أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۰۹۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
رفتارشناسی اعضای شورای شهر تهران به مناسبت هفته شوراها
بیشترین دعواهای لفظی شورای شهر تهران بین رحمت الله حافظی و علیرضا دبیر در می گیرد، بیشترین تذکرها را اسماعیل دوستی می دهد و تنها سادات شورا عبدالحسین مختاباد است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شاید اعضای شورای شهر در میانه بحث های داغ سه ساعته صبح های سه شنبه خود متوجه نشوند که چشم های تیزبینی آنها را می پایند که حواسشان علاوه بر بحث ها، به حواشی جلسات هم هست. هفته شوراها بهترین زمان است برای اینکه قدری در این مورد صحبت شود و گزارشی نیمه آماری- نیمه شوخی از آنچه در حدود هشت ماه گذشته از جایگاه خبرنگاران شورا شاهد آن بوده ایم، ارائه دهیم.

همانطور که در هیات رئیسه سنی اولین جلسه دوره چهارم شورای شهر تهران شاهد بودیم، عباس شیبانی، پزشک سپیدموی 83 ساله کهنسال ترین و محسن پیرهادی، مدرس 34 ساله دانشگاه جوان ترین اعضای شورا هستند. البته آقای شیبانی در چند زمینه دیگر هم رکورددار شورا است که عرض می کنیم:

وی به همراه مهدی چمران تنها عضو شوراست که تقریبا در هیچ یک از جلسات شورای شهر غیبت نداشته، وقت شناس ترین عضو شوراست که همیشه قبل از ساعت 9 و شروع جلسه در صحن حاضر می شود، صندلی خود را ترک نمی کند و همیشه تا پایان جلسه در صحن حضور دارد. آقای شیبانی البته از لحاظ انجام کمترین تعداد مصاحبه با اصحاب رسانه نیز به همراه حبیب کاشانی رکورددار است و به همراه حسین رضازاده، کم حرف ترین عضو شورا است.

تنها روحانی شورای شهر، عبدالمقیم ناصحی و تنها سادات شورا، عبدالحسین مختاباد است. تنها عضو شورا که به همراه خبرنگاران در سلف شورا ناهار می خورد، محسن پیرهادی است. غایب ترین عضو شورا فاطمه دانشور است که البته بخش عمده این غیبت ها به دلیل بارداری وی در ابتدای فعالیت شورای چهارم و رسیدگی به وظایف مادری در ساعات اولیه صبح است. شنیده ها حاکی است وی ثروتمندترین عضو شورا نیز هست.

اسماعیل دوستی بیشترین تذکرات را مطرح می کند. البته تذکرات وی که اغلب آیین نامه ای هستند، معمولا به بحث های دیگری ختم می شوند.

بیشترین میزان صحبت کردن در شورا مربوط به احمد مسجدجامعی است که البته به دلیل ریاست شورا ناگزیر از صحبت کردن بیشتر است. ولی علیرضا دبیر که در این مورد با مسجدجامعی شریک است، بیشترین وقت را برای صحبت هم می گیرد که طبیعی است و به دلیل اینکه همیشه نوبت به او نمی رسد، رکورددار یشترین میزان صحبت کردن با میکروفون خاموش است.دبیر شوخ ترین عضو شورا هم هست که شوخی های وی گاه و بیگاه فضای رسمی و جدی شورا را عوض می کند و لبخندی بر لب حاضران می آورد.

اما نایب رئیس شورا، مرتضی طلایی بیشترین میزان تردد در سالن شورا را دارد و اغلب در کنار صندلی اعضای دیگر در حال سخن گفتن با آنان دیده می شود. این در حالی است که احمد حکیمی پور، اقبال شاکری و غلامرضا انصاری بیشترین افرادی هستند که جلسه را ترک می کنند.

فعال ترین بانوی شورا معصومه آباد است، بیشترین مراجعات مردمی از آنِ حبیب کاشانی است، رضا تقی پور کم حرف ترین سخنگویی است که شورا تا کنون داشته و احمد دنیامالی بیشترین تعداد مصاحبه را با خبرنگاران دارد. به همین دلیل است که وی اغلب آخرین عضوی است که سالن جلسات شورا را ترک می کند. همچنین بهترین طرح ها و پیشنهادها را اغلب دنیامالی، حافظی و اقبال شاکری مطرح می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها