أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۲۲۲۰۶
زمان انتشار: ۲۰:۵۹     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری جشنواره «مصاف» اولین جشنواره محصولات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های بیگانه با حضور سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی اجتماعی بسیج در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.

آزادی با اشاره به شعار امسال «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» عنوان کرد: مقام معظم رهبری طی فرمایشی که در حرم مطهر امام رضا(ع) داشتند، به بخشی از جنگ نرم و اهداف جنگ نرم دشمن و رسانه‌های استکباری علیه ملت بزرگ ایران اشاره کردند و فرمودند: آنها به دنبال این هستند که تردید را جایگزین عزم ملی، حقارت ملی را جایگزین عزت و اعتماد به نفس ملی و شبه‌افکنی جایگزین ایمان راسخ کنند.

وی افزود: بیش از یک دهه است که شاهد حضور نظام استکبار و رسانه‌های بیگانه هستیم، بدون شک یکی از مهمترین ابزارهای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، ماهواره و امپراطوری رسانه‌ای آن است که با تولید و پخش برنامه‌هایی به دنبال غیرت‌زدایی، دین‌زدایی و هویت‌زدایی از ملت و جوانان ما هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد:‌ مهمترین هدف جنگ نرم دشمن این است که یک ملت را از آرمان‌ها، ارزش‌ها و باورهای دینی خویش دور کرده و باورهای کاذب را جایگزین آن کند، متأسفانه در کشور ما ماهواره و شبکه‌های ماهواره‌ای تا حدود بسیاری گسترش پیدا کرده و بسیاری از نابسامانی‌هایی که در شهرهای بزرگ در زمینه‌هایی از جمله مدگرایی و مصرف‌گرایی می‌بینیم، قطعاً منشا آن‌ها شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه است.

وی ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت کشور ما امروز در یک جنگ تمام عیار با دشمن است،‌ جنگ نرمی که خاکریزی در آن وجود ندارد و دشمن با امواج‌ها به خانه‌های ما نفوذ کرده و این سؤال مطرح می‌شود که ما باید خاموش نشسته و از دین و ارزش‌ها دفاع نکنیم که قطعاً یک ایرانی غیور مسلمان انقلابی آمادگی دارد، همچنان که در جنگ سرد، مقابل دشمن ایستادگی کرد، از این عرصه جدید هم خواهد گذشت. اما مصاف در این عرصه جدید، یک مصاف نرم است و ما نمی‌توانیم با انجام یک کار سخت‌افزاری به سراغ آن برویم.

آزادی اظهار داشت: یکی از اقداماتی که سازمان بسیج در راستای برنامه‌های خود برای گفتمان‌سازی در دستور کار قرار داده روشنگری در خصوص رسانه‌های بیگانه است که یک کار وسیع و اغنایی به ویژه برای خانواده‌ها است که آن‌ها با تبعات شوم این پدیده که ما از آن به عنوان «دجال‌‌وار» یاد می‌کنیم ببشتر آشنا شده و با کنار نهادن ماهواره و ابزار جنگ نرم دشمن، در جبهه جنگ فرهنگی با ما سهیم شوند.

وی افزود: ‌طلیعه این جنگ بزرگ فرهنگی جشنواره‌ای به نام «مصاف» است، از این رو ما به حضور هنرمندان و کسانی که اهل قلم و فکر و ایده هستند نیاز داریم که وارد این عرصه شده و به تولید محصول بپردازند و آثار برگزیده مورد تشویق و حمایت قرار خواهند گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی بسیج مستضعفین ابراز داشت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره فضایی به وجود آید که بزرگان ما در عرصه هنر، احساس خطر بیشتری کنند و درک کنند که در این نبرد خاموش قرار گرفته‌اند، بنابراین درخواست ما از هنرمندان این است که همت کرده و به میدان بیایند تا ما از آثار آن‌ها برای آگاه‌سازی و روشنگری جامعه استفاده کنیم.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ماه است و به مدت یک ماه مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت که در نیمه دوم مرداد ماه اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد و از منتخبان هم تقدیر به عمل خواهد آمد.

آزادی عنوان کرد: بنای ما این است که اگر اثری، اثر خوبی بود و قابلیت تکثیر داشت از خالق اثر حمایت کنیم تا بتواند به صورت گسترده در قالب مولتی‌مدیا تولید و تکثیر شده و در اختیار مردم قرار گیرد که این آثار می‌تواند درقالب شعر، کاریکاتور، فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلم داستانی و بازی‌های رایانه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه سینمای ما بعد از پیروزی انقلاب، یک سینمای آرمان‌گرا بوده و همپای انقلاب اسلامی حرکت کرده است، افزود: اعتقاد بنده این است که سینمای انقلاب باید دغدغه‌های مردم، آسیب‌های جامعه و تهدیداتی که متوجه کشور است را ببیند که اگر این حس در یک هنرمند به وجود آید و فیلم‌نامه‌های خوب با سوژه‌های مناسب تولید شود ما حتماً از آن حمایت خواهیم کرد، بنابراین به هر میزان که ما بتوانیم این حس را ایجاد کنیم و هنرمندان ما دست به قلم شوند، به همان میزان نیز ما شاهد ارائه تولیدات خوب هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی بسیج مستضعفین گفت: این کار بزرگ نیازمند یک هیأت عالی محتوایی و یک اتاق فکر است که فضای رسانه‌های بیگانه را توصیف کند و به هنرمندان بگوید که در این فضا چه می‌گذرد و پشت صحنه شبکه‌های فارسی زبان چه کسانی قرار دارند و سپس برنامه‌ها را تحلیل محتوایی کنند.

وی ادامه داد:‌ کار بسیج به هیچ وجه کار سلبی و بگیر و ببند نیست، بلکه کار ایجابی، اغنایی و روشنگری است، از این رو ما قصد تفحص در زندگی مردم در خصوص اینکه چه میزان از آن‌ها دارای ماهواره هستند را نداریم و به دنبال انجام کار عمیق فرهنگی روشنگر در جامعه هستیم که در گرو آن به شبهات پاسخ گفته شود و آسیب‌ها نیز ترمیم شوند.

آزادی بیان داشت: رویکرد ما در سازمان بسیج مستضعفین انجام کار فرهنگی، روشنگرانه و نرم‌افزاری برای مصون‌سازی جامعه است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه انگیزه‌ای در راستای تشویق هنرمندان برای حضور در جشنواره مصاف وجود دارد، گفت: صندوق حمایت از تولید کتاب در حوزه انقلاب و دفاع مقدس تأسیس شده و صندوق حمایت از بازی‌های رایانه‌ای نیز در شرف تأسیس است و در تدارک این قبیل حمایت‌های مالی هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی بسیج مستضعفین بیان داشت: بسیج مستضعفین ظرفیت‌هایی دارد که اگر تولید کنندگان متعهد بخواهند در عرصه جبهه فرهنگی انقلاب و ارزش‌های دینی فیلم بسازند، آمادگی حمایت از آن‌ها را دارد و امکاناتی مانند شهرک سینمایی دفاع مقدس، امکانات اردوگاهی بسیج در مناطق عملیاتی غرب و جنوب که شامل 20 اردوگاه می‌شود را در اختیار هنرمندان قرار دهد.

وی گفت: بسیج هنرمندان یک دانشکده هنر تأسیس کرده که فعلاً دوره‌های داخلی را برای تربیت فیلمنامه‌نویس و کارگردانی تربیت می‌کند که در مرحله اول 250 هنر‌آموز دارد که این بخشی از ظرفیت‌های به شمار می‌آید.

حسینی دبیر اجرایی جشنواره نیز در ادامه گفت: بسیج با توجه به اولویت‌هایی که برای خود در خصوص بحث ماهواره و رسانه‌های بیگانه برگزیده قرار است، کارهای متعددی در حوزه‌های روشنگری و تولیدات رسانه‌ای داشته باشد.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره مصاف آن است که تمام محصولات توسط ارگان‌های دولتی و غیر دولتی در حوزه رسانه و کارهای تبیینی که انجام شده جمع‌آوری و فراخوان شود و در واقع مشخص کردن جهت خاص برای تولیدات رسانه‌ای است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها