أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۲۲۲۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
کلید واژه های عدم برخورد حذفی ،همراه کردن برداشت های غلط ،به رسمیت شناختن همه افراد و اعمال سیاست فرهنگ لبخند و مدارا می تواند پاسخی مناسب به چرایی انتصابات اخیر در دانشگاه آزاد دانست که عبدالحسین هراتی تنها نمونه ای از آنهاست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نیوز، "سیاست دانشگاه عدم تغییر و تثبیت مدیران است مگر ثابت شود که مدیری صلاحیت لازم را ندارد ولی اگر مدیری کارآمد باشد و از نظر علمی شایستگی داشته و برنامه های مصوب را اجرا کند، تغییر نخواهد کرد ...  مایل نیستم ،دانشگاه وارد منازعات سیاسی شود و تمام تلاش ما این است که یک فضای کاملا علمی و پژوهشی بر دانشگاه حاکم شود."

این ها بخشی ازسخنان حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد است که طی ماه های گذشته در دفاع از انتصابات خود در این دانشگاه داشته و به نحوی خواسته فعالیت های دانشگاه آزاد در زمان خود را کاملا علمی و نه سیاسی جلوه دهد.

اما به گواه بسیاری از شواهد و قرائن ،دانشگاه آزاد در زمان مدیریت آقای میرزاده خواسته و یا ناخواسته در مقام عمل راهی جز این را پیموده است به طوری که در یکی دو روز گذشته برخی از رسانه ها از انتصاب فردی با نام عبدالحسین هراتی به ریاست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد با سابقه ضدیت با نظام ، توهین و تمسخر حضرت امام (ره) و همکاری با عناصر معاند نظام در خارج از کشور و همچنین ارتباط با شبکه های رسانه ای بیگانه خبر دادند.

البته روز گذشته طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد که مجموعه تحت مدیریت عبدالحسین هراتی زیر مجموعه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد است در خصوص چرایی انتصاب چنین فردی در این دانشگاه گفته بود که پیشینه غلامعلی هراتی را نمی‌دانستم و در صورت صحت این موضوع که وی اندیشه‌های امام(ره) را سخیف و شرک آلود اعلام کرده باشد، قطعا فرد دیگری جایگزین می‌شود!

طه هاشمی در ادامه در اظهاراتی عجیب می گوید مسئولان پیشینه کامل افرادی را که قرار است منصوب شوند را نمی‌دانند و برهمین اساس استعلام‌هایی صورت می‌پذیرد. یک روال عادی برای انتخاب مدیران در دانشگاه‌ آزاد وجود دارد. همه مدیران پیشینه افراد را نمی‌شناسند و بنده هم پیشینه هراتی را نمی‌دانستم. از دو ماه قبل استعلام برای انتصاب هراتی از مراجع ذیصلاح صورت گرفته بود و نکته منفی در این استعلام‌ها مشاهده نشده بود!

سوالی که اینجا پیش می آید این است که مگر می شود استعلام افراد تابلوداری مثل عبدالحسین هراتی از مراجع ذی صلاح بدون اشکال باشد و اگر هم بوده این مراجع با چه استدلالی هراتی را فردی بدون سابقه معرفی کردند.

اما ظاهرا انتصابات در دانشگاه آزاد بعد از تغییرات مدیریتی در این دانشگاه حکایت از این واقعیت دارد که سخنان اقای طه هاشمی در مورد استعلام به نوعی درست است چرا که آنطور که مشهود است در مواردی این دانشگاه استعلام را بعد از انتصاب انجام می دهد!

نکته قابل توجه دیگر در سخنان طه هاشمی تأکید وی بر انتصاب مدیرانی است که دفاع از آرمان‌های امام خمینی (ره)، دفاع از ارزش‌های انقلاب، ولایت و قانون اساسی خط قرمزهای جدی آنان باشد و اگر مسئولی در یکی از این موارد ،کوچکترین خدشه‌ای داشته باشد قطعا جایی در دانشگاه آزاد ندارد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در ادامه می گوید دانشگاه آزاد سیاسی نیست و نمی‌خواهد کار سیاسی کند! کسانی می‌توانند در این دانشگاه حضور داشته باشند که صاحب‌نظر در مباحث علمی باشند و سابقه سوء نداشته باشند!

وی بار دیگر در واکنش به انتصاب عبدالحسین هراتی ـ کسی که اندیشه‌های امام(ره) را سخیف و شرک آلود می‌داند ـ در دانشگاه آزاد گفته اگر مواردی که در سایت‌ها مطرح شده است صحت داشته باشد قطعا فرد دیگری جایگزین وی می‌شود. هر چند که احتمال می‌دهم تشابه اسمی در این زمینه صورت پذیرفته باشد چرا که در این صورت نباید استعلام‌ها مثبت می‌شد.

همانطور که از صحبت های معاون فرهنگی دانشگاه آزاد بر می آید در مقام حرف و سخن دانشگاه آزاد پیرو امام و ولایت فقیه و قائل به حفظ ارزشها و دانشگاهی علمی است نه سیاسی اما در مقام عمل احتمالا در مورد سوابق عبدالحسین هراتی تشابه اسمی صورت گرفته است!
خبر ها از داخل دانشگاه آزاد هم حاکی از این است که هراتی هنوز هم در مسوولیت خود مشغول فعالیت است.

شاید ریشه اینگونه تسامح در رفتار مسوولان دانشگاه آزاد را در صحبت های چندی پیش طه هاشمی بتوان جستجو کرد:
وی خلاقیت و برخورداری از قدرت هضم برای اجرای پروژه‌های فرهنگی را از مؤلفه‌های بسیار مهم مدیران فرهنگی دانسته و گفته با عناصر فرهنگی برخورد حذفی نمی‌کنیم و با تعامل، مدیران فرهنگی دارای برداشت‌های غلط یا متفاوت را همراه خواهیم کرد!

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز بیشترین ضربه جناح‌های سیاسی در کشور ما از ناحیه خودشان است زیرا به هیچ اصلی پایبند نیستند، خاطرنشان کرد: استراتژی دانشگاه آزاد در حوزه فرهنگ لبخند و مدارا است و در حالی که بر سر ارزش‌ها سر سوزنی کوتاه نمی‌آید همه افراد را به رسمیت شناخته و اجازه تحقیر هیچ فرد و تفکری را نمی‌دهد.

کلید واژه های عدم برخورد حذفی ،همراه کردن برداشت های غلط ،به رسمیت شناختن همه افراد و اعمال سیاست فرهنگ لبخند و مدارا می تواند پاسخی مناسب به چرایی انتصابات اخیر در دانشگاه آزاد دانست که عبدالحسین هراتی تنها نمونه ای از آنهاست.

انتصابات دانشگاه آزاد در سطح مدیران ارشد ومیانی ، دبیران و خبرنگاران ،روسای ادارات کل و معاونین بخش هایی مانند روزنامه فرهیختگان ،خبرگزاری آنا ،دبیرخانه تشکل های سیاسی و روابط عمومی دانشگاه نشان می دهد انتصابات در این بخش ها که اتفاقا همگی زیر مجموعه آقای طه هاشمی به عنوان معاون فرهنگی و قائم مقام رییس دانشگاه در شورای اطلاع رسانی است هم بر خلاف شعارهای ارزشی مسوولان دانشگاه آزاد است.

انتصاب و به کار گیری افرادی به عنوان مدیر ،معاون ،مشاور ،رییس اداره و خبرنگار در این مجموعه ها با سوابقی نظیر : همکاری با بی بی سی ،رویترز ،شرکت در دوره های آموزشی رسانه ای در شبکه های خبری بیگانه،همکاری باگروهک ملی مذهبی ها ،داشتن پرونده منکراتی و اخلاقی در حراست برخی سازمان ها ، نویسنده و شاعر مطالب و شعرهایی در دفاع از فتنه ۸۸ وعلیه نظام و رهبری،فعالیت در شبکه های اجتماعی از سال ۸۸با عنوان فعالان جنبش سبز،بازداشت توسط نهادهای امنیتی در سال های ۸۸، ۸۹،۹۰و ۹۱، تعلیق از کار به مدت ۲ سال و در برخی مواقع بیشتر به دلیل سوء استفاده های مالی،اخراج از دانشگاه ومحرومیت از تحصیل به دلیل فعالیت سیاسی علیه نظام،همکاری و ارتباط با رادیو فردا و ...... . ناگفته نماند در صورت نیاز جهان نیوز آمادگی دارد جزئیات این انتصابات را در صورتی که این روال ادامه داشته باشد منتشر کند.

جالب است هم اکنون با مجوز رییس دانشگاه آزاد در همین زمان کوتاه اکثریت این افراد به استخدام دانشگاه در آمده اند و این در حالی است که دانشگاه آزاد به مانند بسیاری از نهادها ادارات حراست و گزینش را در خود دارد که قانونا می بایست این مجموعه ها با استخدام افرادی با چنین سوابقی مخالفت کنند! نه اینکه استخدام شوند و متاسفانه با افزایش حقوق آنها در تبعیضی آشکار نسبت به دیگر کارکنان دانشگاه آزاد حقوق های ۲ میلیونی ،۴ میلیونی،۶میلیونی به بالا همراه با مزایا ،اضافه کاری ودر مواردی هم در اختیار داشتن راننده و ماشین با تحصیلات دیپلم دریافت و بهره ببرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها