبری اگر مجاهدت ها و جانفشانی های عالمان بزرگ شیعه و شجاعت آنها در بیان حقائق نبود شاید امروز نامی از مکتب اهل بیت علیهم السلام نیز باقی نمانده بود.

امروز نیز که دشمنان بشریت با ظاهری فریبنده به نام حقوق بشر، آزادی انسان و آزادی بیان ناجوانمردانه ترین حملات را نثار ادیان آسمانی و به خصوص دین عزیز اسلام نموده اند این حوزه های علمیه هستند که باید در دفاع علمی و عملی از آموزه های نورانی اسلام تلاش خستگی ناپذیری داشته باشند و البته در این مسیر طاقت فرسا از ملامت ملامت کنندگان نیز هراسی به خود راه ندهند.

در این میان نقش طلاب جوان و انقلابی در معرفی مکتب تشیع به جامعه جهانی و دفاع از فرهنگ دینی و ترویج معنویت در جامعه و نیز دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی آن انکار ناپذیر است، همانگونه که اینان در دوران انقلاب با لبیک به ندای رهبر و مرجع خویش اینچنین نقش آفرینی کردندو در طول بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف نقش خود را به خوبی ایفاء نموده اند.

اخیرا در سرمقاله یکی از روزنامه های استان قم(که بلافاصله در خبرگزاری ایرنا هم انتشار یافت) مطالبی به نگارش در آمد که در آن به خیل عظیمی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه معصومیه که جزء بزرگترین و موثرترین مدارس علمیه کشور است توهین شد، این سرمقاله قبل از آنکه ناشی از شفقت و دلسوزی نگارنده آن باشد برخاسته از برخی حب و بغض های شخصی و حزبی بود، سوگمندانه تر آنکه کسی اینچنین قلم فرسایی کرده  که خود را وفادار به نظام اسلامی و مطیع فرامین رهبری و متعلق به جریان اصولگرایی و انقلابی کشور می داند، در حالیکه هر انسان با اطلاعی این مطالب را بخواند پی به مغرضانه بودن آن می برد و یا لااقل به سطحی و ساده لوحانه بودن آن اذعان می کند. مطالب نوشته شده در آن سر مقاله آن قدر بی مایه و سطحی است که جایی برای پاسخ دادن به آن باقی نمی گذارد چرا که گاهی اوقات جواب ندادن خود، بالاترین جواب است، ولی در اینجا باید به یک نکته اشاره کرد؛

نویسنده محترم این سرمقاله مشخص نکرده است که آیا نسبت به عملکرد سابق طلاب این مدرسه در داشتن روحیه انقلابی و حساس بودن نسبت به انحرافات فرهنگی و سیاسی ناراحت بوده و یا اینکه نسبت به عملکرد امروز طلاب این مدرسه آن هم فقط نسبت به پخش مستندی در معرفی شخصیت رئیس جمهور محترم اعلام ناراحتی نموده است؟!

صرف نظر از اینکه آیا پخش این مستند در مدرسه معصومیه درست بوده یا غلط و صرف نظر از اینکه آیا مطالب مطرح شده در این مستند درست است یا نه، ذکر این مطلب مهم است که ادبیات به کار رفته در این سر مقاله به هیج وجه متناسب با شخصیتی که خود را اهل فرهنگ و مدیر مسئول یک روزنامه سراسری می داند نیست تاچه رسد به کسی که مدعی پیروی از ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری است، تعبیر کردن از طلاب یک مدرسه علمیه به «کفن دوزان» و «کفن پوشان» چه دستاوردی جز به سخره گرفتن شور انقلابی و حساس بودن نسبت به انحرافات فرهنگی می تواند داشته باشد، آیا تاختن به جوانانی که دل در گرو انقلاب، ولایت و معنویت دارند مورد رضایت امام عصر ارواحنا فداست؟!

مگر همین نامی که روزنامه مورد نظر برای خود برگزیده برگرفته شده از قیامی نیست که توسط طلاب جوان و انقلابی قم با رهبری بزرگان حوزه در دفاع از امام راحل انجام دادند مگر نه این است که قیام 19 دی مردم قم ناشی از غیرت دینی و مذهبی طلاب و مردم قم بود، مگر جوانان دیروز همان کفن پوشانی نبودند که پیروزی انقلاب اسلامی در گرو شجاعت، اخلاص و معنویت آنها بود؟ حال چه شده است که غیرت دینی و فرهنگی جوانان مومن و طلابی که جوانی خویش را در طبق اخلاص نهاده و پشت پا به همه موقعیت های دنیایی زده اندو افتخار شاگردی مکتب امام صادق علیه السلام را برای خود برگزیده اند را مساوی با شعار ، دعوا و هیجان می خواند.اگر همین شعارها و دعواها و هیجان های انقلابی -و البته برخاسته از شعور و معرفت-نبود که سال ها پیش این انقلاب را در آغوش آمریکا رها کرده بودند.

متاسفانه لحن و ادبیات موجود در این سرمقاله را نه بد اخلاقی سیاسی بلکه باید آنرا بی تقوایی سیاسی نامید چرا که نویسنده طلابی را که وامدار هیچ جریان و حزبی نبوده اند کسانی نامیده است که به دنبال نان و نوایی بوده اند و همین را سبب سکوت آنها در دولت قبل دانسته است! چقدر بی انصافی؟! و چقدر نسبت دادن ناروا؟!

اگر نویسنده محترم به جای اینکه قلم خود را رها می کرد تا بغض های فروخفته را بر کاغذ بنگارد اندکی خود را بر کرسی انصاف می نشاند به گونه دیگری قضاوت می کرد چرا که در اینصورت به خوبی مشاهده می کرد که طلبه جوان حزب اللهی که همه آرمانش رضایت مندی امام عصر علیه السلام است آنچه برای او اهمیت دارد دین و معنویت مردم و جامعه است به همین دلیل هر کس و در هر لباسی به این میثاق ارزشمند هجمه کند از دید تیزبین او مخفی نمی ماند و به دنبال این است که با تمام توان از ارزش های الهی پاسداری کند.

گویا نویسنده محترم هیچ تفاوتی بین زمان اصلاحات که دشمن و مواجب بگیران داخلی آنها همه عده و عده خود را در جهت هجمه به آموزه های اسلامی و انقلابی مردم بسیج کرده بوند به گونه ای که یک روز در روزنامه های خود قرآن را حاصل تجربه بشری می خواندند و یک روز کربلا را نتیجه پیروزی پیامبر در جنگ بدر معرفی می کردند و روز دیگر امام زمان را، دگر روز جهاد و شهادت را و وقت دیگر ولایت فقیه و حتی شخص امام راحل را مورد هجمه و تمسخر قرار داده بودند به گونه ای که مقام معظم رهبری آن توطئه پیچیده و وسیع را شارلاتانیزم مطبوعاتی نامیدند را از یاد برده است! آیا در آن زمان می شد سکوت کردو دم برنیاورد تا طوفان هجمه وسیع دشمن که با برنامه ریزیهای وسیعی صورت گرفته بود همه هستی این مردم و خانواده شهدا را از آنها می گرفت در آن زمان بدخواهان و شبهه افکنان آنقدر جسور شده بودند که نمایندگان مجلس در جلسات علنی از محدود شدن اختیارات ولی فقیه سخن می گفتند و یا در روز روشن نامه جام زهر را به رهبری نوشتند و از او خواستند که تسلیم خواسته های آنها شود، اگر در آن روز همین جوانان مومن نبودند معلوم نبود امروز چه بلایی بر سر انقلاب و جمهوری اسلامی آمده بود، پایداری این جوانان پاک باخته در مقابل همان هایی بود که شعار جمهوریت سر دادند اما در مقابل رای مردم کودتا کردند، همان هایی که شعار دانستن حق مردم است را می دادند اما درب مدارس و دانشگاهها را بر روحانیت اصیل و انقلابی بستند، همانهایی که آزادی را فقط در آزادی جنسی و آزادی بیان را در توهین به مقدسات تفسیر نمودند، آیا انتظار داشتید در آن زمان جوانان باغیرت حوزه این همه انحراف و دهن کجی به دین و مقدسات را ببینند و سکوت کنند؟

عجیب تر اینکه نویسنده این سرمقاله دوران تاریک اصلاحات را با دوران احمدی نژاد مقایسه می کند و می گوید: «به قدرت رسیدن احمدی نژاد، آبی بر آتش مدرسه معصومیه بود، گویی اصلا در این مدرسه خبری نبوده است، گویا همه جا گلستان شده بود! دیگر نه خطری اسلام را تهدید می کرد و نه انقلاب اسلامی را!»، در حالیکه دوران احمدی نژاد از نظر «گفتمانی» به هیچ وجه قابل قیاس با دوران اصلاحات نبود چرا که گفتمان دوره اصلاحات گفتمانی «دگر اندیشانه» با میل به سکولاریزه کردن جامعه در جهت حرکت به سمت فرهنگ غربی و دور شدن از آرمان های انقالبی بود اما دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد دوره بازسازی گفتمان «انقلاب اسلامی» و حرکت به سمت فرهنگ بومی و اسلامی در جهت احیای ارزش های دینی و معنوی بود، بنابراین اشکالات و خطاهایی نیز که در دوره احمدی نژاد وجود داشت -که داشت- نسبت به حجم خطراتی که در دوره قبل، انقلاب را تهدید می کرد قابل ذکر نبود چرا که رویکرد کلی او رویکرد اسلامی و مطابق با اهداف کلان انقلاب اسلامی بود و همه خوب به یاد دارند که در مقابل همین مقدار خطا نیز حوزه و طلاب جوان خاموش نبودند چراکه خود را وامدار کسی جز اسلام ، انقلاب و ولایت نمی دانستند.

آری بغض و کینه امروز شما خرمنی است که سر در انبان دیگران دارد و الا اگر پیرو رهبرتان بودید که او فرمود: جناح فرهنگی مومن کشور را تقویت کنید و چه خوب شما با چنین مطالبی جناح مومن کشور را تقویت می کنید!!  

«والعاقبه للمتقین»

                                                                                                   محمد استوار میمندی
استاد فقه و اصول حوزه علمیه قم
                                                                                       93/2/11
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۶
در انتظار بررسی: ۸
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۱۵
معلومه خيلي كم آوردين،،،،
پاسخ
313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
هیچ توهینی نکرده، کاملا درست گفته.این سوالیه که بسیاری از طلبه ها از عملکرد 2 گانه این آقایون دارند.
بی سواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
دیکتاتوری خوبه بشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
آیت الله موسوی اردبیلی: روحانی بی سواد در نمازجمعه باعث دلسردی مردم می‌شود/این گروه باعث سرخوردگی مردم نسبت به دین می‌شوند
حسین نوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۷
۳
بسم الله
پاسخ بسیار عالی و مختصری بود
احسنت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۲
۲
احسنت
پاسخ
یک طلبه از قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۱۸
اول نویسنده اصولگراست نه اصلاح طلب
دوم اینکه این مطلب در روزنامه 19 دی چاپ شده
سوم اینکه اصلا توهینی در کار نیست.
بسه تو رو خدا....خودتون رو به دروغ و افترا آلوده نکنید و آخرت خودتون رو به منافع سیاسی نفروشید.
پاسخ
طلبه سابق عصومیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۹
۴
سلام
معصومیه همیشه خاری در چشم مخالفان نظام و ولایت و همچنین منافقین و فرصت طلبان و سازشکاران بوده و به لطف الهی و عنایت آقا امام عصر عج همواره چنین خواهد بود.یا رب دعای خسته دلان مسجاب کن.
پاسخ
صیاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۲
سلام. این نتیجه ومحصول یاری فتنه گران وهمصدا شدن با انها در اواخر دوران احمدی نژاد است من بعنوان احمدی نژاد ی خیلی ناراحت اینوقضیه هستم وحاضرم جانم
را فدای روحانیت کنم اما عزیزان طلبه بدانند یک روحانی با روحانیت متفاوت است از ابتدا هرچه ضربه کاری به اسلام و مسلمین وارد شده از طرف روحانی نماها بوده عزیزان طلبه باید مرز این دو جریان را بدانند که مرز ان را امام حسین ع باخون خود ترسیم نمودند مرز بین خود وابن سعد مرز علی با ابوموسی اشعری مرز امام حسن با اشعث مرز مامون وامام رضا مرز امام خمینی ومنتظری مرز امام خامنه ای ... ، طلاب عزیز انقلاب اسلامی به هشیاری وبصیرت نیاز دارد چشمان خود را باز کنید حسین تنهاست .حسین غریب عالم است او را دریابید اگر بصیرت نباشد عاشورایی دیگر رخ خواهد داد .یا حسین ع
پاسخ
متعجب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۵
دادا حواستون کجاس؟؟؟؟
ایرنا فقط بازتاب داده....همه چی زیر سر 19دی هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
آقا ممنون ولی من هنوز متوجه خیلی چیزا نشدم
خلاصه هر کسی رو با اعمالش محشورمی کنن یا علی
پاسخ
عبدالله
LUXEMBOURG
۰۹:۱۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۹
حقیقت همیشه تلخ بوده و هست. مگر مدرسه معصومیه کاری جز این چیزهایی که آقای ... گفته هم انجام میده؟ باید به استاد حوزه علمیه که جواب داده هم گفت: "خودت رو ناراحت نکن چند وقت دیگه یکی مثل احمدی نژاد میاد بودجه تون هم خوب میشه، باز هم اساتید مدرسه شما و موسسه امام خمینی تمام کتابهای درسی و غیر درسی و دیوارهای شهرها رو با سخنان گهربارشون پر میکنند. چقدر شما عجولید! تازه چند وقته که کمی اون هم فقط کمی از قدرتتون رو از دست دادید. "
پاسخ
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
مثل اینکه فعلا نوبت جیب های شما و کسانی هست که به اسلام و انقلاب و مقدسات توهین می کنند.
از جیب بیت المال بر علیه اسلام
خدا اخر عاقبت تون رو ختم بخیر کنه
چون عاقبت طلحه ها و زیبر ها در انتظارتون هست
ح س علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۵
ستادميمندي شمابه مسائلي متمركزشده ايدكه چندان نتيجه اي براي جامعه نداردوبلكه هرچه زمان ميگذردرويكردجوانان بخصوص نسل نوازروحانيت و... كمترميشودعلت رادريابيدكه فرداديراست.
پاسخ
یرقانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۱
به به آفرین آفرین به ... چنان به جان هم افتاده اند گوی دارند با دشمن صهونیستی می جگند آخر کسی نیست به این جماعت بگوید همه شما برادر هستید شهروند یک کشور و مسلمان وقتی تحصیل کرده حوزه این چنین به هم می تازند دیگر برای آن دانشجوی تازه به دوران رسیده در دانشگاه چه انتظاری هست تو که دارید معارف الهی کسب می کنید خیلی راحت بدون دغدغه سخنسرایی می کنید افرادرا به غرب و شرق نسبت می دهید دیگر چه انتظاری از دیگران دارید و تو که ملبس به لباس روحانیت هستید و................................ خدا عاقبت همه را به ختم به خیر کند
پاسخ
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
واقعا حقیقت برا اونایی تلخه که با بی ادبی میخوان بر خصم غلبه کنن غافل از این که این بی تربیتی و توهین به مقدسات که برای اونا فضیلت و مایه افتخاره ، کاشف از حقیقت بی تقوا وخبث باطن این افراده.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها