يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۲۱۵۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی استان همدان که چهارشنبه هفته گذشته و با حضور باقرزاده رئیس فدراسیون برگزار شد با حواشی جالبی همراه بود که هنوز پرونده یکی از این حواشی بسته نشده است.

به گزارش 598، خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، در این مجمع ناصر مرادی با کسب بیشترین رأی به مدت چهار سال به عنوان رئیس این هیات ورزشی انتخاب شد. نکته جالب درباره این مجمع حضور سامان آزادیان عضو سابق تیم ملی شمشیربازی بود که مورد توجه خبرنگاران واقع شد.

سال 91 بود که آزادیان در جریان تمرینات تیم ملی جوانان مشکل پیدا کرد و فدراسیون او را با محرومیتی 6 ماهه روبرو کرد. شمشیرباز جوان ایران که توسط فدراسیون طی این مدت از تمامی فعالیت‌هایش محروم شده بود با به پایان رسیدن این زمان از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد.

او نفر اول اپه ایران بود که در سن 21 سالگی با دلخوری از فدراسیون شمشیربازی، این ورزش را کنار گذاشت.

آزادیان در آن زمان انتقاد خاصی از فدراسیون نکرد اما پس از به اتمام رسیدن دوران محرومیتش از ورزش ملی کنار رفت و در حالی که رنکینگ یک جوانان و امید ایران را در اختیار داشت در سن 21 سالگی پیراهن ملی را بوسید و کنار گذاشت.

همان زمان ملی پوش شمشیربازی در اسلحه اپه که در جام جهانی جوانان نیز صاحب مدال شده بود، اعلام کرد: "من نفر اول جوانان، امید و بزرگسالان ایران بودم اما فدراسیون به سادگی من را کنار گذاشت. مشکلی پیش نیامده بود که 6 ماه از تمام فعالیت‌هایم محروم شوم. با مربی تیم حرف‌مان شد اما فدراسیون بدون کمیته انضباطی و توضیح دادن، نامه‌ای به هیات همدان زد و من را 6 ماه محروم کرد. هیچ کس هم حرفی نزد و از من حمایتی نکرد!"

در مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی همدان یک جرقه کافی بود تا دوباره آزادیان به سوژه رسانه ها تبدیل شود.

خبرنگار ایسنا در حاشیه این مجمع علت حضور آزادیان را جویا شد که او در پاسخ گفت: " از من دعوت کرده اند اما در این مجمع حق رأی ندارم."

در اینجا ذکر یک نکته ضروری است. اگر آزادیان یک سال است ورزش را کنار گذاشته چرا باید به یک مجمع انتخاباتی دعوت شود؟ قانون مجامع انتخابات بر این مسئله تاکید دارد که ورزشکارانی در مجامع انتخاباتی حق رأی دارند که در یک سال اخیر حائز مقام شده باشند. اما مشخص نیست چرا آزادیان به مجمع دعوت شد.

"گلاره زرنگار" نایب رئیس بانوان هیات شمیربازی استان همدان خیلی دوست ندارد این مسئله ادامه پیدا کند و می گوید: "نباید به این موضوع خیلی دامن بزنیم. چیز خاصی رخ نداده که خبرنگاران تا این حد کنجکاو شده اند!"

او در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: " سلیمانی و مجلسی دو تن از شمشیربازان تیم ملی هستند که به نمایندگی از ورزشکاران در این مجمع حضور داشتند. مجلسی کارمند بانک است و این احتمال وجود داشت که به مجمع نرسد، به همین دلیل ما از آزادیان دعوت کردیم تا اگر مجلسی به مجمع نرسید او به نمایندگی از ورزشکاران رأی بدهد."

زرنگار خاطرنشان کرد: "نمی دانم چرا تا این حد این موضوع حاشیه پیدا کرده. یک فوتبالیست با آن همه عظمت با محرومیت مواجه می شود و خیلی زود به ورزش بازمی گردد اما آزادیان بعد از محرومیت از ورزش کنار رفت و قهر کرد."

نایب رئیس بانوان هیات شمیربازی استان همدان با بیان اینکه او نمی خواهد به ورزش بازگردد، اضافه کرد: "چیزی که بر عهده ما بوده انجام دادیم. چندین بار با افتخاری جلسه گذاشتیم و حتی مدیرکل ورزش و جوانان قول داد که استاندار به آزادیان کمک می کند، اما او روی حرفش ایستاده است. با اجبار نمی توانیم او را برگردانیم. آزادیان می خواهد به کار و زندگی خود ادامه بدهد، کسی که وارد ورزش قهرمانی شود نمی تواند به تمامی امور زندگی خود رسیدگی کند."

زرنگار افزود: "من دوست دارم آزادیان به ورزش بازگردد. او صاحب عنوان است اما باید توجه کرد که با اجبار نمی توان چنین کاری کرد."

آزادیان: انگیزه‌ای برای بازگشت ندارم

عضو سابق تیم ملی شمشیربازی کشورمان در اسلحه اپه که از مهر ماه سال 91 ورزش را کنار گذاشته، درباره این تصمیم حرف های جالبی بر زبان آورد.

"سامان آزادیان" در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، اظهار کرد: سال 91 همراه با تیم ملی به مسابقات اندونزی اعزام شدیم. بازی ها که به اتمام رسید در لابی هتل منتظر بازگشت به کشورمان بودیم که به یکباره مربی تیم ملی گفت یکی از وسایل تیم گم شده است.

وی تصریح کرد: او همان جا تصمیم گرفت که وسایل تیم ملی را تفتیش کند و گفت بچه ها باید در لابی کیف هایشان را باز کنند! من به عنوان بزرگتر تیم به او گفتم این کار درست نیست. در لابی هتل بیشتر تیم ها حضور داشتند و این تصمیم ما را از نزدیک نظاره می کردند. برای کشور ما با این همه تمدن و فرهنگ چنین اقدامی کار اصلا درستی نبود.

آزادیان خاطرنشان کرد: مربی تیم ملی با پرخاشگری پاسخ من را داد و گفت این موضوع به تو هیچ ارتباطی ندارد! از آنجا درگیری شروع شد. اما مردم بهترین قضاوت کننده هستند. من نمی دانم چرا باید در لابی هتل و در دید سایر کشورها چنین اقدامی صورت می گرفت؟

عضو سابق تیم ملی شمشیربازی کشورمان در اسلحه اپه ادامه داد: حتی وسیله همدانی ها گم نشده بود. اما من به عنوان بزرگتر تیم و برای حفظ آبروی کشورمان چنین کاری کردم که متاسفانه با من چنین کاری کردند.

وی اضافه کرد: بعد از این ماجرا کمیته انضباطی فدراسیون تشکیل شد و جالب اینجاست که این کمیته با حضور اعضا، مربی تیم ملی و بدون من شکل گرفت. آن ها بدون حضور من حکم صادر کردند!

آزادیان تاکید کرد: یک هفته بعد من اعتراض خود را به هیات شمشیربازی همدان اعلام کردم تا آن ها از طریق فدراسیون پیگیری کنند. اما رئیس هیات وقت در سخنی جالب گفته بود که آزادیان مرتکب خلاف شده و این حکم کمیته انضباطی حق اوست.

وی اعلام کرد: کمتر از دو ماه از محرومیت 6 ماهه من باقی مانده بود که فدراسیون با هیات همدان تماس گرفت و اعلام کرد که محرومیت آزادیان به اتمام رسیده و او می تواند در مسابقات دانشگاه آزاد شرکت کند. مسابقاتی که زیر نظر فدراسیون برگزار می شد. من به این مسابقات در تهران اعزام شده و در حالی که نیم ساعت به آغاز رقابت ها باقی مانده بود به من گفتند که حق شرکت در بازی ها را نداری!

عضو سابق تیم ملی شمشیربازی کشورمان در اسلحه اپه یادآور شد: من لباس عوض کرده بودم که چنین شخصیت من را خرد کردند. دست آخر در جالب ترین اظهار نظر گفتند که ما شفاهی می گوییم محرومیتت به اتمام رسیده و گرنه چنین چیزی صخت ندارد و برای شرکت در بازی ها نامه نمی دهیم!

آزادیان در پاسخ به این سوال که تصمیمش مبنی بر کناره گیری همیشگی از ورزش تا چه حد عملی است؟ گفت: دلیلی بر بازگشت وجود ندارد. نه اوضاع هیات فرق کرده و نه فدراسیون. حرف زور و اجبار بالای سرم احساس می شود! من در تیم ملی بزرگسالان بودم و حائز عنوان، اما می گفتند تجربه نداری! از همان مهر ماه 91 و بعد از رقابت های اندونزی ورزش را کنار گذاشتم و وقتی وضعیت فدراسیون شمشیربازی تفاوتی نکرده، انگیزه ای برای بازگشت نمی بینم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها