أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۱۱۰۱
زمان انتشار: ۲۳:۴۱     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
گزارش پایگاه ۵۹۸ از اجماع نخبگانی با عنوان «دلواپسیم»:
عصر امروز مجتمع 13 آبان میزبان بزرگترین گردهمایی منتقدین توافقنامه ضعیف با عنوان دلواپسیم با حضور جمع کثیری از اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور و همچنین خیل عظیم دانشجویان و طلاب انقلابی برگزار شد. در این مراسم شرکت کنندگان پلاکاردهایی را با عناوینی مانند "حقوق ملت فروختنی نیست، اما اگر خواستید بفروشید به مزایده بگذارید نه مناقصه" در دست گرفته بودند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، عصرامروز مجتمع 13 آبان میزبان بزرگترین گردهمایی منتقدین توافقنامه ضعیف با عنوان دلواپسیم با حضور جمع کثیری از اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور و همچنین خیل عظیم دانشجویان و طلاب انقلابی برگزار شد.

در این همایش شخصیت‌های مهم همچون حجت‌الاسلام حسینیان، حجت‌الاسلام نبویان، مهدی کوچک زاده، فاطمه آلیان، الیاس نادران، متکان، اسماعیل کوثری، فواد ایزدی، محمدصادق کوشکی، ناصر نوبری، فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، جواد کریمی قدوسی، حجت الاسلام رسائی، حجت الاسلام بی ریا، حجت الاسلام روانبخش و ... حضور داشتند.



در این مراسم دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران و شرکت کنندگان پلاکاردهایی را با عناوینی مانند "ضمن احترام برای آقایان روحانی، ما انقلابی هستیم"، "حقوق ملت فروختنی نیست، اما اگر خواستید بفروشید به مزایده بگذارید نه مناقصه"، "جزئیات مذاکرات برای آیندگان محرمانه خواهد بود"، " توافقنامه ژنو یا مناقصه هسته‌ای...؟"، "بحث احمدی‌نژاد و روحانی نیست، بحث منافع ما است"، "مقدم قاتلان شهدای هسته‌ای را در قامت بازرسان آژانس گرامی می‌داریم" و "دلواپسیم از اینکه انرژی هسته‌ای را با فناوری هسته‌ای اشتباه گرفتند" در دست داشتند.


حاشیه نگاری همایش بزرگ منتقدین توافق نامه ژنو در ادامه می آید:
  • اغلب مهمان های همایش در دقایق اولیه وارد سالن بصیرت شدند.
  • جمعیت حاضر بسیار بیشتر از ظرفیت سالن بصیرت سازمان دانشجویی می باشد.
  •  عکس شهدای هسته ای و دست نوشته هایی در دستان دانشجویان و طلاب، "توسعه هسته ای حق مسلم ماست”، "ما دلواپس توسعه هسته ای هستیم” و …  در میان جمعیت انبوه حاضران خودنمایی می کند.

۱۸:۱۵

  • حجت الاسلام پناهیان ، دکتر فریدون عباسی ، مهدی محمدی ، فواد ایزدی ، کریمی قدوسی ،  نوبری ، حسینی  جهت پاسخگویی به سوالات حاضرین و رسانه ها به روی سن آمدند.
  • حجت الاسلام پناهیان درباره  اهمیت و جایگاه مذاکره و نکاتی پیرامون آن را  بیان فرمودند.
  • دکنر کوثری در پاسخ به سوال مطرح شده، در مورد عنوان برنامه «دلواپسم» نکاتی را پیرامون مذاکرات ژنو و منافع ملی بیان کرد.
  • دکتر نوبری با اشاره به سوابق و جایگاه خود ، خود را یک دیپلمات شناسنامه دار معرفی کرد و اظهار داشت، هیچ یک از مسئولین، حاظر به جوابگویی به انتقادات حقوقی من در مورد متن توافقنامه ژنو نیستند.
    وی افزود، کسانی  که به عنوان حامیان رئیس جمهور سخن می گویند هم باید شناسنامه خود را نشان دهند.سرنوشت نسل های آتی وابسته به این توافقنامه است؛ لذا باید تیم مذاکره کننده، تیمی تقویت شده از سوی ملت ایران و کارشناسان باشند.کارشناسانی که ایشان به رئیس جمهور پیشنهاد دادند : امین زاده ، سرمدی ، صدر ، شیخ الاسلام ، لواسانی
    سخنان ایشان، تشویق حضار را به همراه داشت.
  • دکتر فریدون عباسی:  ما براساس العلم سلطان وارد عرصه هسته ای شدیم منتها به بهانه های مختلف برای ایران پرونده سازی کردند و اکنون اقدام مشترک شتاب زده ای را امضا کرده اند.

۱۹:۰۰

  • کریم قدوسی: مردم صاحب انقلاب اند، همیشه دلواپسی باعث حفظ انقلاب شده اند.
    ایشان با اشاره به صحبت های اخیر روحانی پیرامون واقع بین بودن و اهمیت نداشتن خوش بین و بد بین بودن، اظهار داشت تاکنون هیچ فردی این گونه با بیانات مقام معظم رهبری برخورد نکرده است.
    بااشاره به شکایتی که از ایشان شده بود، فیلم نطق ایشان در مجلس شورای اسلامی پخش شد که با شعار «نه سازش نه تسلیم، یار ولایت هستیم» حضار خاتمه یافت.
    وی همچنین به سیاست های داخلی و عملکردهای دولت در چند ماهه اخیر، نقدهایی را وارد کرد. همچنین با اشاره به سخنان مقامات امریکایی مبنی بر این که مذاکرات به بن بست رسیده است مگر آن که یک طرف کوتاه بیاید؛ اظهار داشت: این عظمت ملت است که امریکا را به پذیرش قدرت ایران وادار می کند.

۱۹:۱۵

  • حجت الاسلام رسایی با استقبال حضار وارد سالن شد.
  • دکتر فواد ایزدی نکاتی را پیرامون تصریح اروپایی ها و امریکایی ما مبنی بر عدم وجود سلاح هسته ای در ایران بیان کرد. همچنان تناسب میان تحریم ها و عواید توافقنامه را مورد بررسی قرار داد. وی اقزود این برنامه ها و همایش ها نه تنها موجب تضعیف تیم مذاکره کننده نیست بلکه باعث رشد و اعتلای مذاکرات است.

۱۹:۲۳

  • دکتر سعید زیباکلام، از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران نیز وارد سالن شد.

۱۹:۲۵

  • دکتر مهدی محمدی: در توافقنامه اصلا موضوع هسته ای مطرح نیست. ما در گام اول طرف مقابل را راضی کردیم که فقط با ما حرف بزنند!! آنها گام نهایی را طوری در نظر گرفته اند که جناح مطلوبشان سرکار بیاید. و در آخر خط ایران ممکن است تنها یک عضو عادی باشد. همچنین امریکا می خواهد که ما را مطابق قوانین خود استانداردسازی کند! و مذاکره کنندگان این استانداردها را پذیرفتند.

۱۹:۳۵

  • دکتر محمدصادق کوشکی بیان کرد که مسأله اصلا مسأله هسته ای نیست. امریکایی ها بیان کردند که باید حکومت دینی را به خطر بیندازد. کوشکی همچنین گفت: بر این بیسوادی افتخار می کنیم تا در آینده بی شرف نباشیم.

۱۹:۴۵

  • مدعوین و اساتید حاضر در برنامه جهت امضای طومار به روی سن آمدند.

۱۹:۵۱

  • از اساتید حاضر در سالن تقدیر شد. جایزه دانشجویی شهید احمدی روشن به دکتر سعید زیباکلام، دکتر ، مهندس آبنیکی، حجت الاسلام سیدمحمود نبویان، آقایان رسایی و قدیانی به نمایندگی از هفته نامه نه دی و روزنامه وطن امروز تقدیم شد.
  • حضار با شعارهایی از قبیل”آزادی اندیشه امنیتی نمیشه” ، "صدا وسیمای ما موج سانسور را بشکن” از جایزه گرفتن قربانیان آزادی بیان استقبال کردند.

۱۹:۵۰

  • مادر شهید حاظر در سالن: از نماینده ها تقاضا کرد که تا پای جان دفاع کنند.

۲۰:۰۰

  • تعدادی دیگر از اساتید نیز روی سن به سخنرانی پرداختند.
در پایان همایش "دلواپسیم" که در نقد توافق ژنو و با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران، کارشناسان و نمایندگان مجلس برگزار شد، از ۵ نفر به عنوان فعالان عرصه هسته‌ای تقدیر و جایزه شهید احمدی روشن به آنها اعطا شد.

در این مراسم از سعید زیباکلام، فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، حسین آب‌نیکی معاون سابق سازمان انرژی اتمی، حجت‌الاسلام سیدمحمودنبویان نماینده مردم تهران در مجلس و به طور مشترک از حجت‌الاسلام حمید رسایی و حسین قدیانی تقدیر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۹
در انتظار بررسی: ۱۷
* نظر:
ارسال نظرات
ناصر
UNITED STATES
۰۰:۱۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۱۹
بابا یکی به جنتی بگه سران فتنه اینا هستن که دور هم جمع شدن.چقدر دروغ بسه ملت کلافه کردید...
پاسخ
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۲
۵
آقای روحانی لطفا متهم به بیسوادی نکنید !
پاسخ
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۵
ماجانبازان وهمسنگران شهدا را در کنار خود ببینید وتا پای جان درخط ولایت ودین ادامه دهنده راه شهدا هستیم .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۹
جمع افراطیون! حالا معلوم شد ام پی تی هست یا ان پی تی؟
امیدوارم در انتهای طومار به این جمع بندی رسیده باشند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۴
تیترتون واقعاً مشمئزکننده است، جمله بوده با احترام به آقایان روحانی و احمدی نژاد، آخه چرا اینقدر بی صفت هستید
پاسخ
اناری جانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۸
جای دومنتقد اصلی توافق ژنو خالی است نماینده اسرائیل وعربستان نیامده اند یا پیام کتبی داده اند
پاسخ
رضا گلپور
-
۰۹:۵۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۳
بسیار عالی.
نباید سکوت کرد
پاسخ
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۱
ای کاش من هم می توانستم در این مراسم شرکت کنم.
پاسخ
رضا
-
۱۰:۱۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۸
جای خالی نتانیاهو خالی ، چرا که ایشان نیز دلواپس هستند!!!
پاسخ
حمید
-
۱۰:۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۸
مجتمع افراطیون ایران جهت همبستگی با نتانیاهو
پاسخ
دلسوز
-
۱۲:۳۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۴
آنها راست می گویند ما به دلایل ذیل دلواپسیم بودیم و هستیم . 1. کی با سخنان تحریک آمیز حتی بدون کوچکترین عمل در مورد اسرائیل دنیا را مقابل ما قرار داد 2- ما دلواپسیم کی باعث شد اسرائیل با تمام مشروعت جهانی به نام دفاع از خود تا دندان مسلح شود 3- ما دلواپسیم به اینکه ؛ آیا ما از اول انقلاب مگر سانتیفوژ و تحقیقات هسته ای نداشتیم چه طور شد در هشت سال اخیر تمامی اطلاعات ما حتی زندگی شخصی محققان بدست سیا و موساد افتاد 4- انصاف داشته باشید آیا دشمنان ما بیشترین ضربه را زدند در این هشت سال اخیر ویا دوستان دزد داخلی .
5-ما دلواپسم به اینکه چگونه با تبلیغات منفی هولوکاس به زندگی ما وارد شد حتی امروز بچه دبستانی هم از هولو کاس اطلاعات کامل دارد ( به والله من فوق لیسانس تا هشت سال اخیر هولو کاس و امثالهم را نمشناختم و لازم نبود بشناسم ) 6-7 ما دلواپسیم ........
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۱
ایرانیان کو گوش شنوا
پاسخ
ehsan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۲
سلام رفقا
یه پیشنهادی به ذهنم رسیده ولی چون فرصتم کمه و نمیتونم انجام بدم با دیگران در میون میذارم شاید کسی یا گروهی اونو دنبال کنن.(البته من کمی از اونو دنبال کردم ولی بدلیل حجم بالای مطالب و فرصت کم ادامه ندادم).اما پیشنهاد:
اولا باید شروع کرد تمام اشکالات و تناقضاتی که واقعا و بر اساس مقایسه نظرات حضرت امام خمینی و امام خامنه ای دام ظله با نظرات ورفتار ها و عملکرد رییس دولت یازدهم بر او وارده را بطور مستند جمع آوری کرد و در اختیار افکار عمومی گذاشت تا رییس دولت یازدهم بهتر شناخته بشه (مثلا حضرت آقا میفرمایند من به این مذاکرات خوشبین نیستم و لی رییس دولت میگه خوشبینی و بدبینی در سیاست معنا نداره...من به مذاکرات خوشبینم).
حتی اگر هم اجازه پخششو ندادن این مستندات برای یه روزی یا لااقل برای ثبت در تاریخ مفید خواهد بود
ثانیا باید .... را بطور مستند جمع آوری کرد. مثلا گفتن تا قبل از عید92 دو سبد کالا میدن اما همون یکیش را هم نتونستن درست توزیع کنن.یا گفتن که نقد آزاده و هرکسی حق نقد دولت را داره ولی دهان منتقدا را بستن و حتی اونارا تهدید کردن. اونا حتی تحمل نقل تاریخ در مستند "من روحانی هستم" را نداشتن. گفتن ملاک تورم جیب مردمه نه آمار ها و لی خودشون؛ کاهش خیالی تورم را با آمار اثبات میکنن. گفتن در ژنو حق غنی سازی ما را به رسمیت شناختن ولی بعد ....
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۲
احسنت بر شما خدا قوت.
ان شالله شاهد حضور بیشتر و توفیق بیشتری باشیم..
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۳
آخرین تصاویر و بازتاب همایش دلواپسیم در رسانه های داخلی و خارجی

http://jebheyepaydari.blogfa.com
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۲
جای ما خالی.....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۳
هزاران احسنت به شما انقلابیها
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۴
بسیار همایش خوب و به جاییی بود تا وزیر و رییس جمهور بدانند مردم درصحنه هستند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۱
آقایان مسئولی که در این اجتماع حضور یافته اند دقیقا می دانند مذاکرات هسته ای زیر نظر کامل حضرت امام خامنه ای (روحی فداک) انجام می گیرد این موضعگیریها یعنی چه؟!!! یعنی می خواهند برای ایشان تعین تکلیف کنند !! عجب اجتماعی از افراد ولایت مدار فرق شما با اصحاب فتنه چیست؟!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها